Големите победители през годината
Докато пандемията взимаше своите жертви от транспортния сектор, автомобилните производители продължиха с осъществяването на своите стратегии за екологизиране на продуктовото си портфолио, пускайки в продажба множество нови модели, които привлякоха вниманието на купувачите. Някои от тези автомобили са в продажба още през 2019 г., но продължават да набират инерция през настоящата.
Hyundai Kona Electric
Увеличеният пробег с едно зареждане на батерията, впечатляващият външен вид и удобството при шофиране превръщат Hyundai Kona в едно от най-успешните електрически превозни средства на годината. Моделът споделя основната структура с бензиновия аналог.
През август електромобилът постави световен рекорд за пробег, изминавайки над 1000 км с едно зареждане.
Снимка: Anindito Mukherjee/Bloomberg
Volkswagen ID.3
Електрическият хечбек на германския концерн Volkswagen успя да се превърне за кратко време в голямата звезда на европейския автомобилен пазар, след като през ноември оглави класациите за най-продаван електромобил само месеци след пускането му в продажба. Европейският отговор на Tesla представлява електрическа алтернатива на популярния модел Golf и залага на практичността и удобното управление, отколкото на иновациите.
Audi e-tron
Електромобилът на Audi не е толкова стилен, колкото Jaguar I-Pace, нито е толкова иновативен, колкото Tesla Model X. Въпреки това e-tron се стреми да отговори на очакванията на потребителите относно един класически електрически SUV. Макар пробегът с едно зареждане да не е особено впечатляващ (около 320 км) от Audi смятат, че това е напълно достатъчно за повечето ежедневни пътувания. Впечатляващият интериор, оборудван с много от най-актуалните технологии, допълнително доказва, че e-tron цели да увеличи интереса към сегмента на електромобилите, вместо да го революционизира.
audi
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Jaguar I-Pace
Моделът залага на комбинация между лукс и иновативни технологии, привличайки вниманието с агресивния си външен вид и възможностите за бързо зареждане на батерията. Подобно на e-tron моделът на Jaguar цели да привлече повече потребители към сегмента на електромобилите, предлагайки класически дизайн, съчетан с предимствата на технологиите на електромобилите.
Tesla Model 3
След като Tesla успя да промени еднолично пазара на превозни средства с алтернативно задвижване, неговият Model 3 представлява опитът на компанията да популяризира технологията сред хората с по-ниски доходи. По размер Model 3 напомня BMW M3, като електромобилът може да се похвали с бързо ускоряване от 0 до 100 км/ч и минималистичен интериор. При всички версии на Model 3 батерията предлага пробег от най-малко 320 км, като Long Range може да измине с едно зареждане над 500 км. Най-евтината версия, която е достъпна онлайн, се продава на цена от 39 190 долара.
Tesla Model S
Каквото и да говори Илон Мъск, той е прав със сигурност за едно нещо – неговите електромобили промениха света. Когато Tesla пуска през 2012 г. своя Model S, електромобилът се превръща в първата подобна кола, която привлича вниманието на широката общественост. Model S 2020 продължава да бъде впечатляващ. Версията Long Range може да измине близо 600 км с едно зареждане на батерията, прибавяйки към това фокус върху автономните технологии, безжични актуализации на софтуера и други „великденски яйца“.
Porsche Taycan
Първият електрически автомобил на Porsche представлява предизвикателен седан, който напълно отговаря на репутацията на марката. Taycan осигурява бързо ускорение, прецизно управление и агресивен стил. Това е първото серийно електрическо превозно средство, което използва двустепенна трансмисия и 800-волтова електрическа система, които предоставят по-добро ускорение и по-малко време за презареждане. Taycan се появява на пазара с репутацията на първия истински претендент на Model S на Tesla.
Renault Zoe
Почти всяка пета кола, продавана в Европа през тази година, е Zoe, посочват от Top Gear. Електрическият модел на Renault е особено популярен и за това си има ясна причина. Според френския концерн потребителят не търси мащабен редизайн – поради това Renault се съсредоточава върху ограничаването на разходите, системата за асистенция на шофьора и по-мощния двигател без това да повиши цената на електромобила. Резултатите са ясни – преди пазарния дебют на Volkswagen ID.3 Zoe държи първото място при продажбите на електромобили в Европа. През юли моделът отчете 38-процетен ръст в продажбите за полугодието.
renault
Снимка: Rolf Schulten/Bloomberg
BMW i3
Автомобилът на германския концерн си остава най-добрата премиум компактна електрическа кола, която може да бъде намерена на пазара.
Ford Fusion Hybrid
Елегантен седан, задвижван от 2,0-литров четирицилиндров двигател и електрически мотор. Фокусът върху комфорта и удобството при шофиране привличат потребителите, които искат да впечатляват със своя автомобил. В същото време моделът изостава от останалите хибриди по отношение на разхода на гориво, като друг минус е тромавото ускоряване.
BMW 330e
Новият хибриден седан 330e, който предлага увеличена мощност и удвоен пробег само на електричество. За първи тук се предлага серийно технологията XtraBoost, която увеличава мощността на хибридната задвижваща система от 185 кВт (252 конски сили.) до 215 кВт (292 к.с.). Освен това електрическият пробег на седана е увеличен с над 50% спрямо предишния модел, като сега той достига 66 километра. Разходът на гориво и вредните емисиите са понижени с над 15% спрямо предишния модел.
Skoda Superb iV
Интересът към този хибрид се дължи на факта, че въглеродните емисии са по-малко от 40 грама за километър, което със сигурност увеличава привлекателността на модела, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частните собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на автомобили с марка Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена. Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
преди 3 години МНого хубава статия. Според мен хибридите ще доминират в близките 10 години над електрика. Това ще е така докато се развият технологиите за да се превърне електрика във водещ. В момента само тези които не могат да смятат се мятат на електрик. Да не забравяме кое е най0важното за един инвеститор - както за имотите е локжия, локация, локация, така за инвеститора е - калкулация, калкулация, калкулация.Поради тази причина, аз като един установен вече инвеститор никога няма да купя електирк в обозримо бъдеще. Не го виждам на хоризонта дори в близките 10 години да кажем да се случи, допускам, че в 20 години може и да може да се случи, но съм скептичен и в това.п.с.Чудя се защо когато тойота въведе хибрида акциите и не се представика като тези на тесла, дето внедри електрика? и нямаше такъв фурор. И с пикапа на тесла се чудя дека се дяна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар