Големите победители през годината
Докато пандемията взимаше своите жертви от транспортния сектор, автомобилните производители продължиха с осъществяването на своите стратегии за екологизиране на продуктовото си портфолио, пускайки в продажба множество нови модели, които привлякоха вниманието на купувачите. Някои от тези автомобили са в продажба още през 2019 г., но продължават да набират инерция през настоящата.
Hyundai Kona Electric
Увеличеният пробег с едно зареждане на батерията, впечатляващият външен вид и удобството при шофиране превръщат Hyundai Kona в едно от най-успешните електрически превозни средства на годината. Моделът споделя основната структура с бензиновия аналог.
През август електромобилът постави световен рекорд за пробег, изминавайки над 1000 км с едно зареждане.
Снимка: Anindito Mukherjee/Bloomberg
Volkswagen ID.3
Електрическият хечбек на германския концерн Volkswagen успя да се превърне за кратко време в голямата звезда на европейския автомобилен пазар, след като през ноември оглави класациите за най-продаван електромобил само месеци след пускането му в продажба. Европейският отговор на Tesla представлява електрическа алтернатива на популярния модел Golf и залага на практичността и удобното управление, отколкото на иновациите.
Audi e-tron
Електромобилът на Audi не е толкова стилен, колкото Jaguar I-Pace, нито е толкова иновативен, колкото Tesla Model X. Въпреки това e-tron се стреми да отговори на очакванията на потребителите относно един класически електрически SUV. Макар пробегът с едно зареждане да не е особено впечатляващ (около 320 км) от Audi смятат, че това е напълно достатъчно за повечето ежедневни пътувания. Впечатляващият интериор, оборудван с много от най-актуалните технологии, допълнително доказва, че e-tron цели да увеличи интереса към сегмента на електромобилите, вместо да го революционизира.
audi
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Jaguar I-Pace
Моделът залага на комбинация между лукс и иновативни технологии, привличайки вниманието с агресивния си външен вид и възможностите за бързо зареждане на батерията. Подобно на e-tron моделът на Jaguar цели да привлече повече потребители към сегмента на електромобилите, предлагайки класически дизайн, съчетан с предимствата на технологиите на електромобилите.
Tesla Model 3
След като Tesla успя да промени еднолично пазара на превозни средства с алтернативно задвижване, неговият Model 3 представлява опитът на компанията да популяризира технологията сред хората с по-ниски доходи. По размер Model 3 напомня BMW M3, като електромобилът може да се похвали с бързо ускоряване от 0 до 100 км/ч и минималистичен интериор. При всички версии на Model 3 батерията предлага пробег от най-малко 320 км, като Long Range може да измине с едно зареждане над 500 км. Най-евтината версия, която е достъпна онлайн, се продава на цена от 39 190 долара.
Tesla Model S
Каквото и да говори Илон Мъск, той е прав със сигурност за едно нещо – неговите електромобили промениха света. Когато Tesla пуска през 2012 г. своя Model S, електромобилът се превръща в първата подобна кола, която привлича вниманието на широката общественост. Model S 2020 продължава да бъде впечатляващ. Версията Long Range може да измине близо 600 км с едно зареждане на батерията, прибавяйки към това фокус върху автономните технологии, безжични актуализации на софтуера и други „великденски яйца“.
Porsche Taycan
Първият електрически автомобил на Porsche представлява предизвикателен седан, който напълно отговаря на репутацията на марката. Taycan осигурява бързо ускорение, прецизно управление и агресивен стил. Това е първото серийно електрическо превозно средство, което използва двустепенна трансмисия и 800-волтова електрическа система, които предоставят по-добро ускорение и по-малко време за презареждане. Taycan се появява на пазара с репутацията на първия истински претендент на Model S на Tesla.
Renault Zoe
Почти всяка пета кола, продавана в Европа през тази година, е Zoe, посочват от Top Gear. Електрическият модел на Renault е особено популярен и за това си има ясна причина. Според френския концерн потребителят не търси мащабен редизайн – поради това Renault се съсредоточава върху ограничаването на разходите, системата за асистенция на шофьора и по-мощния двигател без това да повиши цената на електромобила. Резултатите са ясни – преди пазарния дебют на Volkswagen ID.3 Zoe държи първото място при продажбите на електромобили в Европа. През юли моделът отчете 38-процетен ръст в продажбите за полугодието.
renault
Снимка: Rolf Schulten/Bloomberg
BMW i3
Автомобилът на германския концерн си остава най-добрата премиум компактна електрическа кола, която може да бъде намерена на пазара.
Ford Fusion Hybrid
Елегантен седан, задвижван от 2,0-литров четирицилиндров двигател и електрически мотор. Фокусът върху комфорта и удобството при шофиране привличат потребителите, които искат да впечатляват със своя автомобил. В същото време моделът изостава от останалите хибриди по отношение на разхода на гориво, като друг минус е тромавото ускоряване.
BMW 330e
Новият хибриден седан 330e, който предлага увеличена мощност и удвоен пробег само на електричество. За първи тук се предлага серийно технологията XtraBoost, която увеличава мощността на хибридната задвижваща система от 185 кВт (252 конски сили.) до 215 кВт (292 к.с.). Освен това електрическият пробег на седана е увеличен с над 50% спрямо предишния модел, като сега той достига 66 километра. Разходът на гориво и вредните емисиите са понижени с над 15% спрямо предишния модел.
Skoda Superb iV
Интересът към този хибрид се дължи на факта, че въглеродните емисии са по-малко от 40 грама за километър, което със сигурност увеличава привлекателността на модела, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частните собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на автомобили с марка Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена. Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
преди 3 години подозирах го , че е сметкаджия ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години каймакът на пазара ... това е важното ... колкото можеш да грабиш от него ... после е рутина ... ама трябва да ти сече главата , да виждаш 10 години преди другите , да проектираш това което другите ще искат да виждат след 10 години + 5 години преди това за подготовка , и да ти стиска и да си се заобиколил навреме с точните мотивирани хора ... затова после пишат книги ... затова продава коли по 100-200 бона ... затова такива като него са по 10-на човека в едно поколение ... не е да се прескачат ...на плюсовете си ги докарал без малко , на минусите имаш 5-6 фейка ... да електрическата кола иска малко повече внимание и мислене , не е да ръчкаш само и да сипваш докато спре . и кой кара малолитражки , дръж се сериозно , кормилните рейки почват да играят на 50-60х , климатикът почва да издиша на 3-та година ... те са за войската ... и за клиентите на горубляне ... можеш ли да качиш студентката с най-дългия и гол крак , нетърпелива да граби от живота с пълни шепи , на малолитражка и да искаш и вечер и сутрин да ти поднася рая в дантела на тепсия ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Карам хибрид на Toyota, годишното ми обслужване е около 300лв. Масло, филтри и всичко останало 30лв данък. Карам предимно градско и не зареждам повече от 30-40лв на месец. Карам я всеки ден по 20тина км. Сравнение с предишната на година спестявам около 2000лв само от гориво. Разбира се има и минуси. Малък мотор-120кс. на магистрала рядко вдигам 140км. Двигателя ръмжи на умряло хаха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години след всички калкулации които съм правил/ бях се ентусиазирал да купувам модел 3/ предпочитам да инвестирам в бизнеса си и да карам кола с двг на старо засега отколкото да дам парите си за гъзария и нищо повече - в моята ситуация и моите условия няма никакъв смисъл да карам нов електрик.елекртика придобива смисък, ако се купи евтино. и съм пробвал да купя пред докато бяха евтини и неглижирани, но не успях. Сега имам чуството, че са по интересни и скъпи втора ръка от преди.Една малолитражка на газ или безнин на над 10 години от горубляне никога не може да бъде бита от електрика финансово. това е. преминаването къл елетрик е насилствено, а не закономерно и затова боли финансово. Човечеството започна да разбира че замърсява и променя климата - като лято декемри и януари, избира политици за да променят това, но човечеството няма техмологиите и е в тяхното търсене все още и идват тарикати като баи мъск и започват дао "бслужват" тези нови нужди и да се правят на успели звезди умни :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години аз купих един път чистак нова кола от магазина и втори път такава грешка няма да направя докато съм жив.Минуси с телса/електика:1. много висока цена на придобиване - мин.$40к2. 1200 цикъла на зареждане на бат. в идеалния вариант - може и 800 да са ако не я зареждаш правилно3. скъпа батерия - $5.5к е само батерията на модел 3, отделно смяна труд4. скъпи застраховки - един съсед кара мдел 3 и го питам как е, като стигнах да въпроса с застраховката му преседна на гърлого думите5. скъпи гуми - тежки коли са и мощни и изискват най-сисок клас скъпи гуни и се сменят често6. загуби на енергия - тока се губи по мако от батерията и колкото по стара става толкова повече са загубите и. не е като дизлака да я паркираш година и пак да има толкова колкто си я оставил в резарвоара. Електрика губи заряд от стоене и от това че подържа системите - ако е топло - охлажда батерията, ако е студено - топли я, отделно телсата има 6-8 камери които може да работят и системи за комуникация да се подържат активни и т.н.7. батерията изисква внимание и грижа да се подържа в постоянен заряд 20%-80% ако не го правиш намаляш и циклите и плащаш $6к за нова8. ограничен периметър на движение, неоходимост от зарядни станции и правене на сметки при дълги патувания9. времето за зареждане - огромно - ако тръгнеш за англия или германия ще трябва да чакаш десетки часове наред за зареждане10. ако използваш фаст чардж на супер чарджърите си чупиш капацитета и циклите на батерията - колкото по бързо я зареждаш и отреждаш, толкова по бързо я чупиш и плащаш мин $6к за нова11. производството на батерии замърсява околлната среда с химикали, киселини и пр.12. скъпи застраховки13. при инцидент се палят и горят неуморно14. тежки са и чупят мостове, пътища повече15. причиняват повече щети при катастрофа - вероятно и човешни животи отнемат повечеПолзи:1. по-ниски разходи за предвижване на ток от бензин - 2 до 3 пъти - зависи и от цената на безнина/газтта/метана....? може и да няма ползи ако тока е много скъп, а метана евтин например2. по - малко разходи за подръжка/ако се изкючи батерията от подръжката/ имат по малко чаркове и системи3. каране на един *** - пак се пести от консумативи и труд за спирачки и по неуморно се кара4. не отделя топлина при движния5 по малко замърсява със шум6. не отделя изгорели газове7. мотора е много по *** от двигателя и може да се ползва ужано дъгли килиометри - милиони може би, за разлика от двг8. за момента запазват стойността си по продължително време при продажба на старо, но това с времето ще се промени - вече няма да са хит9. правителствата и залените партии превземат политическите сцени и създават програми за насърчаване при покупка и ползване - като данъчни кредити Е6к фрация, пари за стар автомобил - Е5к франция, $6.5к сащ за първите 200к бройки, безплатни пакинги в големите градове и пр....сигурен съм че пропускам много неща - моля допълнете списъка... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Изчислил я е :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Струва ми се, че твоят познат и брат ти, са ги купили "нов внос", защото цената на нов подобен автомобил е 80к+ лева, да не говорим, че чисто нов автомобил има пълно каско задължително, щеше да го знаеш, ако си имал. Прави разлика между нов и 50-та ръка от авто къща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години де го тоя перманентен недостиг на ток ... от де я вадиш тази информация ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ...кола, която можеш да караш 2-3 пъти годишно? ---Още си новогодишен или некой те е изтрескал в тимберицата с пиратка снощи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години познат имаше мерцедес... смяна на съединителя му беше около 3500 лева. Брат ми БМВ, някакъв датчик дето даже му забравих името беше 1200лв.Незнам как за 15 год, твоя познат е успял да се вмъкне в 1500 лева, звучи ми невероятно.... аз като студент преди 20г. имах голф и за 4те години в които го карах пак минах 1500 лева в ремонти, за консумативи да не говоря... които апропо, ги няма по електричките (част от тях).Нека някой с нова кола да каже колко му е само маслото докато колата е в гаранция :) Прехода към електрички е неизбежен... както и това че ще стават автономни! А в още малко по късен период и Ас а Сървис !Поколението на нашите внуци няма да имат книжки ! .... както сега нашите деца не могат да се обадят от телефон с шайба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар