Големите победители през годината
Докато пандемията взимаше своите жертви от транспортния сектор, автомобилните производители продължиха с осъществяването на своите стратегии за екологизиране на продуктовото си портфолио, пускайки в продажба множество нови модели, които привлякоха вниманието на купувачите. Някои от тези автомобили са в продажба още през 2019 г., но продължават да набират инерция през настоящата.
Hyundai Kona Electric
Увеличеният пробег с едно зареждане на батерията, впечатляващият външен вид и удобството при шофиране превръщат Hyundai Kona в едно от най-успешните електрически превозни средства на годината. Моделът споделя основната структура с бензиновия аналог.
През август електромобилът постави световен рекорд за пробег, изминавайки над 1000 км с едно зареждане.
Снимка: Anindito Mukherjee/Bloomberg
Volkswagen ID.3
Електрическият хечбек на германския концерн Volkswagen успя да се превърне за кратко време в голямата звезда на европейския автомобилен пазар, след като през ноември оглави класациите за най-продаван електромобил само месеци след пускането му в продажба. Европейският отговор на Tesla представлява електрическа алтернатива на популярния модел Golf и залага на практичността и удобното управление, отколкото на иновациите.
Audi e-tron
Електромобилът на Audi не е толкова стилен, колкото Jaguar I-Pace, нито е толкова иновативен, колкото Tesla Model X. Въпреки това e-tron се стреми да отговори на очакванията на потребителите относно един класически електрически SUV. Макар пробегът с едно зареждане да не е особено впечатляващ (около 320 км) от Audi смятат, че това е напълно достатъчно за повечето ежедневни пътувания. Впечатляващият интериор, оборудван с много от най-актуалните технологии, допълнително доказва, че e-tron цели да увеличи интереса към сегмента на електромобилите, вместо да го революционизира.
audi
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Jaguar I-Pace
Моделът залага на комбинация между лукс и иновативни технологии, привличайки вниманието с агресивния си външен вид и възможностите за бързо зареждане на батерията. Подобно на e-tron моделът на Jaguar цели да привлече повече потребители към сегмента на електромобилите, предлагайки класически дизайн, съчетан с предимствата на технологиите на електромобилите.
Tesla Model 3
След като Tesla успя да промени еднолично пазара на превозни средства с алтернативно задвижване, неговият Model 3 представлява опитът на компанията да популяризира технологията сред хората с по-ниски доходи. По размер Model 3 напомня BMW M3, като електромобилът може да се похвали с бързо ускоряване от 0 до 100 км/ч и минималистичен интериор. При всички версии на Model 3 батерията предлага пробег от най-малко 320 км, като Long Range може да измине с едно зареждане над 500 км. Най-евтината версия, която е достъпна онлайн, се продава на цена от 39 190 долара.
Tesla Model S
Каквото и да говори Илон Мъск, той е прав със сигурност за едно нещо – неговите електромобили промениха света. Когато Tesla пуска през 2012 г. своя Model S, електромобилът се превръща в първата подобна кола, която привлича вниманието на широката общественост. Model S 2020 продължава да бъде впечатляващ. Версията Long Range може да измине близо 600 км с едно зареждане на батерията, прибавяйки към това фокус върху автономните технологии, безжични актуализации на софтуера и други „великденски яйца“.
Porsche Taycan
Първият електрически автомобил на Porsche представлява предизвикателен седан, който напълно отговаря на репутацията на марката. Taycan осигурява бързо ускорение, прецизно управление и агресивен стил. Това е първото серийно електрическо превозно средство, което използва двустепенна трансмисия и 800-волтова електрическа система, които предоставят по-добро ускорение и по-малко време за презареждане. Taycan се появява на пазара с репутацията на първия истински претендент на Model S на Tesla.
Renault Zoe
Почти всяка пета кола, продавана в Европа през тази година, е Zoe, посочват от Top Gear. Електрическият модел на Renault е особено популярен и за това си има ясна причина. Според френския концерн потребителят не търси мащабен редизайн – поради това Renault се съсредоточава върху ограничаването на разходите, системата за асистенция на шофьора и по-мощния двигател без това да повиши цената на електромобила. Резултатите са ясни – преди пазарния дебют на Volkswagen ID.3 Zoe държи първото място при продажбите на електромобили в Европа. През юли моделът отчете 38-процетен ръст в продажбите за полугодието.
renault
Снимка: Rolf Schulten/Bloomberg
BMW i3
Автомобилът на германския концерн си остава най-добрата премиум компактна електрическа кола, която може да бъде намерена на пазара.
Ford Fusion Hybrid
Елегантен седан, задвижван от 2,0-литров четирицилиндров двигател и електрически мотор. Фокусът върху комфорта и удобството при шофиране привличат потребителите, които искат да впечатляват със своя автомобил. В същото време моделът изостава от останалите хибриди по отношение на разхода на гориво, като друг минус е тромавото ускоряване.
BMW 330e
Новият хибриден седан 330e, който предлага увеличена мощност и удвоен пробег само на електричество. За първи тук се предлага серийно технологията XtraBoost, която увеличава мощността на хибридната задвижваща система от 185 кВт (252 конски сили.) до 215 кВт (292 к.с.). Освен това електрическият пробег на седана е увеличен с над 50% спрямо предишния модел, като сега той достига 66 километра. Разходът на гориво и вредните емисиите са понижени с над 15% спрямо предишния модел.
Skoda Superb iV
Интересът към този хибрид се дължи на факта, че въглеродните емисии са по-малко от 40 грама за километър, което със сигурност увеличава привлекателността на модела, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частните собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на автомобили с марка Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена. Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
преди 3 години Въпросът в заглавието е интересен само на пръв поглед, но погледнато макроикономически е, откровено казано: ***. При оформящия се на 99% сигурен перманентен недостиг на електроенергия - при спирането на електроцентралите, правещи ток от изкопаеми горива или въглища, тия дето са си купили чисто електрически коли ще се прецакат по неописуем начин - защото: за чий ти е кола, която можеш да караш 2-3 пъти годишно? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Познат има шкода, купи я през 2005-та, до момента е правил само един по сериозен ремонт, за ~1500лв.. Тогава даде 35к лв., едва ли в следващите 5г., ще я ремонтира за останалите 33.5к, при това колата е карана редовно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хибридните системи са по-скъпи от само електрическите . логика . поддържаш две системи за задвижване в колата , износват се почти едновременно . ти май беше писал , че поддържаш няколко коли , предполагам си покарваш , не е като диванните анализатори дето туканка пиша за коли . та , колко ти струва поддръжката на колите от 10 до 200х.км , преполагам караш по читави , колко започва да ти струва м/у 200х и 350х , и колко струва м/у 350х. и 600х. , над 600х. е за маниаци ... та да не го обсъждаме ... :))) ... щото не е само нафтата или бензина и гумите и филтрите , има си неща дето си вървят с годинките , ходова част , уплътнения по помпи и двигатели , свещи , дюзи , изпускателни тръби , ако е по-засукана от към електроника и разни скъпарски ремонти започват на компютри и екстри ... та се понатрупват нещата ...щото колко струва подръжката на една тесла на половин милион километра започнаха да излизат данни и е доста сериозна разликата с ДВГ колите ... :))) ... в пъти и в порядък , а не само с някакви % ...ако гледаш продажбите в Европа , да . тук има установени марки и сервизната им мрежа . теслата няма сериозна база , няма и сервизни бази . те си гледат основно техният пазар и азиатския . на европейският ще му е доста трудно . и си го знаят . освен това те никога не са се целили в масовия пазар на малките коли . досега . тяхната дългосрочна цел е 20 милиона автомобила годишно производство до 2030г . масовата кола е в разработка . няма я още ... но другите ги е настъпил сериозно и ги води по показатели всичките . засега . мъск никога не е бил играч за малко , всичките му планове са дългосрочни и обмислени . не разчита на случайност никъде , поне от техническа гледна точка , мога да го твърдя отговорно .за цената на акциите не разбирам в детайл нещата , но му дава рамо да се финансира по-лесно в строителството и инструменталната база и зверските разходи за R&D ... :))) ... абе прецака ги убаво европейските готованковци с талигите им ... :)))кое не и разбра на графиката ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "да не говорим че няма как един дизел да издържи 20 г. без да го платиш 3 пъти в ремонти. "В твоите кунки и 5 г няма да издържи ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Според мен е по-скоро идеята, за мен тесла е точно като епъл - 1 продукт, много маркетинг.---и след тоя много маркетинг, какво се случи? няма ги и оше си цъкаме на старите или Нокия умре...?да не говорим че няма как един дизел да издържи 20 г. без да го платиш 3 пъти в ремонти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не цитирай цео-та, ами се запознай по добре с технологията... ще останеш приятно изненадан и ако имаш тех. познания ще си промениш мнението за секунди... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Според мен е по-скоро идеята, за мен тесла е точно като епъл - 1 продукт, много маркетинг. Не виждам как ел.автомобилите ще се наложат, поне в следващите 30г., има твърде много въпросителни при тях. Един дизеляк и след 20г., ще си върви, без да си сменял нищо повече от обичайното, докато една нова батерия на ел.кола е доста пари, което ги прави изкл. неизгодни за препродажба. Цената на ел.автомобилите също е доста висока все още, в Европа горивото е скъпо и вероятно ще я избиеш след 10г., но отново опираме до това, колко години батерията може да живурка. В САЩ обаче горивото е по-евтино, как ще накараш дори хората там, да карат ел.кола, вместо техните танкери, дето харчат 20/100.Преди мн години един СЕО на голяма ИТ компания каза - ако колите се развиваха със скоростта на компютрите, веднъж годишно една щеше да избухва и да убива всички в нея. Та нещата при колите няма да станат изведнъж. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не разбирам графиката рав4 с/у тесла унякой ще ни зарясни ли?да разбирам ли че и след 100 години рав4 ще е по икономически изгодния автомобил с тези ниски цени на петрола? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Tesla успя да отчете четири поредни тримесечия на рентабилност, подпомогната от регулаторните кредити при продажбите.Впечатляващата оценка на Tesla е свързана с пазарните очаквания за големи бъдещи печалби. Като се има предвид, че 85% от приходите на компанията се дължат на нейния автомобилен бизнес, основна част от борсовото рали разчита на две предположения: електромобилите ще отчетат огромен и устойчив растеж в бъдеще; Tesla ще превъзхожда своите конкуренти в този сегмент."Тесла не е дори в топ 10 на елетрик продажбите в европа. Старите автомобилопроизводители мнго бързо скасиха дистанцията. Акционерите на тесля ги очкава огромно количество зелев сок за изтрезняване. Тесла е стотици пъти по малка от тойота и фоксваген копманиика, а е два пъти по слъпа/заега/, всичко ще си дойде на мястото тая година. телса ще е надолу с 100%. Никой който може да използва калкулатор не иска да купува електрик! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Само преди месеци Tesla успя да изпревари Toyota като най-ценната автомобилна компания в света, като концернът на Илон Мъск не спря дотук. След невероятното борсово рали през есента Tesla вече струва два пъти колкото японския производител, отразявайки започналата смяна в предпочитанията на потребителите, чийто фокус все по-ясно се измества от автомобилите с петролни горива към електрически превозни средства.И все пак, ако се разгледат стандартните финансови показатели, пазарната оценка на Tesla буди недоумение. Компанията не показва значителен ръст в приходите от две години насам, като нито този показател, нито по отношение на продажбите, Tesla може да се сравнява с финансовите данни на Toyota. "Според мен ако тесла беше японска компания, а тойота американска, тази аномалия в цената нямаше да я има. Всичко идва от огромного печатане на пари в сащ и това че марухуаната е лагазлизирана в канада и сащ/в много щати/ тея се напушват и се кефят, че не сменят маслото вече и не са клиенти на мобил и шел и бп, ама пропускат, че стават клиенти на гудияр, мишлен и токоразпределителните и центраслите за ток :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар