Големите победители през годината
Докато пандемията взимаше своите жертви от транспортния сектор, автомобилните производители продължиха с осъществяването на своите стратегии за екологизиране на продуктовото си портфолио, пускайки в продажба множество нови модели, които привлякоха вниманието на купувачите. Някои от тези автомобили са в продажба още през 2019 г., но продължават да набират инерция през настоящата.
Hyundai Kona Electric
Увеличеният пробег с едно зареждане на батерията, впечатляващият външен вид и удобството при шофиране превръщат Hyundai Kona в едно от най-успешните електрически превозни средства на годината. Моделът споделя основната структура с бензиновия аналог.
През август електромобилът постави световен рекорд за пробег, изминавайки над 1000 км с едно зареждане.
Снимка: Anindito Mukherjee/Bloomberg
Volkswagen ID.3
Електрическият хечбек на германския концерн Volkswagen успя да се превърне за кратко време в голямата звезда на европейския автомобилен пазар, след като през ноември оглави класациите за най-продаван електромобил само месеци след пускането му в продажба. Европейският отговор на Tesla представлява електрическа алтернатива на популярния модел Golf и залага на практичността и удобното управление, отколкото на иновациите.
Audi e-tron
Електромобилът на Audi не е толкова стилен, колкото Jaguar I-Pace, нито е толкова иновативен, колкото Tesla Model X. Въпреки това e-tron се стреми да отговори на очакванията на потребителите относно един класически електрически SUV. Макар пробегът с едно зареждане да не е особено впечатляващ (около 320 км) от Audi смятат, че това е напълно достатъчно за повечето ежедневни пътувания. Впечатляващият интериор, оборудван с много от най-актуалните технологии, допълнително доказва, че e-tron цели да увеличи интереса към сегмента на електромобилите, вместо да го революционизира.
audi
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Jaguar I-Pace
Моделът залага на комбинация между лукс и иновативни технологии, привличайки вниманието с агресивния си външен вид и възможностите за бързо зареждане на батерията. Подобно на e-tron моделът на Jaguar цели да привлече повече потребители към сегмента на електромобилите, предлагайки класически дизайн, съчетан с предимствата на технологиите на електромобилите.
Tesla Model 3
След като Tesla успя да промени еднолично пазара на превозни средства с алтернативно задвижване, неговият Model 3 представлява опитът на компанията да популяризира технологията сред хората с по-ниски доходи. По размер Model 3 напомня BMW M3, като електромобилът може да се похвали с бързо ускоряване от 0 до 100 км/ч и минималистичен интериор. При всички версии на Model 3 батерията предлага пробег от най-малко 320 км, като Long Range може да измине с едно зареждане над 500 км. Най-евтината версия, която е достъпна онлайн, се продава на цена от 39 190 долара.
Tesla Model S
Каквото и да говори Илон Мъск, той е прав със сигурност за едно нещо – неговите електромобили промениха света. Когато Tesla пуска през 2012 г. своя Model S, електромобилът се превръща в първата подобна кола, която привлича вниманието на широката общественост. Model S 2020 продължава да бъде впечатляващ. Версията Long Range може да измине близо 600 км с едно зареждане на батерията, прибавяйки към това фокус върху автономните технологии, безжични актуализации на софтуера и други „великденски яйца“.
Porsche Taycan
Първият електрически автомобил на Porsche представлява предизвикателен седан, който напълно отговаря на репутацията на марката. Taycan осигурява бързо ускорение, прецизно управление и агресивен стил. Това е първото серийно електрическо превозно средство, което използва двустепенна трансмисия и 800-волтова електрическа система, които предоставят по-добро ускорение и по-малко време за презареждане. Taycan се появява на пазара с репутацията на първия истински претендент на Model S на Tesla.
Renault Zoe
Почти всяка пета кола, продавана в Европа през тази година, е Zoe, посочват от Top Gear. Електрическият модел на Renault е особено популярен и за това си има ясна причина. Според френския концерн потребителят не търси мащабен редизайн – поради това Renault се съсредоточава върху ограничаването на разходите, системата за асистенция на шофьора и по-мощния двигател без това да повиши цената на електромобила. Резултатите са ясни – преди пазарния дебют на Volkswagen ID.3 Zoe държи първото място при продажбите на електромобили в Европа. През юли моделът отчете 38-процетен ръст в продажбите за полугодието.
renault
Снимка: Rolf Schulten/Bloomberg
BMW i3
Автомобилът на германския концерн си остава най-добрата премиум компактна електрическа кола, която може да бъде намерена на пазара.
Ford Fusion Hybrid
Елегантен седан, задвижван от 2,0-литров четирицилиндров двигател и електрически мотор. Фокусът върху комфорта и удобството при шофиране привличат потребителите, които искат да впечатляват със своя автомобил. В същото време моделът изостава от останалите хибриди по отношение на разхода на гориво, като друг минус е тромавото ускоряване.
BMW 330e
Новият хибриден седан 330e, който предлага увеличена мощност и удвоен пробег само на електричество. За първи тук се предлага серийно технологията XtraBoost, която увеличава мощността на хибридната задвижваща система от 185 кВт (252 конски сили.) до 215 кВт (292 к.с.). Освен това електрическият пробег на седана е увеличен с над 50% спрямо предишния модел, като сега той достига 66 километра. Разходът на гориво и вредните емисиите са понижени с над 15% спрямо предишния модел.
Skoda Superb iV
Интересът към този хибрид се дължи на факта, че въглеродните емисии са по-малко от 40 грама за километър, което със сигурност увеличава привлекателността на модела, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частните собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на автомобили с марка Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена. Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
преди 3 години Тесла с големите депозити ми намирисва на Мототехника- не ли? Прав е 2 за изкривената и силно завишена оценка на компанията! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години BgMan = smart man отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 2019-та си купих хибрид на Тойота основно за градско. В сравнение с предишната ми стара конвенционална кола спестявам над 2000 лв. годишно от гориво и 130 лв. от данъци. Колата е в гаранция 6 години и нямам разходи за ремонти. 10 години гаранция на батерията, 12 години гаранция на купето. Когато успея да спестя още ще си взема и Honda CR-V хибрид и 20 години ще си изкарам с тях без нужда от друг автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тесла 3 тежи тежи 1600кг, като батерията й е 500кг. А нормална кола с 2литра двигател тежи над 1300кг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Странен въпрос ,след като погледнете плановете на производителите . Та никой производител не разработва нищо ново с ДВГ от малкия до средният клас . От средният нагоре е малко объркана ситуацията - хибриди и големи ДВГ а, има и доста електромобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 15. е откъде, повече скорост х повече тежест = повече щети при удър!14. е тва за класа е лъжа според мен. модел 3 е клас корола, сивик, те я сравняват с 6 цилиндрово бмв3, лексъс и п, за да не бие на чи голямата - над двойна разлика с корола. Model 3 - 2 тона, модел с - 2.5 тона, модел х - близо 3 тона. Това не са нормални коли тегла!13. Това тегло идва само от батерията. За да направят по лека цялата кола, пестят от материали и е като жигули сигурно по безопастност. Хартия ламарина, за да не тежи и тежък под, за да носои тежка батерия. Поне са с нисък център на тежестта - това им признавам за +, забравил съм да го пиша. Горят батериите и не могат да ги угасят. И се палят сами и се палят при удър химикалите и 5 пожарни вода не могат ги угаси. Има изгоряли хора вече живи вътре. Питай гогъл и гледай как горят12. приемам ризнаваш скъпата застраховка - значе не е редова, нормална кола за средния гражданин, а бърза и спортна. ок.11. съгласен си , че замърсяват батериите. Според мен повече от един дизел малолитражен, какъвто карах като студент8и9. еми да. съглсен си, ще се правят ненужни обиколки и отколнения и престои само и само да се зареди и ще се чака по кафета и ресторанти часове на ред. Казах го - ако ч пръскаш на суперчарджъра си чупиш батерията! Ам те тва искат. Да си купиш нова по скоро за една кола пари! Що да не ти я счупят от презареждане тогава. За баницата я знаем вече.5. Ок. Съгласен. Аз също съм сметкаджия и ако не бях нямаше да стигна до тука. За теб са качествени едни гуми, за мен са скъпи! Аз до преди ....7, 8 години си купувах втора ръка гуми/ако не ми ги купеше нови татко - и той обича новите гуми като тебе:)/ Аз не съм състезател, за да ценя качетство гуми:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 15. откъде ти е инфото за по-големите щети ... ?!14. значи средно тежът по 200кг повече от автомобил в същият клас ... двама шишковци на задната седалка, или пълен багажник ... чак да чупят мостове и пътища ... :))) ... все пак пътищата са смятани за определени натоварвания на ос . за БГ е 9 тона на ос , а най-тежката тесла е 2,5 тона мисля . нямаше да имат хомологация за ЕС ако беше така , щяха да са с двойни задни гуми поне ...13. пак не знам откъде я вадиш тази мисъл , значи една обикновенна проверка в пожарната служба на усато за запалвания на електрически автомобили след птп и самозапалвания сочи нещо коренно друго , даже разликата е доста сериозен процент спрямо двг ... късно е и не ми се рови в момента , подсети ме някой път през деня под такава тема пак , да видиш статистика ...12. нормално е да имат премия в застраховката , не може всеки да ги прави след птп , ускоряват ужасно бързо и понеже немат ръчка и съединител и се мешат хората с *** периодично , та после разправят че сами тръгвали ... :))) ... пробвай да застаховаш нова бегачка за 100к да видиш дали ще можеш навсякъде първо да я застраховаш , еле па некоя чудесия за 150-200 ... :))) ... кеф цена нема ... 11. мда , не е цветя и рози самото производство ... всяка миннодобивна дейност по принцип е инванзивна . доскоро го бяха оставили всичкото това на китайци , чилийци , индийци - копат , фърлят , харчат вода , не им дреме на шмайзера за нищо . отскоро се въвеждат производствени практики и стандарти . има практики за рециклиране , абе бая ще ги стегнат ... но факт , първите поколения на батерии не са били много чисти , но въпреки всичко , по-чисто от един дизелов автомобил със същият експлотациаонен срок ... също не ми се рови в момента за статистика ...8 и 9 ... всеки ден ли караш по 4-500км ... :))) ... да , като тръгнеш трябва да я правиш сметката . и тука е тънката част , като са я започнали играта в тесла , са я направали тази сметка още в началото , изградиха мрежа от зарядни станции на подходящи локации и с подходящ брой стойки за зареждане и постоянно доразширяват . ако имаш тесла даже тя мисли вместо теб за зареждането ... :))) ... указваш маршрут , и то ти показва къде и колко , смята ти разход според температурата на въздуха и пр ... много е мислена колата ... 5. не бих писал скъпи гуми , бих написал качествени гуми . и съм с две ръце за винаги да се кара с качествени гуми независимо от колата . а качествените гуми както си забелязал са скъпи ... :))) ... и има защо да е така . важни са за колата наравно с всички други аспекти по безопасността ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Електромобили срещу хибриди коя технология ще доминира на пазара? ....................в момента двг домира - с 3/4 от пазара и това е моят изборкогато хибрида или ев-то достигне 3/4 това ще бъде моят избор просто е като фасул :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Е аз не съм толкова умен като мъск. гледам ден за ден. ама и по умни от него съм виждал май. той малко използвч си пада, а се праи на иноватор. много дотации получават секторите в които оперират компаниите му и там се е ориентирал. дотации за ев-то мъск е там, дотации за солара - тщпак е там, поизпълител на голама държавна агения - наса - пак е там, копае дупки за щатския бюджет на невада...еми сметкаджия е добър.кажи 5-6то фейка на минуситее всикчо под 1.8 е малилитражка за мене и масовия автомобил в БГ, вече не е ли! тя ако види мъска в тебе, ще се качва на всичко, и пеша ще е готова да върви до време даже:) джоба ми като е пълен коли не ми требват - с таксита е пълно :0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Продадените EV в ЕС за 2020г вече са над 1 милион и то без декември.ev-sales.blogspot.com отговор Сигнализирай за неуместен коментар