IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хибридите - правилният избор за декарбонизация

Този тип задвижване осигурява транспорт без емисии в градските райони, като същевременно позволява надеждно пътуване до райони без развита зарядна мрежа

11:22 | 26.06.24 г. 25
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Вместо да разглеждаме електрическите превозни средства и хибридите като конкурентни решения, трябва да признаем, че те са допълващи се решения за различни проблеми, пише БГНЕС.

Независимо какво мислите за фразата "клиентът винаги е прав", в нея има една ключова истина: клиентите са тези, които определят потребителските навици и тенденции. Никъде този факт не е по-важно да се има предвид, отколкото в днешния автомобилен сектор.

Тъй като и правителствата, и производителите на автомобили търсят решения на глобалното предизвикателство за декарбонизирана мобилност в голям мащаб, те трябва да гарантират, че предоставят на потребителите възможности, които са добре съобразени с техните нужди. Няма универсален подход към устойчивата мобилност.

През последните няколко години в Европа се наблюдава значителен ръст в разпространението на електрически превозни средства. Напоследък обаче наблюдаваме една значителна и изненадваща тенденция: потребителите масово залитат към хибридите.

Само до април тази година търсенето на хибриди е нараснало астрономически, като продажбите са се увеличили с 33,1%. Това напълно изпреварва всички останали категории автомобили, включително електрическите, чиито продажби са нараснали с 14,8 % за същия период.

По данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) 35,9% от европейските регистрации на нови автомобили през април са били хибридни превозни средства или плъгин хибриди.

За разлика от тях, автомобилите с бензинови двигатели съставляват 36% от продажбите. Всичко това подсказва, че хибридите се превръщат в нов стандартен вариант за мобилност за европейските потребители.

Какво обяснява тази степен на търсене на хибридни автомобили? То се дължи на нещо, заложено дълбоко в архитектурата на всички хибриди: гъвкавостта.

Електрическите превозни средства несъмнено са част от бъдещето. Те предлагат на потребителите и корпоративните клиенти устойчив транспорт с нулеви емисии, който стимулира декарбонизацията. Понастоящем те са идеалното решение за мобилност в гъсто населени и урбанизирани райони.

Електрическите превозни средства са идеални за урбанизирания свят, тъй като градската гъстота осигурява идеалните условия за поддръжка на електрически превозни средства, като например зарядни станции и достъп до мрежата.

Причината, поради която 85 % от новите електромобили се продават в Западна Европа и Китай, е, че икономическата география на тези пазари позволява по-лесно мащабиране на инфраструктурата за електромобили, тъй като по-голямата част от населението живее в големи, добре свързани градски региони.

Дори в Европа обаче голяма част от континента не разполага с такава икономическа география. Много европейци живеят в селски райони или редовно пътуват извън гъсто населените градски центрове.

Освен това има хора, заети в първични сектори, които до голяма степен работят извън градските райони, като селското стопанство, минното дело и енергетиката.

Хибридите предлагат най-доброто от двата свята на тези европейци: осигуряват им транспорт без емисии в градските райони, като същевременно им позволяват да пътуват надеждно до или да работят в райони, където инфраструктурата за зареждане може да не е налична.

Това предимство става още по-очевидно на глобално ниво. В селските райони и в южната част на света перспективата за пълноценно изграждане на инфраструктура за електромобили е далечна - мащабът на необходимите инвестиции понастоящем е икономически неизгоден.

В резултат на това в региони като Южна Америка не се наблюдава почти никакво внедряване на електромобили: на фона на 3,1 млн. нови леки автомобила, продадени там през 2023 г., само 90 000 от тях са електромобили. В тези региони хибридните автомобили осигуряват устойчива, нискоемисионна, приобщаваща и отговорна мобилност, която дава възможност за осъществяване на важни икономически връзки.

За да се справят с глобалното предизвикателство за декарбонизация, тези региони се насочват към алтернативни горива.

В Бразилия например над 80 % от продадените нови автомобили се задвижват от биоетанол и гъвкави горива. На други пазари иновациите в областта на горивата заемат централно място в техните пътни карти за устойчивост, като Индия въвежда нов стандарт за 20% биоетанол през следващата година.

Многофункционалността на хибридните автомобили доведе до бързото им внедряване в Европа и извън нея. Вместо да се избира между превозни средства с двигател с вътрешно горене и електрически превозни средства, хибридите са алтернатива по пътя към декарбонизация, предлагайки решения, които подкрепят темпа на промяна и търсенето в региона.

Иновациите в областта на устойчивите горива позволяват на тези хибриди да постигнат почти идентичен въглероден отпечатък с този на електромобилите през целия им жизнен цикъл.

Годишните инвестиции в горивни технологии като електронни горива, биогорива и гъвкави горива възлизат на 47,6 млрд. евро в световен мащаб: всички тези проекти са обусловени от продължаващото използване на двигатели с вътрешно горене (ДВГ) и хибриди.

Наред с изграждането на сектора на електрическите превозни средства, европейската индустрия ще бъде големият печеливш от възхода на хибридите и иновациите в областта на устойчивите горива.

Европа разполага с богатство от знания и таланти, което е основно предимство за производството на конвенционални автомобили и хибриди.

Това включва изследователска екосистема на световно ниво и стотици хиляди инженери и техници с десетилетия опит в създаването на водещи в света коли с двигател с вътрешно горене.

Вместо да разглеждаме електромобилите и хибридите като конкурентни решения, трябва да признаем, че те са допълващи се решения за различни проблеми, които ни помагат да постигнем общата цел за декарбонизация. Заедно те могат да създадат нови пътища към по-устойчиво бъдеще, заключва БГНЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 26.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 14 rate down comment 4
0pk
преди 4 месеца
До: zelka007значи сам се закопаваш - не може хем да si за околната среда, хем да си против по-дълговечните коли. Коги си прос, нишо не помага. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 15
zelka007
преди 4 месеца
До: cyclop ... ахаххахааа ... 20г кола да кара ... ахаххахахахааааа ... no comment !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 14 rate down comment 5
cyclop
преди 4 месеца
Правилният избор е са се поощрява карането на 10, 15, 20 годишни коли, а не насилена и ненужна подмяна с нови. Ако ще опазваме някаква природа и ресурси.но ако ще се напъва аджендичката, екстра е
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 21
zelka007
преди 4 месеца
До: corner ... вероятно от дращене по форумите не ти остава време ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 5
corner
преди 4 месеца
Никъде не съм видял систематизирана и подредена стратегия за борба с климата , например:1. борба с туризма 2. борба с авиотранспорта 3. борба с излишните пътувания 4 . големите автомобили над 60 коня 5 деглобализация ............... а не да занимават останалите 5-6 милиарда от населението , което на практика трябва дори да удвои потреблението си , за да има някаква справедливост
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още