IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хибридите - правилният избор за декарбонизация

Този тип задвижване осигурява транспорт без емисии в градските райони, като същевременно позволява надеждно пътуване до райони без развита зарядна мрежа

11:22 | 26.06.24 г. 25
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Вместо да разглеждаме електрическите превозни средства и хибридите като конкурентни решения, трябва да признаем, че те са допълващи се решения за различни проблеми, пише БГНЕС.

Независимо какво мислите за фразата "клиентът винаги е прав", в нея има една ключова истина: клиентите са тези, които определят потребителските навици и тенденции. Никъде този факт не е по-важно да се има предвид, отколкото в днешния автомобилен сектор.

Тъй като и правителствата, и производителите на автомобили търсят решения на глобалното предизвикателство за декарбонизирана мобилност в голям мащаб, те трябва да гарантират, че предоставят на потребителите възможности, които са добре съобразени с техните нужди. Няма универсален подход към устойчивата мобилност.

През последните няколко години в Европа се наблюдава значителен ръст в разпространението на електрически превозни средства. Напоследък обаче наблюдаваме една значителна и изненадваща тенденция: потребителите масово залитат към хибридите.

Само до април тази година търсенето на хибриди е нараснало астрономически, като продажбите са се увеличили с 33,1%. Това напълно изпреварва всички останали категории автомобили, включително електрическите, чиито продажби са нараснали с 14,8 % за същия период.

По данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) 35,9% от европейските регистрации на нови автомобили през април са били хибридни превозни средства или плъгин хибриди.

За разлика от тях, автомобилите с бензинови двигатели съставляват 36% от продажбите. Всичко това подсказва, че хибридите се превръщат в нов стандартен вариант за мобилност за европейските потребители.

Какво обяснява тази степен на търсене на хибридни автомобили? То се дължи на нещо, заложено дълбоко в архитектурата на всички хибриди: гъвкавостта.

Електрическите превозни средства несъмнено са част от бъдещето. Те предлагат на потребителите и корпоративните клиенти устойчив транспорт с нулеви емисии, който стимулира декарбонизацията. Понастоящем те са идеалното решение за мобилност в гъсто населени и урбанизирани райони.

Електрическите превозни средства са идеални за урбанизирания свят, тъй като градската гъстота осигурява идеалните условия за поддръжка на електрически превозни средства, като например зарядни станции и достъп до мрежата.

Причината, поради която 85 % от новите електромобили се продават в Западна Европа и Китай, е, че икономическата география на тези пазари позволява по-лесно мащабиране на инфраструктурата за електромобили, тъй като по-голямата част от населението живее в големи, добре свързани градски региони.

Дори в Европа обаче голяма част от континента не разполага с такава икономическа география. Много европейци живеят в селски райони или редовно пътуват извън гъсто населените градски центрове.

Освен това има хора, заети в първични сектори, които до голяма степен работят извън градските райони, като селското стопанство, минното дело и енергетиката.

Хибридите предлагат най-доброто от двата свята на тези европейци: осигуряват им транспорт без емисии в градските райони, като същевременно им позволяват да пътуват надеждно до или да работят в райони, където инфраструктурата за зареждане може да не е налична.

Това предимство става още по-очевидно на глобално ниво. В селските райони и в южната част на света перспективата за пълноценно изграждане на инфраструктура за електромобили е далечна - мащабът на необходимите инвестиции понастоящем е икономически неизгоден.

В резултат на това в региони като Южна Америка не се наблюдава почти никакво внедряване на електромобили: на фона на 3,1 млн. нови леки автомобила, продадени там през 2023 г., само 90 000 от тях са електромобили. В тези региони хибридните автомобили осигуряват устойчива, нискоемисионна, приобщаваща и отговорна мобилност, която дава възможност за осъществяване на важни икономически връзки.

За да се справят с глобалното предизвикателство за декарбонизация, тези региони се насочват към алтернативни горива.

В Бразилия например над 80 % от продадените нови автомобили се задвижват от биоетанол и гъвкави горива. На други пазари иновациите в областта на горивата заемат централно място в техните пътни карти за устойчивост, като Индия въвежда нов стандарт за 20% биоетанол през следващата година.

Многофункционалността на хибридните автомобили доведе до бързото им внедряване в Европа и извън нея. Вместо да се избира между превозни средства с двигател с вътрешно горене и електрически превозни средства, хибридите са алтернатива по пътя към декарбонизация, предлагайки решения, които подкрепят темпа на промяна и търсенето в региона.

Иновациите в областта на устойчивите горива позволяват на тези хибриди да постигнат почти идентичен въглероден отпечатък с този на електромобилите през целия им жизнен цикъл.

Годишните инвестиции в горивни технологии като електронни горива, биогорива и гъвкави горива възлизат на 47,6 млрд. евро в световен мащаб: всички тези проекти са обусловени от продължаващото използване на двигатели с вътрешно горене (ДВГ) и хибриди.

Наред с изграждането на сектора на електрическите превозни средства, европейската индустрия ще бъде големият печеливш от възхода на хибридите и иновациите в областта на устойчивите горива.

Европа разполага с богатство от знания и таланти, което е основно предимство за производството на конвенционални автомобили и хибриди.

Това включва изследователска екосистема на световно ниво и стотици хиляди инженери и техници с десетилетия опит в създаването на водещи в света коли с двигател с вътрешно горене.

Вместо да разглеждаме електромобилите и хибридите като конкурентни решения, трябва да признаем, че те са допълващи се решения за различни проблеми, които ни помагат да постигнем общата цел за декарбонизация. Заедно те могат да създадат нови пътища към по-устойчиво бъдеще, заключва БГНЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 26.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

15
rate up comment 7 rate down comment 2
0pk
преди 4 месеца
До: zelka007 това па как го измисли? Притесних се, да не ти изгорят блоксхемите, че почна несвързано да пишеш. :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 6
zelka007
преди 4 месеца
До: 0pk ... много бърже се предаде ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 7 rate down comment 4
0pk
преди 4 месеца
До: zelka007 сипи две питиета и *** да презаредиш батериите - препинателните знаци станаха повече от думите. А, и пак някакви паметници са те подгонили. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 3
тошко_стоте_акаунта
преди 4 месеца
До: 11 "00", то не се и очаква да разбираш. Пост 8,7,10. Най-вече краят 10!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 10
zelka007
преди 4 месеца
До: 0pk ... хахахахаа ... програмираното остаряване ... ахаххаххаххаа ... рептилите ви дебнат изотзаде в мрака ... значи !! пак да напиша ,щот нещо не вдяваш ... колите не са паметници !! те са за каране !! ти! и! сега! можеш! да! си! държиш! кола! като! паметник! ... никой не те спира или ограничава , единствено за да я движиш по обществените пътища , трябва да е годна технически , което се установява с ГТП !! искаш да ви плащат за да карате дараци ли ?! не разбирам ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 9 rate down comment 4
cyclop
преди 4 месеца
До: тошко_стоте_акаунта Зел е платен участник, за това нямам съмнение. Всичко знае, всичко разбира, навсякъде бил , за всяка аджендичка е на правилното мнение и в никаква ситуация не може да отстъпи. Още за кови псевдоваксините се прави че не било измама. Платен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 4
0pk
преди 4 месеца
До: zelka007 продължаваш сам да се закопаваш, приемайки програмираното остаряване в инсдустриите за правилната посока в борбата за чиста планетата. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 3
0pk
преди 4 месеца
До: тошко_стоте_акаунта от скука основно :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
тошко_стоте_акаунта
преди 4 месеца
До: 0pk, :):):) ще продължаваш ли да спориш с тях? Св.троица зелений, куххий, алехулий. Не мога да разбера само, това липса на умствен капацитет ли е или спуснати задачи за изпълнение! Честно интересно ми е. Все пак си мисля, че не може да са чак толкова ттъпи! Или пък може?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 17
zelka007
преди 4 месеца
До: 0pk ... от теб нема как да се обидя за прозззт ... :))) ... един въпрос , нали си математик ... не те знам колко караш и колко си шофер , ама една кола навърта средно 30хил на година без да се напъваш сериозно ... търговските въртят по 100хил на година ... колите са за каране ,не са паметници ... :))) ... та да те запитам 20г х 100хил колко е ?! имаш ли представа ?! ти кат навършиш пълнолетие взимаш кола и втора взимаш за пенсионирането ли ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още