Подчертавайки променящата се икономика на транспорта, в рамките на миналата седмица стана ясно, че Tesla планира да пусне на пазара в Китай на по-ниска цена и с по-дълъг живот на батерията своя Model 3, като по този начин концернът иска да приведе цените на своите продукти в съответствие с тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Въпреки наличието на тези проблясъци данните на Constellation показват, че производителите все още имат да извървят дълъг път, преди да приведат своето портфолио в съответствие с климатичните цели, залегнали в Парижкото споразумение от 2015 г., като Ford Motor Co и Fiat Chrysler Automobiles са сред най-големите изоставащи.
Volkswagen обяви някои от най-агресивните дългосрочни планове за декарбонизация на своя автопарк, но компанията все още трябва да докаже, че може да произвежда електромобили в мащаб.
Въпреки че целите на Toyota Motor Corp са само с една идея по-смели от средните за индустрията, доказаният капацитет на компанията за изграждане на хибриди може да се окаже добро оръжие за техните амбиции относно електромобилите.
Проблемите около несигурността
Въпреки че петролната промишленост се надява да компенсира търсенето, загубено в борбата с електромобилите, чрез нарастващия апетит на нефтохимическата индустрия и производството на пластмаси, енергийните компании, които са притискани от инвеститорите за по-сериозни действия в борбата с климатичните промени, стават все по-отворени към рискове.
През април Бен ван Бьорден, главният изпълнителен директор на англо-холандсата Royal Dutch Shell, заяви, че компанията не очаква търсенето на петрол да се възстанови в средносрочен план, като допълни, че индустрията изживява „криза на несигурността“.
автомобили
В краткосрочен план търсенето на петрол ще зависи от това по какъв начин икономиките ще започнат да се възстановяват. Дори при V-образно възстановяване търсенето можа да не нарасне значително, ако правителствата по света освободят по-мащабни стимули за зелена енергия като част от прехода към нисковъглеродното бъдеще.
Много европейски страни продължават да говорят за зелено възстановяване, като в понеделник (18 май) правителството на Франция сигнализира, че иска да увеличи продажбите на автомобили, задвижвани от чиста енергия. Китай разшири подкрепата си за електромобилите като част от своя пакет за икономическо възстановяване, а американските демократи проучват начини за увеличаване на търсенето на електрически превозни средства.
Според Кингсмил Бонд от мозъчния тръст Carbon Tracker основната причина, поради която преходът към чиста енергия се бави, е съпротивата на неговите участници да предприемат по-радикални действия в тази посока.
преди 4 години hyundai kona electric ... вземи си го под наем за седмица да побръмчиш (200 кинта е) ... после пак ще си говорим ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да спрат да добиват нефт и газ, за да изчистят и планетата! Даже трябваше още преди 15 години да спрат - нали са много зелени. Виж Зелка - Зелената сделка е просто един пи ар балон, който ти рисува образи и внушения. "Свят, в който децата ти ще дишат чист въздух! Производството ще чисто! А зимата пак ще е -15, с един метър сняг." Внушават ти, че трябва да си зелен и като караш електро автомобил, правиш планетата по-чиста, като ползваш ток от фотоволтаик правиш планетата по студена...Излизат разни зелени шамани, размахват заплашително пръст и ти обесняват, че ти си отговорен за своя СО2 отпечатък и аха, аха за това че си жив, ще се запали планетата. След това почват да ти внушават кое е добре за теб и как трябва да живееш, според техните интереси. /Интересите на "зелените" инвеститори!/ Когато приемеш едно внушение и образите, които то носи, ти вече си техен. Пиши ме старомоден, но ако трябва да избирам нов Ягуар 220 коня от 1995 година или Теслата, знаеш избора ми! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да спориш с хора, които нямат визия, по-дълга от 2-3 години и не вярващи в еволюцията е безсмислено. Аз и затова няма да пиша и да се аргументирам. Времето ще покаже. Човечеството все повече узрява за идеята да премахне двг и технологиите се развиват в геометрична прогресия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години норвежкият суверенен фонд няма отношение към тези стимули за електрическите коли . правителството си е направило сметката от какво се лишава и какво печели от цялата работа ... в интерес на истината тази година за първи път са теглили пари от него заради коронакризата . а стимулите са единствено в намаление на някои данъци и такси , а не премахването им . освен ДДС при покупката . виж предишният пост . хората са решили да си изчистят държавата и ти на това му казваш пиар ... :))) ... ами там има партии , които са предложили решения и гласоподаватели са ги избрали за целта ... кое ти се вижда като задкулисна игра на зелени инвеститори ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хехе ...https://***.youtube.com/watch?v=RY_rbooeMcIхммм ... автомбилите дето се търкалят из норвегия са константа приблизително като брой , % на електричките се увеличава , викаш потреблението пада не заради увеличения брой електрички , а защото са по добри двигателите на другите ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хммм ... да започна отзад-напред . не плащат колата или част от цената й , а намаляват около 50% различни такси и данъци които дължат автомобилите . единствения по-съществен стимул е , че е премахнат 25% ДДС при покупката . ето ти да видиш кое от кога и до кога е важало , щото вече ги премахват някой стимули . самата цена не я пипат . има и сравнение м/у голф бензинов и електрически . самата експлоатация е много по-евтина и на електрическата кола спрямо традиционната...https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/темпът го изчисляваш грешно . това е процент дето расте постоянно . имат за цел , през 2025 да продават само електрически коли в държавата и да забранят за продажба автомобили с ДВГ ... дали ще успеят не знам ... ето ти да видиш за януари статистика от продажбите ... :))) ...https://***.reuters.com/article/us-autos-electric-norway/electric-cars-grab-44-market-share-in-norway-in-january-idUSKBN1ZX27Uа това е увеличението по години нагледно ...https://***.statista.com/statistics/696187/electric-and-hybrid-cars-number-in-norway/най-вероятно 2050 само военните и някои специфични служби ще имат автообили с ДВГ ... :))) ... мдааа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аспарух да си каже, ние само се дивим на "анализаторите", които вади като фокусник от джоба си! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Брей човека ти отговаря с аргументи, ти му пишеш, че задръстен.Ашкосун! Автомобилите и параходите са ги налагали с държавни субсидии видиш ли и за сметка на тежки данъци и регулации за каруците и платноходките. Нещо ти е комплексиран примера! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Значи... идва криза, безработни, затворени бизнеси, карантини и т.н.Срив на продажбата на автомобили със 70%....Петрола поевтинява до рекордно ниски нива...Според Инвестора, това щяло да увеличи продажбите на електрички.Питам... Някой плаща ли ви да пишете такива мантри или мисленето не ви се отдава. Кое от двете е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелка, Норвежкият суверенан фонд от какво си пълни кацата, знаеш ли? Та благодарение на него шведите са най-супер-пупер-зелените в ЕС! Всичко е бизнес! С НИЩО, ама с абсолютно НИЩО електричката не е по-добра от бензинарката. Даже планетата няма да спаси от "глобалното затопляне", ама грам! Просто в момента е част от зеления пиар, зад който стоят "добри" "зелени" инвеститори. Направиха мотокарчетата модерни, та се наложи и големите батьовци да се съобразяват с модата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар