IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електромобилите могат да сринат мечтата на петролните пазари за възстановяване

Пандемията има потенциал да ускори процеса на електрификация в транспортния сектор през следващите няколко години, смятат анализатори

17:30 | 19.05.20 г. 39
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Подчертавайки променящата се икономика на транспорта, в рамките на миналата седмица стана ясно, че Tesla планира да пусне на пазара в Китай на по-ниска цена и с  по-дълъг живот на батерията своя Model 3, като по този начин концернът иска да приведе цените на своите продукти в съответствие с тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Въпреки наличието на тези проблясъци данните на Constellation показват, че производителите все още имат да извървят дълъг път, преди да приведат своето портфолио в съответствие с климатичните цели, залегнали в Парижкото споразумение от 2015 г., като Ford Motor Co и Fiat Chrysler Automobiles са сред най-големите изоставащи.

Volkswagen обяви някои от най-агресивните дългосрочни планове за декарбонизация на своя автопарк, но компанията все още трябва да докаже, че може да произвежда електромобили в мащаб.

Въпреки че целите на Toyota Motor Corp са само с една идея по-смели от средните за индустрията, доказаният капацитет на компанията за изграждане на хибриди може да се окаже добро оръжие за техните амбиции относно електромобилите. 

Проблемите около несигурността

Въпреки че петролната промишленост се надява да компенсира търсенето, загубено в борбата с електромобилите, чрез нарастващия апетит на нефтохимическата индустрия и производството на пластмаси, енергийните компании, които са притискани от инвеститорите за по-сериозни действия в борбата с климатичните промени, стават все по-отворени към рискове.

През април Бен ван Бьорден, главният изпълнителен директор на англо-холандсата Royal Dutch Shell, заяви, че компанията не очаква търсенето на петрол да се възстанови в средносрочен план, като допълни, че индустрията изживява „криза на несигурността“.

автомобили автомобили

В краткосрочен план търсенето на петрол ще зависи от това по какъв начин икономиките ще започнат да се възстановяват. Дори при V-образно възстановяване търсенето можа да не нарасне значително, ако правителствата по света освободят по-мащабни стимули за зелена енергия като част от прехода към нисковъглеродното бъдеще.

Много европейски страни продължават да говорят за зелено възстановяване, като в понеделник (18 май) правителството на Франция сигнализира, че иска да увеличи продажбите на автомобили, задвижвани от чиста енергия. Китай разшири подкрепата си за електромобилите като част от своя пакет за икономическо възстановяване, а американските демократи проучват начини за увеличаване на търсенето на електрически превозни средства.

Според Кингсмил Бонд от мозъчния тръст Carbon Tracker основната причина, поради която преходът към чиста енергия се бави, е съпротивата на неговите участници да предприемат по-радикални действия в тази посока.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

39
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 4 години
да, толкова ми е фи-то на дъвката с която си играеш!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
38
rate up comment 2 rate down comment 1
be_google
преди 4 години
2м...на обиколка ли?! егати квадрата!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
37
rate up comment 1 rate down comment 1
khao
преди 4 години
в случая вината е в мен, 2 метра съм...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
36
rate up comment 2 rate down comment 2
georgi_shum
преди 4 години
Ферарито само в ниско :) не е тясно да ти кажа :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 4 години
забрави да кажеш че си баннат от 11г. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
34
rate up comment 5 rate down comment 6
be_google
преди 4 години
така сте старите костовисти от бай Тошово време някой друг да ви плаща тока , водата, жесемите......нали! Елекрическите коли стават само за къси дистанции и макс 1 час на ден каране. И са наистина еко, ако ги зареждаш с ток от соларни панели или вятър. това почти никъде по света не е възвожно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 4 rate down comment 6
be_google
преди 4 години
Със сигурност енергийната мафия по света, ве само нашата, не си е мечтала за такина прекрасни условия за развитие, че дори и щедри държавни грантове.....тук би трябвало да в прочетете статията горе свръхотрицателните примери за американските лобисти , които издействаха многомилиалдни подаръци и просто НЕЗАКОННИ субсидии за един специфичен американски производител...де факто вносителите от ЕС и Япония ПЛАТИХА дЧАСТЕН ДАНЪК на електромафиота-визионерен....хаххаахахаа, не е истина как всички плюета на пазарната си икономика и всичко се свежда до лобисти, чафии, данъци и измами! Някой пита ли се ЗА ОГА ДОКЪДЕ ЩЕ Е ДОКАРАМЕ ТАКА?!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 4 години
за тая част го подкрепям.. ниско и тесно е! :)) но гъъзерията иска жертви!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 3 rate down comment 1
mariata
преди 4 години
Имам един познат, дървен философ. Та той страшно много оплю марката Ферари. Била му ниска и неудобна. Ама иначе никога не е виждал наживо Ферари. Та и Hahoto малко като него ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 3 rate down comment 4
dikens15
преди 4 години
А пък аз си мислех, че си говорите за бъдещето развитие на технологиите. Ама как се извъртат нещата понякога, просто е невероятно. Но нищо, щом ще си говорите и сравнявате коли приготви се с инфо относно разход на 100, конски сили, за колко вдига от 0 до 100, подръжка, сигурност, удобства, екстри, части, майстори, а в твоя случай и ЗАРЕЖДАНЕ( с кабел през балкона от апартаментО).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още