Подчертавайки променящата се икономика на транспорта, в рамките на миналата седмица стана ясно, че Tesla планира да пусне на пазара в Китай на по-ниска цена и с по-дълъг живот на батерията своя Model 3, като по този начин концернът иска да приведе цените на своите продукти в съответствие с тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Въпреки наличието на тези проблясъци данните на Constellation показват, че производителите все още имат да извървят дълъг път, преди да приведат своето портфолио в съответствие с климатичните цели, залегнали в Парижкото споразумение от 2015 г., като Ford Motor Co и Fiat Chrysler Automobiles са сред най-големите изоставащи.
Volkswagen обяви някои от най-агресивните дългосрочни планове за декарбонизация на своя автопарк, но компанията все още трябва да докаже, че може да произвежда електромобили в мащаб.
Въпреки че целите на Toyota Motor Corp са само с една идея по-смели от средните за индустрията, доказаният капацитет на компанията за изграждане на хибриди може да се окаже добро оръжие за техните амбиции относно електромобилите.
Проблемите около несигурността
Въпреки че петролната промишленост се надява да компенсира търсенето, загубено в борбата с електромобилите, чрез нарастващия апетит на нефтохимическата индустрия и производството на пластмаси, енергийните компании, които са притискани от инвеститорите за по-сериозни действия в борбата с климатичните промени, стават все по-отворени към рискове.
През април Бен ван Бьорден, главният изпълнителен директор на англо-холандсата Royal Dutch Shell, заяви, че компанията не очаква търсенето на петрол да се възстанови в средносрочен план, като допълни, че индустрията изживява „криза на несигурността“.
автомобили
В краткосрочен план търсенето на петрол ще зависи от това по какъв начин икономиките ще започнат да се възстановяват. Дори при V-образно възстановяване търсенето можа да не нарасне значително, ако правителствата по света освободят по-мащабни стимули за зелена енергия като част от прехода към нисковъглеродното бъдеще.
Много европейски страни продължават да говорят за зелено възстановяване, като в понеделник (18 май) правителството на Франция сигнализира, че иска да увеличи продажбите на автомобили, задвижвани от чиста енергия. Китай разшири подкрепата си за електромобилите като част от своя пакет за икономическо възстановяване, а американските демократи проучват начини за увеличаване на търсенето на електрически превозни средства.
Според Кингсмил Бонд от мозъчния тръст Carbon Tracker основната причина, поради която преходът към чиста енергия се бави, е съпротивата на неговите участници да предприемат по-радикални действия в тази посока.
преди 4 години значи , говорим си за коли , а не за жени ... :))) ... не можеш да слагаш равенство , жените не са вещи за да ги сравняваме нещата ... виж роботи за готвене и чистене вече има , що да няма и за други неща , щом има търсене ...без да си карал среден клас електрическа кола , не можем да си коментираме , нямаш база за сравнение , а караш на заучени фрази и си предубеден в нещо което не си опитал . като малките деца , искаш ли да пробваш едикакво си - еми не , няма да ми хареса ... :))) ... п.с. електричката дето ти предлагам се зарежда безплатно на някои станции ... :))) ... няма да арчиш за ток даже ... :))) ... само караш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тая статия и без да е чета е 100% клик байт :))) с това "могат" в заглавието... и най вероятно е яяяко тъъппо четиво! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години само да допълня, че литийя е също ограничен и то доста повече от петрола, да не говорим за производството, че ич не е зелено, но да остайм тая работа. На нас ни треа няква неограничена "био" енергия или айде да я има в повечко, щот по принцип се увеличаваме в България може би не ама другите държави - да ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години аз не знам май ти и зелевия явно не вдявате кво ви пее радиото, а то пее че батерийте не са джаджата на бъдещето с нещо друго ще е ама кво не знам. С батерията чикалъка е кой я прроизвежда, е ние преди произвеждахме в Никопол такива, а са имаме ли такова производство ? - ньет нямаме, Lithium същата раота има го само в определени държави и то Американците са се нанесли там отдавна - Афганистан и Чили еее къде я ваща визия за бъдещето ? А вие със Зелчо тактично или от незнание ги пропускате тия неща и то не са никак без значение ... Кола на ветър не върви с нещо друго ще да е ама кво както казах вече ебaли го ми не знам кат дое момента ше видиме ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Днес е така, но след няколко години ще е друго. Първите автомобили също са били по-бавни от дилижанс експрес с конски впряг и са се чупили постоянно, но с времето нещата са се подобрили. Тесла е пълна с детските болести на всяко ново нещо. И да - в момента токът не е особено зелен, но това не значи, че съвсем скоро няма наистина да позеленее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "иначе 70 000лв за кола, която не може да ме закара до Букурещ, няма да дам."Жестоко си лъжеш, ще дадеш и още как... И с ипотека ще я изплащаш, когато утре "зелените инвеститори", чрез техните политически *** и платените СМИ ти ЗАБРАНЯТ да караш автомобил с ДВГ, заради "благото на планетата". Като не щеш - хващаш трена и през Дунав мост си в Букурещ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Хубав този Хюндай, спор няма, но според мен навлизането на електромобилите ще се забави доста и то поради чисто икономически причини. Тази година доходите на всяко едно средностатистическо домакинство ще се свият доста и много хора ще отложат покупката на електромобил. Тази тенденция западняците да си сменят колата на няколко години ще затихне и всички задружно ще цапаме планетата с дизелови изпарения, защото пари за електричарка няма :) между другото моята печка гори доста, но при тази цена на дизела няма какво да го обсъждаме даже, а иначе 70 000лв за кола, която не може да ме закара до Букурещ, няма да дам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години миии аз не виждам абсолютно нищо зелено в производството на Теслата, даже е доооста вредно особено батерията и после складирането или рециклажа кат се скапе .... С тия батерии нишо не стаа, аз си карам дизеларката 0.95 цента на 1л. и харчалък 5рка/100км. с мойта каруца с един резервоар изминавам 1100км. магистрала без да зареждам и без спиране тва за 40 евра при цена на каруца 15 хил. евра. Коя Тесла или квото и да е батерийно чудо го може тва за тия пари ?? Ми аз щи каа веднага - никоя .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И аз кат0 ти обесня, че си искам моята сприхава баба Пена, ще цъфне пак някой Миме, дето да ми обясни, че да "спориш с хора, които нямат визия, по-дълга от 2-3 години и не вярващи в еволюцията е безсмислено." ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Какво да говорим.... Утре така ще ти предложат и електрическа жена, вместо твоята, ама на 20 години, ще пере, чисти, готви - тия 4 работи, няма да се цупи и да вдига скандали и ще е с 0 СО2 емисии и сигурно пак ще я дават под наем, за 200 кинта на месец - това е то бизнес ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар