Германският автомобилен производител Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция, съобщи в петък германското специализирано списание Automobilwoche, което насърчи цената на акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv.
Automobilwoche, която не цитира източниците си, казва, че надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода край крайбрежния град Измир.
Според списанието дъщерното дружество на Volkswagen Skoda ще бъде една от марките, произвеждани там.
През април чешкият ежедневник Hospodarske Noviny съобщи, че Skoda избра между България или Турция като място за планирания нов завод.
Говорител на надзорния съвет на Volkswagen заяви пред Ройтерс, че плановете за новия завод са потвърдени, но все още не са финализирани. Очаква се решението да бъде обявено днес следобед. Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.
Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv поскъпнаха с 11,6% в петък след материал, според който Катар, който притежава 17% от акциите на Volkswagen, призовава силно Надзорният съвет да избере Турция за завода.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.
преди 5 години Да, така е, Бг няма човешки, индустриален и инфраструктурен капацитет за такова нещо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А , колкото по-зле става , и са по- ниски заплатите , толкова са по-конкурентни .Една от по- малките причини за избора на Турция е именно високото заплащане в БГ на фона на ниска работоспособност . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ердо нищо няма да ***, той не е толкова глупав. Отделно Турция има ред предимства пред България и немците са направили правилния за тях избор. В България, даже и в Сф, трудно ще намериш 5 000 човека да работят на линиите, отделно като сложиш всичката администрация, разрешителни, ОВОС и т.н. тука до 2 години не могат да почнат да строят. В Турция ще им излезе по-евтино и по-бързо. Отделно, ако избоа беше Сф, това означава още по-голяма концентрация на (млади) хора там за сметка на провинцията и все по-небалансирано развитие на страната ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Нормално, за съжаление трябва да си признаем че нямаме капацитет за такъв завод. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Мизерници.. Да ви набия смотания ЕС в .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Майтапа ще е бай Ердо да ocepe нещо и пак да се чудят какво да правят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар