Германският автомобилен производител Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция, съобщи в петък германското специализирано списание Automobilwoche, което насърчи цената на акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv.
Automobilwoche, която не цитира източниците си, казва, че надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода край крайбрежния град Измир.
Според списанието дъщерното дружество на Volkswagen Skoda ще бъде една от марките, произвеждани там.
През април чешкият ежедневник Hospodarske Noviny съобщи, че Skoda избра между България или Турция като място за планирания нов завод.
Говорител на надзорния съвет на Volkswagen заяви пред Ройтерс, че плановете за новия завод са потвърдени, но все още не са финализирани. Очаква се решението да бъде обявено днес следобед. Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.
Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv поскъпнаха с 11,6% в петък след материал, според който Катар, който притежава 17% от акциите на Volkswagen, призовава силно Надзорният съвет да избере Турция за завода.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.
преди 5 години Тоя съвет на VW не взема ли в предвид политическия фактор на намеса на Ердоганомиката ? Що за дебилиада, ЕС уж с приоритет, но не и когато става дума за производство в перспектива. Ем да им се разпукат плановете дано ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Говорим за човека, намесващ религията, в икономиката. Според мен избраха Турция също защото там могат да ги карат да бачкат по над 12ч., докато тук ще има мънкане (и с право). Що всичко се изнесе в Азия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Аз мисля, че в България има капацитет за голям завод. Жалко, ако са избрали Турция! За съжаление управлението в страната е под всякаква критика! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не мога да се съглася, защо пак ще искаш обяснение от ББ защо WV избрали Турция? Това те трябва да го коментират, а не да разпъваш някой тук защо не сме го спечелили проекта на всяка цена. Те да бяха казали България пък да видим няма ли да се намерят хора и да се върши работата качествено. Страх лозе пази, но рано или късно някой спомена по долу, ще се престраши някой, .. е не Grate Wall, някой по-нормален отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не смятам че вината точно за това е негова. В България 5000 човека и на стадион не можеш да събереш вече, еле па да работят организирано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Интересно, ако новината се потвърди, какво ще обяснява ББ по медиите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Толкова се надявахме преди изборите да стане, ама не. Дори и "международното положение" е срещу "нас". А истината е една: България няма капацитет и образовано население за такъв проект. Въпреки нечовешките напъни да докажем обратното. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години защо "м е с т и" е цензурирано :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Именно, мисля че достатъчно ясно си изброил причините поради които отидоха в Турция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години мдаа ... очаквано решение , ханделсблат го писаха преди месец , сега се потвърждава ... няма драма , следващия голям който мести завод винаги ще има и едно наум за БГ като възможност . като цяло в правилната посока се индустриализираме лека-полека ...VW вече имат завод в турско , камионите man се сглобяват там , с ford правят поточна линия за пикапи ... имат си пътека ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар