IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Automobilwoche: Volkswagen избра Турция за завода си

Надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода в Измир

12:45 | 12.07.19 г. 36
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен производител Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция, съобщи в петък германското специализирано списание Automobilwoche, което насърчи цената на акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv.

Automobilwoche, която не цитира източниците си, казва, че надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода край крайбрежния град Измир. 

Според списанието дъщерното дружество на Volkswagen Skoda ще бъде една от марките, произвеждани там.

През април чешкият ежедневник Hospodarske Noviny съобщи, че Skoda избра между България или Турция като място за планирания нов завод.

Говорител на надзорния съвет на Volkswagen заяви пред Ройтерс, че плановете за новия завод са потвърдени, но все още не са финализирани. Очаква се решението да бъде обявено днес следобед. Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.

Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv поскъпнаха с 11,6% в петък след материал, според който Катар, който притежава 17% от акциите на Volkswagen, призовава силно Надзорният съвет да избере Турция за завода. 

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

26
rate up comment 4 rate down comment 3
Mavi Goz
преди 5 години
Със сигурност ше извлечем. Аз се замислих и се сетих за един стар виц:Женска бригада от *** ганки по соца вадят (извличат) моркови от една нива. По едно време Айше се запънала, дърпа яко, ама и морковът не излиза. Дотърчали още две-три, напънали се и го извлекли - огромен морков. А Айшето го гледа и споделя:- Малеййй, тоя като на моя Ман_го- Леле, Айше, *** толкова голем ли ***?- Не ***, толкова мръ_сен...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 17 rate down comment 5
Mavi Goz
преди 5 години
Нещо бъркате много брутално, момчета и момичета... :lol: Инвестицията в завода на VW в Турция не е нито на ЕС, нито на Германия, а на собствениците на VW, демек - акционерите, които мислят в кинти, а не в морално-политически алабализми... ПарАта ебавамамата на фукарАта... ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 5 rate down comment 2
data
преди 5 години
Парите на Катар + пазара на Турция са си доста неудобен противник . Жалко , но загубихме . Въпросът е какво може да извлечем от загубата и някой мисли ли за това
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 20 rate down comment 7
Valentin13
преди 5 години
че тогава за какво ни е този Европейски съюз? да ни смучат работната ръка в Германия, а да инвестират извън ЕС. Това не е никак просто икономическо решение. това е голяма германска грешка. ЕС не е съюз щом се вземат подобни решения. да чакаме ли сега вече и един Германски Тръмп и после френски и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 10 rate down comment 4
Mohave __
преди 5 години
Главният въпрос са пазарите и транспортните връзки ! Ако Турция не сътрудничи на едно производство в България , завода ще работи на половин капацитет и накрая ще затвори . Отделно Европа не разполага с никакви ресурси , освен да изгради комуни и за надомна работа .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 10 rate down comment 6
Стоян Петров
преди 5 години
Обясненията с тока не са актуални.Правителството ни бе готова да предостави директен договор на евентуалния завод с АЕЦ Козлодуй. Турция има дефицит на електричество и внася такъв от поне 50 години. Строителството на АЕЦ не е рентабилно, но ще стане такова, като задължат населението да купува на каквато цена е необходимо. Дава възможност за обогатяването на уран, използван знаете за какво. Според най-важния въпрос, на който замислили немците е могат ли да намерят 5 000 квалифицирани и дисциплинирани работници в България?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 26 rate down comment 7
Mavi Goz
преди 5 години
И помнете какво ще ви кажа, защото преди време ви казах, че този завод няма да го направят в ЕС: до 10-15 години всички европейски автомобилни брандове ще си изнесат основното производство от рамките на Съюза. Същото ще се случа и с повечето големи индустриални мощности. Индустрията иска евтини суровини, евтина и изобилна енергия и евтина работна ръка. Тренда в ЕС за тези критерии е точно обратен!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 42 rate down comment 9
Mavi Goz
преди 5 години
Съгласен! Хората бягат от ЕС, защото изтрещелите комунозеленяши вече са в амок и мястото в Европа за сериозна, трудоемка, ресурсоемка и енергоемка индустрия все повече отеснява, с тенденция да изчезне... Да не им е изпила чавка ума да дойдат в България и Теменужка да ги прати на борсата да си купуват зелен ток на двойна и тройна на германската и чешката цена? Некой от шмъркащите по-долу драскачи има ли идея какво се случва в момента на българската енергийна борса? Че не достига ток и цената се върти около 200 лв/МВч... И се очертава все по страшно да става, щото май ше останеме без ТЕЦ с тези квоти... А лошият и т ъп Ердо, нищо че има три пъти повече слънце и ветър от нас, ама строи вече един АЕЦ и готви още два. Тука не се знае кой точна управлява - правителство ли, парламент ли, ЕК ли, Макарон и Щмъркел ли, или американският конгрес? Точно такива мегаинвеститори най-обичат да чуват: ами ние сме съгласни с вас, ама то не зависи от нас... А сички знаят, че в Турция управлява Ердо и като каже нещо, думата му е чилик, като реши нещо - прави го и никого не пита за одобрение. С такъв като се спазариш и си удариш лапата, забравяш натакък за секакви грижи. Големите пари обичат такива места за инвестиции, а не дебилясали политици, които се чудят как да пречат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 32 rate down comment 10
Gold Zombie
преди 5 години
Дойчовете са доказано зле във вземането на стратегически решения. Това ще се докаже като поредното такова. Да отвориш авто завод в Турция беше тренди преди. Германците пак са отишли в гората за гъби последни.С вече случващата се роботизация и автоматизация, интернет на нещата и.н., да им се чудиш за какво са им 5000 евтини турци. Даже не отчитам геополитическите и финансови рискове да влагаш точно сега милиарди в Турция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 20 rate down comment 6
Mohave __
преди 5 години
1. Турция с околните страни и дистрибуторски мрежи е огромен пазар ........... това е напълно достатъчно . 2. имат изградена инфраструктура и строителен капацитет 3. помощ от правителството , която в ЕС е недопустима 4. това което говорим отдолу - няма хора готови да работят без да мрънкат , мързелуват , вземат болнични , искат мн. пари , и е труднсо да ги уволниш и подмениш ......... ЕС - не е подходящ за подобни инвестиции от известно време - да кажем от 2008 насам и ще става по- зле , заради липса на структурни реформи . Турция е вече далеч по - конкурентоспособна , защото позволява кризите да се случват . ЕС ще угасне като свещ .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още