Германският автомобилен производител Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция, съобщи в петък германското специализирано списание Automobilwoche, което насърчи цената на акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv.
Automobilwoche, която не цитира източниците си, казва, че надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода край крайбрежния град Измир.
Според списанието дъщерното дружество на Volkswagen Skoda ще бъде една от марките, произвеждани там.
През април чешкият ежедневник Hospodarske Noviny съобщи, че Skoda избра между България или Турция като място за планирания нов завод.
Говорител на надзорния съвет на Volkswagen заяви пред Ройтерс, че плановете за новия завод са потвърдени, но все още не са финализирани. Очаква се решението да бъде обявено днес следобед. Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.
Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv поскъпнаха с 11,6% в петък след материал, според който Катар, който притежава 17% от акциите на Volkswagen, призовава силно Надзорният съвет да избере Турция за завода.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.
преди 5 години и какво сега?само с надежди говежди не става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Убеден съм, че цената на енергията НЕ е сред водещите критерии за избор на VW. За момента коментираме само слухове и спекулации. Още нищо не е ясно и нищо не е решено. И ние и Турция си имаме и плюсове и минуси като обект за такава инвестиция. И ако подходим по позитивно, знаеш ли пък, може и да спечелим. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години но чичо Дони подобни "инвеститори" ги намачква яко, че им се стъжня да изнасят пари изван Щатите.и затова влака му върви добре, дори доста добре отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако автомобилите са предназначени за 10 пъти по- големия турски пазар и съседните страни - още толкова , а не за Европа , нямат друг избор . България дори не трябва да се обсъжда . Дистрибуторските канали са създадени , само че България е кръгла 0 на този пазар , а пазара е всичко . Не знам дали познаваш начина им на мислене , но ако отказваш да работиш с тях - това се приема във всяко отношение . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Когато си избираш партньор за дълго време, все пак внимаваш с кого ще си имаш работа, нали? И държавите, както хората, си имат характер и качества, като напр. надеждност. Айде с тебе да разгледаме една хипотеза в два варианта - 1. Заводът е в България и 2. Заводът е в Турция. Представи си, че по някаква причина, силно се влошат отношенията м/у Германия и САЩ и Тръмп или американският конгрес наложат зверски санкции на германските компании и поискат, където има заводи на германски компании, да им бъде замразена дейността. Въпросът е: каква ще е съдбата на завода на VW в България и каква в Ердостан? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Разбира се, че не е само скъпият ток - споменал съм го с други фактори. Но ако вземем само тока, то той в ЕС и в частност в България само ще расте като стойност, а в Турция може и да поевтинее, когато предлагането от АЕЦ се утрои. Отделно, че Турция става основен играч и разпределител в газовите трасета. Има всички предпоставки да изгради мощна и ефективна, при това природощадяща енергетика. А този завод не се прави за тази и следващата година, а за десетилетия напред и хората са правили сметки, прогнози и са мислили в перспектива. А перспективата пред ЕС много прибрано и точно е нахвърлял колегата @Mohave_ в #28 по-долу... А пък перспективата в България... :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не искам да се заяждам, но наистина обяснението ти за скъпия ток в ЕС е наивно. Това, че Турция градяла АЕЦи и щяла да има евтин ток и затова привлякла инвестицията - също. Турския НЕК ще купува тока от Аккую за 123.5 долара на мегават час. И то твърда цена за 15г. Сам си го сметни колко по скъпо е от безумието 200 лв за мегават час, което аз и ти плащахме ден два... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Всичко има значение, даже и транспортните връзки. Все пак не сме ранното средновековие, където те са решаващи и примерно Константинопол ще стане това което е бил, само заради местоположението си. През 21 век транспортни връзки се създават. Макар че съм патриот, не мога да не призная че всеки от пишещите тук би открил подобен завод ако зависеше от него в Турция, а не в България защото материалният интерес е водещ и това е нормално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ами да си направим извода , какво значи ФВ да гласува против ЕС , и никоя европейска институция да не е способна да задържи инвестицията в рамките на съюза . Това е само един пример , как на ЕС му трябват озеленители , сервитъори в празни къщи за гости , фитнес зали в старчески домове и олимпийски стадиони в отдалечени села , катерушки и ............ ЕС е един приказен свят в който няма място за сериозен бизнес . Много хора си мислят обратното и в това е проблема . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Как за какво ни е.Да ни научат на толерантност и какво имаме право да правим,строим,учим и какво не.Примерно можем да произвеждаме бидета за тоалетните на VW отговор Сигнализирай за неуместен коментар