IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla слага край на безплатните зареждания за нови клиенти

След 1 януари 2017 г. новите клиенти ще си плащат, за да ползват колонките Supercharger

14:28 | 08.11.16 г. 36
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Tesla обяви във вторник, че възнамерява да прекрати безплатното и неограничено използване на мрежата ѝ за зареждане Supercharger. Промяната обаче ще се отнася само за клиенти, регистрирани след 1 януари 2017 г.

Като малка компенсация американската компания ще предоставя пакети за 400 kWh свободно зареждане от фирмената мрежа. С такъв капацитет собствениците на автомобили ще могат да изминават приблизително 1600 км годишно.

„Въпреки въведената такса, която ще се покачва постепенно до определена стойност, зареждането с електричество пак ще струва значително по-малко, отколкото с гориво”, се казва в изявлението на компанията. Tesla добавя, че всички бъдещи автомобили ще бъдат оборудвани със специален вграден хардуер, необходим за зареждане от системата Supercharge. 



Промените, валидни от 1 януари идната година, няма да се отнасят за сегашните собственици, както и за клиенти, поръчали автомобила си преди тази дата и получили го до 1 април.

От Tesla споделят още, че тази промяна ще има за цел да се инвестира повече в Supercharge мрежата и по този начин да се ускори нейния растеж.

„Основният фактор, който ще окаже влияние върху променящата се такса, ще бъде регионалната цена и достъпност на електричество около всяка една наша станция", отбелязва компанията и обещава повече подробности по-късно тази година.

Повече новини за автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 17 rate down comment 4
red6
преди 8 години
За какво се напъваш да обясняваш на човек, за когото това е "проблем", който се решава с китайски "адаптер" за 20 кинта?Типичен пример за УНСС кадър, за който света се свежда до изчертаването на две диаграмки. Живи и здрави да са книжните плъхове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 10
lide
преди 8 години
С трансформатор/адаптер/зарядно, приятел, както искаш го наречи - и да от 220 волта :) Тя батерията на колата да не захранва софийското метро ;) Братята китайци са го измислили отдавна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 16 rate down comment 3
mick
преди 8 години
И колко време ще чакаш за да заредиш при 220 волта? А колко ампера ще ти трябват всъщност? Ако пък искаш да има не една ами 10 колонки за зареждане? Как изглежда сметката? Откъде ще вземеш толкова ток?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 11
KPetkov
преди 8 години
Ако Хилари не я изберат днес Тесла си заминава с нея. И помен няма да остане от този, в момента, солидно субсидиран бизнес.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 11
lide
преди 8 години
Какво толкова сложно има в 1 зареждане на ел. автомобил, не мога да разбера? Та това е само 1 адаптор/трансформатор от 220V/50Hz, за който ти трябва само 1 преходник (по избор - оригинален, от Китай или самоделно изработен). Че чак да го наричат станция за зареждане, да го комплицират и анализират, хайде моля ви се, не сме толкова ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 9
vzhekoff
преди 8 години
Както многократно казах, основният проблем ще е да се създаде мощна инфраструктура за зареждане. Още по-тежко ще бъде в РБ-то... Някой ще трябва да плати дебелата сметка....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още