IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla слага край на безплатните зареждания за нови клиенти

След 1 януари 2017 г. новите клиенти ще си плащат, за да ползват колонките Supercharger

14:28 | 08.11.16 г. 36
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Tesla обяви във вторник, че възнамерява да прекрати безплатното и неограничено използване на мрежата ѝ за зареждане Supercharger. Промяната обаче ще се отнася само за клиенти, регистрирани след 1 януари 2017 г.

Като малка компенсация американската компания ще предоставя пакети за 400 kWh свободно зареждане от фирмената мрежа. С такъв капацитет собствениците на автомобили ще могат да изминават приблизително 1600 км годишно.

„Въпреки въведената такса, която ще се покачва постепенно до определена стойност, зареждането с електричество пак ще струва значително по-малко, отколкото с гориво”, се казва в изявлението на компанията. Tesla добавя, че всички бъдещи автомобили ще бъдат оборудвани със специален вграден хардуер, необходим за зареждане от системата Supercharge. 



Промените, валидни от 1 януари идната година, няма да се отнасят за сегашните собственици, както и за клиенти, поръчали автомобила си преди тази дата и получили го до 1 април.

От Tesla споделят още, че тази промяна ще има за цел да се инвестира повече в Supercharge мрежата и по този начин да се ускори нейния растеж.

„Основният фактор, който ще окаже влияние върху променящата се такса, ще бъде регионалната цена и достъпност на електричество около всяка една наша станция", отбелязва компанията и обещава повече подробности по-късно тази година.

Повече новини за автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

36
rate up comment 1 rate down comment 1
mick
преди 8 години
:) вярно, пропуснал съм го тоя коментар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 2 rate down comment 1
vzhekoff
преди 8 години
Колега, прочетете и другите коментари, това вече го написах по-надолу и преди няколко дни :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
34
rate up comment 2 rate down comment 3
KPetkov
преди 8 години
Една хубава батерия за Тесла май вървеше между 10-15 хил. долара. Купуваш си резервна и я носиш в багажника. Явно теслата отпада като вариант за бат Жоро с двете деца и касетката с домати. Може направо резервна кола да си вземе и да я тегли зад теслата. Като му свърши батерията закача Теслата на теглича :)Да споменем само, че при натъпкване на тока в днешните батерии и при последващото му ползване загубите стигат до 40%, т.е. трябва да вкарваш повече ток отколкото пише на батерията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 2 rate down comment 4
mick
преди 8 години
Сетих се нещо - в момента една кола се зарежда с гориво до горе за около 5 минути, даже няма и толкова - 2 минути. Ако искаме да зареждаме 100КВЧ батерия за 2 минути - това се равнява на 30*100КВ = 3МВ/три мегавата!!/ да се вкарат в тая батерия за 2 минути. И това само за тая батерия. Ако се зареждат в един град като София 100 коли в един момент = това са 300 мегавата. 1/3 от пети блок на АЕЦа ни. За сравнение в най-голямата жега лятото Слънчев бряг мисля има консумация 200мегавата. Просто не ми го побира акъла какво ще стане ако едновременно в цялата страна започнат да зареждат не 300, а 30 000. Че то няма да ни стигнат и още 10 АЕЦа. Това е от страна, от друга ако някой се опита да вкара 3 мегавата в една 100КВЧ батерия.. ще получи хубава експлозия.Значи бързото зареждане отпада. Остава бавното зареждане и подмяна на батериите. Т.е. отиваш и ти сменят батерията, а не чакаш да се зареди.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 2 rate down comment 0
Jorkata
преди 8 години
Батериите са 7-8К броя, всяка е 18650, демек 3,7 волтова... целия пакет пуска хиляди волтове... нещо не ти излизат сметките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 4 rate down comment 1
stanislavr
преди 8 години
моторът е променливотоков, магнитите тежат, четките се износват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 7 rate down comment 0
stanislavr
преди 8 години
Сметките са логични, условието на задачата куца. В Хамерика напрежението е 127 волта, но не там е заровено кучето. Не вярвам някой да направи кола с напрежение над 36 волта да се мотае из нея, става много страшно. Доколкото четох е променливотоков, 400- 650 волта, вероятно монофазен (фирмена тайна). И затова теслата има вграден в мотора инвертор. Бактериите са с по-ниско напрежение, освен това са на групи клетки, общо за всички клетки 1200-1300 малки батерийки от 1,5 волта. Така че за всяка група клетки трябва по-малък ток и вероятно така работи бързото зареждане - всяка група за нея си. И тук ще има кабум тип самсунг, ама де да видим.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 5 rate down comment 9
scott
преди 8 години
ракетите му, спейс екс никога нема да полетът.....причина за експлозиата било, че течното гориво се охладило дотам, че се втвърдило и буууууууум! НАСА забранила полетите на хора с тез ракети, щот по сички правила требвало хората да се настанът много преди запалването на двигателите.Та, Марс ала-бала: ***. Същото го чака и с колите. Остана базовиа доход. Мошеника ше намери винаги кво "ново" и привлекателно да обещава.КУПЕТЕ СИ АКЦИИ НА МЪСК, МНОО ШЕ СА ПИЧЕЛИВШИ.МУАХАХАХАХАХАХАХА
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 1 rate down comment 2
supertrader
преди 8 години
Какво да разяснявам, то е ясно че ние сме и хищници и вероятно ще се стигне до там да се отделят големи количества хелий а той ще се натрупва в най гоните атмосферни слоеве и това ще повлияе парниковия ефект. Затова ще трябва да се наблегне на друга технология която извлича енергия от въздуха - топлия въздух се охлажда и така. С други думи вариантите са три - соларните клетки, тези реактори за студен синтез с нисък интензитет на реакцията и клетки които да преобразуват топлинна енергия в ток и то ниски температури - 30..40 градуса по целзий, може и по ниски но се усложнява и трябва термопомпа в машината. При всички положения не може да се продължи с изгарянето на петрол и природен газ, а и няма енергия за отопление. Например в Китай ситуацията е зловеща, а ако излязат тези хора от феодализма и робовладелския строй те ще потребяват още повече..има и Индия и Африка където потреблението на човек е много ниско, но то няма как да остане завинаги толкова ниско.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 1 rate down comment 1
ing5rov
преди 8 години
Я разясни малко..."хелия който ще се отделя няма да дебалансира някога системата."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още