IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla слага край на безплатните зареждания за нови клиенти

След 1 януари 2017 г. новите клиенти ще си плащат, за да ползват колонките Supercharger

14:28 | 08.11.16 г. 36
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Tesla обяви във вторник, че възнамерява да прекрати безплатното и неограничено използване на мрежата ѝ за зареждане Supercharger. Промяната обаче ще се отнася само за клиенти, регистрирани след 1 януари 2017 г.

Като малка компенсация американската компания ще предоставя пакети за 400 kWh свободно зареждане от фирмената мрежа. С такъв капацитет собствениците на автомобили ще могат да изминават приблизително 1600 км годишно.

„Въпреки въведената такса, която ще се покачва постепенно до определена стойност, зареждането с електричество пак ще струва значително по-малко, отколкото с гориво”, се казва в изявлението на компанията. Tesla добавя, че всички бъдещи автомобили ще бъдат оборудвани със специален вграден хардуер, необходим за зареждане от системата Supercharge. 



Промените, валидни от 1 януари идната година, няма да се отнасят за сегашните собственици, както и за клиенти, поръчали автомобила си преди тази дата и получили го до 1 април.

От Tesla споделят още, че тази промяна ще има за цел да се инвестира повече в Supercharge мрежата и по този начин да се ускори нейния растеж.

„Основният фактор, който ще окаже влияние върху променящата се такса, ще бъде регионалната цена и достъпност на електричество около всяка една наша станция", отбелязва компанията и обещава повече подробности по-късно тази година.

Повече новини за автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

26
rate up comment 2 rate down comment 2
supertrader
преди 7 години
До сега не беше проблем да предлага безплатно зареждане, но когато фабриката започне да произвежда новите "батерии" за тя трябва да има пазар и интерес да се закупуват. На практика енергията от тях ще бъде много евтина и за момента чиста, не е ясно дали няма да има проблеми с парниковите газове и дали хелия който ще се отделя няма да дебалансира някога системата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 2
deant
преди 7 години
Елън пак ръси умни мисли. Вчера говореше за минималния доход. Мед му капе от устата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 3 rate down comment 2
deant
преди 7 години
извинете, Вие на ток ли се топлите? И каква квадратура отоплявате? И колко плащате?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 10 rate down comment 6
KPetkov
преди 7 години
Не сме се топлели на ***? А от какво произвеждат ток печките в Маришкия басейн, от въздух ли? Пак сме си надобрия стар кюмурец, ама нали е на 200 км от София и си мислим, че по въздуха хвърчат мегаватите.Тесла за мен лично е дърпане назад в развитието, докато не почнем да зареждаме 100% от АЕЦ или друга подобна технология. Другото е малко ала бала. Мъск що не си обзаведе ракетите за Марс с батерии, ами ги пали на "дизел"?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 10 rate down comment 6
vzhekoff
преди 7 години
А по същество може ли ?Нещо откъде ще дойде цитираната мощност ? А смарт-грида къде го ?6% перки и фотоволтаици ти вдигнаха тока (в БГ) с 30%, интересно колко ще ти струва тока, като получиш първите 100К електрокари... Колкото до баланса на системата, ходи виж графиките на ЕСО колко се е "изправил" баланса. Изобщо к'во ли си говорим, един с китайско зарядно щеше да се зарежда, другия чул,недочул смарт грид... Да бяхте почнали със закона за запазване на енергията, че тя все отнякъде ще трябва да дойде...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 7 rate down comment 4
khao
преди 7 години
а най ме кефи че всички автомобилни производители почнаха да инвестират в ел.мобили щото се усетиха че изостават, само нашите жичкаджии знаят закона на Ом, другите само си набутват парите ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 7 rate down comment 0
red6
преди 7 години
Абе така или иначе, сега изглежда започва момента златарите да стават медари :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 7 rate down comment 4
khao
преди 7 години
таман ще вкарат баланс в системата :) с това че ползват нощен ток ... а чувал ли си за Smart Grid ?И това че ти не можеш да си го представиш, незначи че не става ... пък и всичко това няма да стане за един ден ... представям си как едно време Дъртия Жеков е казвал 21 век ... да се топлиш на ток, нема да стане, винаги ще е на дърва и *** ... е и той не позна, както днес и неговия внук :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 7 rate down comment 1
vzhekoff
преди 7 години
И ако допуснем, че се направят батерии, дето ще издържат целия път, демек условно 200 КВч, които батерии ще си ги заредите преди да тръгнете, то това просто казано означава, че тези (само) 100'000 коли ще трябва предния ден (нощ) да се заредят в Сф. Дори да допуснем, че ще се зареждат 12 часа в гаража, пак са едни допълнителни 1.7 МВт
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 15 rate down comment 1
vzhekoff
преди 7 години
Наскоро смятах, пак ще кажа:100 КВч ако искаш на подобна "зарядна" станция, както на снимката и за 20 мин. (кой зарежда бензин 20 мин. ?) ще ти трябват 300 КВт мощност само за 1 колонка. Ако тръгнат 100К коли петък вечер от Сф за морето и се зареждат за 6 часа (допускаме, че се разпределят във времето), това са около 17'000 "колонки", където и да са те по пътя. Всяка по 300 КВт са около 5 ГВт, което са тамън 5 козлодуйски реактора. Ще стане, ама друг път :) Оставете дори самата мощност, по-интересно ми е жиците, които ще опънете...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още