Американският технологичен концерн Tesla обяви във вторник, че възнамерява да прекрати безплатното и неограничено използване на мрежата ѝ за зареждане Supercharger. Промяната обаче ще се отнася само за клиенти, регистрирани след 1 януари 2017 г.
Като малка компенсация американската компания ще предоставя пакети за 400 kWh свободно зареждане от фирмената мрежа. С такъв капацитет собствениците на автомобили ще могат да изминават приблизително 1600 км годишно.
„Въпреки въведената такса, която ще се покачва постепенно до определена стойност, зареждането с електричество пак ще струва значително по-малко, отколкото с гориво”, се казва в изявлението на компанията. Tesla добавя, че всички бъдещи автомобили ще бъдат оборудвани със специален вграден хардуер, необходим за зареждане от системата Supercharge.
Промените, валидни от 1 януари идната година, няма да се отнасят за сегашните собственици, както и за клиенти, поръчали автомобила си преди тази дата и получили го до 1 април.
От Tesla споделят още, че тази промяна ще има за цел да се инвестира повече в Supercharge мрежата и по този начин да се ускори нейния растеж.
„Основният фактор, който ще окаже влияние върху променящата се такса, ще бъде регионалната цена и достъпност на електричество около всяка една наша станция", отбелязва компанията и обещава повече подробности по-късно тази година.
Повече новини за автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.
преди 8 години Икономически интереси - вярно. Дали трябва да се патентова - не трябва. Съгласен. Дали е просто и става с китайски адаптер за 20 кинта - не. Категорично не. Тук работят законите на физиката, а не някакви човешки абстракции и изгъзици наречени "икономика" или "патенти" или всякакви такива производни шитни. Законите на физиката са приети отдавна. Ако с електрическите коли сме назад с изработката и качеството им, то с инфраструктурата за поддръжката на такава система сме дваж назад (поне).Мик вече ти даде достатъчно добра обосновка на нисък език защо това дето си го мислиш не може и няма да стане така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това е от сайта на Тесла. Време за зареждане и калкулирана цена. Това е за Щатите. За пълно зареждане, което е около 500 км с новите батерии, трябват 10 часа.https://***.tesla.com/models-charging#/calculatorАко решите и климатика да ползвате зимата километрите в някои случаи може да падната и до 250 - 300.http://***.teslarati.com/tesla-battery-range-sub-zero-snowy-conditions/Това с бензиновото генераторче е добро. Може и за печката да се ползва докато зареждаш зимата да държи купето топло.Засега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 100 квтч са си 100 киловата за 1 час, или 1 киловат за 100 часа. Или 10 киловата за 10 часа. За сравнение 10 киловата е голям бойлер от тия бързонагряващите. И ако сте забелязали го захранват с доста дебели кабели :) Ако пък трябва да се зареди за 1 час.. това вече е сложна работа. Вкъщи не става. Като се замисля даже и 10 киловата за толкова дълго време е проблем - за вкъщи. Повечето инсталации няма да издържат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Mick, все пак технологиите се развиват, и за това има решение :) Наистина има ги устройствата, и то отдавна, с обикновен 1-фазен ток.Тези, предлагащи "станциите", нали и те от обикновената мрежа ток вземат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако искате да я заредите тая батерия за 1 час, ви трябват само 100 киловата да подавате към батерията ;) Яко а? Ако е за 5 минути? това са 12*100 киловата... мдааа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Купува се едно бензиново генераторче и хоп в багажника и ,като се изтощи батерията вадиш генераторчето и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Задачка: 100 квтч батерия за колко време се зарежда при 220 волта и 10 ампера.. ? А при 100 ампера? това са 22 киловата, май ще трябва трифазен, че 100 ампера не съм виждал нормална мрежда да издържа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години С петото ме расмя доста :))) Но, че има икономически интереси и то големи, нещо толкова просто и елементарно да се усложнява, патентова, забранява, нарича "зарядни колонки, станции" и т.н., има. Повярвай ми, ще има и нови вносители на адапторите за които говоря :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Първо, вече мрежата не е 220В, а е 240. Второ няма нужда да питам инженер, понеже не всички сме хартиени плъхове тук, както и не всички вярваме в икономически постулати и простотии от типа на "да изградим икономика базирана на вечния растеж"...Трето - закона на Ом. Четвърто - тоя ток от къде ще идва бре? Или да - точка две...И пето - явно не си чувал, че където батковците си мерят шланговете, не трябва да си навираш там ду*ето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години :))) Каквото и да говориш, това е обикновен адаптер. Да, наистина трудно ще го намериш за 20 лв., но за 100 долара ще си вземеш доста приличен и няма да си зависим от т.нар. "станции", "захранващи станции" и тем подобни измишльотини ;) Питай, който искаш инженер или електротехник даже, че става и то без технически проблем или риск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар