IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

“Южен поток” може да бъде съобразен с европейското законодателство?

Преди второ четене могат да отпаднат текстовете, които ограничават включването на трета страна в морската част на газопровода, смята Рамадан Аталай от ДПС

22:14 | 29.05.14 г. 59
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
“Южен поток” може да бъде съобразен с европейското законодателство?

Според депутати от управляващото мнозинство има вариант да бъдат спазени евродирективите и проектът “Южен поток” да бъде спасен, съобщава БНТ.  

От ДПС и левицата са готови да ревизират спорните текстове в Закона за енергетика преди окончателното му приемане, според които само руски доставчици могат да използват тръбата в морската й част, като се отчетат препоръките от Брюксел.

От опозицията призоваха левицата да изтегли всички текстове от проектозакона, които противоречат на европейското изискване за диверсифициране на газовите доставки. Според опозицията разделянето на “Южен поток” на морска и сухоземна част и въвеждането на понятието “морски газопровод” е опит да се заобиколи европейското законодателство, като подводната част изкуствено се вади извън територията на ЕС.

“Трябва да бъдат изтеглени предложенията на двамата депутати от БСП с промените  в Закона за енергетика. Ние това сме го предложили между първо и второ четене, така че просто трябва да се приемат нашите предложения", заяви депутатът от ГЕРБ Делян Добрев.

От опозицията се обявиха и против собствеността на тръбата да бъде само на “Газпром”.

“За да няма конфликт на интереси, собствеността на тръбата не може да бъде на един определен производител на газ, както и тарифите не могат да бъдат определяни също от заинтересована страна – в случая производител на газ. Те трябва да бъдат определяни от независим регулатор”, каза още Добрев.

От управляващото мнозинство са готови да направят определени законодателни отстъпки в интерес на проекта, като се съобразят с изискванията на Брюксел.

"Между първо и второ четене ще се намери изход от създалата се ситуация, като отпаднат онези текстове, които ограничават включването на трета страна в тръбопровода по морската част”, заяви Рамадан Аталай, депутат от ДПС.

Според депутата от Коалиция за България Таско Ерменков обаче принципът е следният: "Определяме откъде започва “Южен поток” и докъде се простира, без да нарушаваме каквото и да е било изискване на европейското законодателство и гарантираме, че от там от където започва да действа европейското право ние ще се съобразяваме с него. Това ще бъде нашият подход”.

Ако всички пречки пред Южен поток бъдат преодолени, строителството на българската част стартира тази година. То ще се извърши от консорциум между руската “Стройтрансгаз” и българското обединение “Газпроект юг”.

Руската компания е с мажоритарен собственик STG Holdings, в която основни акционери са “Волга груп” на Генадий Тимченко с 63% и “Газпромбанк” с 20%. Тимченко е шестият най-богат човек в Русия със състояние от 15.3 млрд. долара.

В “Газпроект юг” акционери са 5 от най-големите български строителни компании. Любопитното е, че те ще работят с близо 400 фирми -подизпълнители. Предвижда се в рамките на проекта да бъдат ангажирани над 7 хиляди  души.

(БНТ)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

15
rate up comment 3 rate down comment 4
kalendar
преди 10 години
айде бе-да сложим ли пари, че частни фирми(не публично-частни) имат право да отказват обслужване?? Колкото пари искаш да сложим-толкова да сложим:)Примерно-голяма банка има право да покаже среден пръст на всеки един неин клиент и да каже-вече не ви щеме. Примера ти с НЕК е ***, щото дори и да не съм енергетик знам, че са задължени със закон да изкупуват токът. Сиреч-ако има регулация, някой да е задължен да си предоставя услугата е една бира, ако няма е друга бира. Освен това собственик на НЕК е БЕХ, който е със 100% държавно участие. Егати частниците, а?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 10 rate down comment 1
data
преди 10 години
Мави , Русия няма да направи силна Турция бъди сигурен ( сам можеш да си преброиш войните който са водили в черноморски регион за надмощие ) . На тях втора Украйна не им трябва . По френдли държава от нас в региона към тях няма
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 6 rate down comment 2
MZ/X
преди 10 години
В развитите държави няма такова право, а точно обрато е регулацията, че си длъжен да обслужиш клиент, ако си собственик на основна инфраструктура! Представи си какво би станало, ако НЕК свободно можеше да решава с коя електроцентрала иска да сключи договор за пренос на електроенергия? Това автоматично би означавало, че НЕК по всяко време би могла да фалира всяка електроцентрала!Обслужването на физически лица също е защитено от закона! Не може да откажеж на някой да го обслужиш само защото е ***, *** или не ти е симпатичен! Държи ли се нормално и имали ли пари си длъжен да го обслужиш!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 4
kalendar
преди 10 години
и само да знаеш-право на една фирма е да откаже клиент. Няма как да ги задължиш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 5
kalendar
преди 10 години
Абе ей-виж пак ти казвам отношенията железници-Стандарт Ойл. Особено в началото преди Рокфелер да почне да им извива ръцете. С две думи-можеш да ползваш железницата, но на такава цена, че ти няма начин да поискаш. По моята логика в капитализмът всеки който получи разрешение има право да си строи мост където му падне и после ще има право да го прави каквото си иска. Твоето е социализъм(аз нямам проблем с него, просто ти разяснявам понятията).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 9 rate down comment 5
kalendar
преди 10 години
за втори път-къде е конфликта на интереси-прочети определението. Искам да ми кажеш-кой държавен служител каква облага е получил. Къде са се слели частният и публичният интерес. Гърбавите не ви бива в четенето, ама тук за улеснение доста сбито съм то го постнал. Второ-искам да видя кои държави имат $150-200 цена до тях-в ЕС поне. И ако няма такива те наричам лъжец. Дай ми линк да прочета. Щото под едни други теми за Китай, мисля точно ти(не съм 100% сигурен), че разправяше, че Китай са извили ръцете на Русия за цена $350-370 и това била лоша цена. Колко е нашата цена с линк отново, моля?Трето-мен токът ми идва от ЧЕЗ и да ти кажа, АДСКИ много ми е писнало от честните западняци. Според мен на тоя етап е изцяло въпрос на мнение дали Газпром няма да дадат много по-евтина цена, ако е тяхна и инфраструктурата. Та аз гласувам за пазар без посредници-както всеки нормален човек. Но ти си със замъглено съзнание-на фили и фоби и няма начин да се съгласиш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 4
MZ/X
преди 10 години
Няма проблем някой да строи и притежава инфраструктурата! Има проблем, когато иска да забрани на други играчи да ползват тази инфраструктура! Точно защото сме капиталисти трябва да има условия при които всички играчи имат равен достъп до пазара! По твоята логика би трябва;ло всяка фирма отделно да си строи мост на Дунав, който сама да си го ползва и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 4
MZ/X
преди 10 години
Конфликта на интереси идва от там, че българският държавен съжнателно дава монопол на една частна фирма, което е против държавния интерес!Какво значение има за теб такста за пренос? За теб е важно колко ще е крайната цена, а тя определено ще е по висока ако Газпром има монопол! Да не мислиш, че няма да платиш цената на газопровода ако само Газпром ще доставя по него? Аз предпочитам да плащам 150-200 долара плюс 30 долара такса за пренос от колкото 400 долара без такаса за пренос!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 6
kalendar
преди 10 години
Дали не може всеки да си строи инфраструктура-я погледни как се е развивало лондонското метро-дали пък не е било една линия=един собственик(физическо или юридическо лице). Или пък железниците в Щатите-прочети за отношенията им със Стандарт Ойл. Това, за което ти натискаш, се нарича социализъм и е лява политика. Да де, ама нали сме капиталисти вече????
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 3
MZ/X
преди 10 години
Фирмите, които са на свободния пазар могат да си се договарят вече с когото си искат, но не може да купиш цена на изходна цена на АЕЦ по простата причина, че някой трябва да ти достави електроенергията до входа, освен ако не живвеш на изхода на АЕЦ :)НЕК за щастие пренся електроенергия на всеки който поиска и така нито един производител няма монопол!Асоцията с магистралите не е нелогична, а много точна, защото газопреносната мрежа, абсолютно с нищо не се различава от електропреносната мрежа на НЕК или магистралите! Всички те са основна инфраструктура до която е редно всеки участник на пазара да има възможност за достъп! Не може всеки ТЕЦ, автобусна фирма или доставчик на природен газ фа си строи отделна инфраструктура! Точно подобни желания водят до монопол и висики цени!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още