IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

“Южен поток” може да бъде съобразен с европейското законодателство?

Преди второ четене могат да отпаднат текстовете, които ограничават включването на трета страна в морската част на газопровода, смята Рамадан Аталай от ДПС

22:14 | 29.05.14 г. 59
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
“Южен поток” може да бъде съобразен с европейското законодателство?

Според депутати от управляващото мнозинство има вариант да бъдат спазени евродирективите и проектът “Южен поток” да бъде спасен, съобщава БНТ.  

От ДПС и левицата са готови да ревизират спорните текстове в Закона за енергетика преди окончателното му приемане, според които само руски доставчици могат да използват тръбата в морската й част, като се отчетат препоръките от Брюксел.

От опозицията призоваха левицата да изтегли всички текстове от проектозакона, които противоречат на европейското изискване за диверсифициране на газовите доставки. Според опозицията разделянето на “Южен поток” на морска и сухоземна част и въвеждането на понятието “морски газопровод” е опит да се заобиколи европейското законодателство, като подводната част изкуствено се вади извън територията на ЕС.

“Трябва да бъдат изтеглени предложенията на двамата депутати от БСП с промените  в Закона за енергетика. Ние това сме го предложили между първо и второ четене, така че просто трябва да се приемат нашите предложения", заяви депутатът от ГЕРБ Делян Добрев.

От опозицията се обявиха и против собствеността на тръбата да бъде само на “Газпром”.

“За да няма конфликт на интереси, собствеността на тръбата не може да бъде на един определен производител на газ, както и тарифите не могат да бъдат определяни също от заинтересована страна – в случая производител на газ. Те трябва да бъдат определяни от независим регулатор”, каза още Добрев.

От управляващото мнозинство са готови да направят определени законодателни отстъпки в интерес на проекта, като се съобразят с изискванията на Брюксел.

"Между първо и второ четене ще се намери изход от създалата се ситуация, като отпаднат онези текстове, които ограничават включването на трета страна в тръбопровода по морската част”, заяви Рамадан Аталай, депутат от ДПС.

Според депутата от Коалиция за България Таско Ерменков обаче принципът е следният: "Определяме откъде започва “Южен поток” и докъде се простира, без да нарушаваме каквото и да е било изискване на европейското законодателство и гарантираме, че от там от където започва да действа европейското право ние ще се съобразяваме с него. Това ще бъде нашият подход”.

Ако всички пречки пред Южен поток бъдат преодолени, строителството на българската част стартира тази година. То ще се извърши от консорциум между руската “Стройтрансгаз” и българското обединение “Газпроект юг”.

Руската компания е с мажоритарен собственик STG Holdings, в която основни акционери са “Волга груп” на Генадий Тимченко с 63% и “Газпромбанк” с 20%. Тимченко е шестият най-богат човек в Русия със състояние от 15.3 млрд. долара.

В “Газпроект юг” акционери са 5 от най-големите български строителни компании. Любопитното е, че те ще работят с близо 400 фирми -подизпълнители. Предвижда се в рамките на проекта да бъдат ангажирани над 7 хиляди  души.

(БНТ)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 6 rate down comment 6
kalendar
преди 10 години
Конфликтът на интереси е възникването на колизия между обществения интерес който се следва да защитава физическо лице заемащо публична длъжност и неговия частен интерес във връзка с облага от материален или нематериален характер по повод изпълнение на службата. В публичния сектор конфликтът на интереси възниква за длъжностни лица.Това от уикито, че ме мързи да се ровя. Нека го приемем за работно определение, освен ако не предоставиш друго.Та-къде е конфликта на интереси тук?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 6
kalendar
преди 10 години
тая такса ако ще ми се отразява в цената аз не я искам. И имам право да не я искам. Представи си го така-фирмата не взима печалба от транспорта на газа, а само от потреблението му. В тоя случай е още по-евтино и е възможен единствено и само ако са на един собственик. От друга страна-ако вътре в завода(разбирай-в страната ми, когато говорим за газопровод) ми си построя път тоя път не може да го ползва всеки. Ако смяташ, че не съм прав-моля те, пусни едно запитване до посолството на Германия дали можем да точим газ срещу минимална(ама вярно минимална) ТОЛ такса през Северен поток. Имаш право да им пишеш на български, те имат 30 дни да ти отговорят писмено на твоя език. Та аз съм не разбрал-що, аджеба, някоя фирма да не се опитва да си затвори цикъла??? Обясни ми къде е конфликта на интереси. И понеже гърбавите(тия с осъденият министър-много яко как нямаше ни един коментар по телевизиите по въпроса) обикновено си ползват думичките като плашила-ниво на изказ, като на таксиметров шофьор:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 8
0pk
преди 10 години
Добре бе, аз искам диверсификация на ел. енергията. Да плащам тока по изходна цена на АЕЦ, а не по цена на американски ТЕЦ, понеже явно такова нещо е залегнало в европейския енергиен пакет. Или то се отнася само за руските газови тръби, но не и за западни монополни енергодружества?Ще стане ли мойто дето го искам според тебе или пак ще ми правиш нелогични асоциации с магистрали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 8
MZ/X
преди 10 години
Къде е конфликта на интереси, обяснете ми моля?-------------------------------------------------------------------------------------Съзнателно ли се правиш на неразбрал или наистина не разбираш?Толкова ли е трудно да разбереш, че даването на монопол вдига цените?Инфраструктурата трябва да е отворена към всякакви потенциални ползватели, независимо кой я строи! Какво би казал ако бяхме дали магистрала Тракия на концесия на Газпром и след като построят магистралата те да обявят, че понеже те са я строили тя може да се ползва само от камиони, автобуси и коли на Газпром :) Не е ли по добре един независим орган да обяви справедлива ТОЛ такса и всеки който има кола, автобус или камион да може да ползва тази магистрала? В първия или във втория случай ще бъде по евтин транспорта между София и Бургас?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 13
Mavi Goz
преди 10 години
хехе... май Ердоган ще се обзаведе с още един Поток, а ние ще чакаме американския газ. Той Боце беше измислил и как ще караме газ от Грузия - сега като дойде на власт, ще го пусне. Ако не - Делянчо ще докара от Полша - там нали намериха океан от шистов газ... хахаха! А може и ЕС да си прокара тръбата на Набуко все пак... някога, като забогатее от реиндустриализацията... хихи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още