Въпросът с електрическите автомобили е не дали, а кога точно всички ще се наложи да започнем масово да ги използваме. Ресурсите на планетата не са безкрайни, това е абсолютен факт. Толкова абсолютен, че някои визионери решиха да се ориентират към ресурсите на нови планети, преди още да сме си научили докрай урока как да щадим и да се отнасяме с природата на Земята.
Добрата новина е, че когато и да се наложи да се разделим с любимия си респектиращо бръмчащ автомобил с горивен резервоар и ауспуха (или за спортните модели - ауспусите), това ще се отрази не само благоприятно на бъдещето на градското човечество, а и силно освежаващо на портфейла ни.
Volkswagen от десетилетия фокусира развойната си дейност в Германия върху това как да произвежда все по-икономични и по-икономични автомобили. Една от технологиите, която действа и в момента например в модела Golf с бензинов двигател, е Аctive Cylinder Management (ACT). Благодарение на нея в режим на непълно натоварване на двигателя два от четирите цилиндъра се изключват временно. По този начин разходът на гориво значително намалява, а двигателят се ползва гъвкаво и оптимално без реална загуба на полезно действие.
Друго авантгардно решение при работата в посока подобряване на икономичността е използваната хибридна технология plug-in на Volkswagen, която носи абревиатурата GTE. При нея, например в модела Passat, при комбинираното използване на два двигателя - бензинов TSI с директно горивно впръскване и електрически, се постига комбиниран разход под 2 л/100км, както и максимален пробег до 1000 км при едно пълно „зареждане” на двата двигателя. Пробегът само в електрически режим достига до 50 км с едно пълно зареждане на високоволтовата батерия.
100% електрическите автомобили обаче са супер героите на икономичността. Колкото и да се покачва цената на тока, разходът остава много по-нисък в сравнение с петрола, който вече е на червено. По най-общи изчисления за моделите е-Golf (новият изчяло електрически е-Golf има пробег до 300 км в зависимост от стила на шофиране и пътната ситуация) и e-up!, в сравнение съответно с Golf 1.4 TSI BMT DSG и up! 1.0 ASG BMT със съпоставими мощности на двигателите, можете да спестите до около 17 хил. лева при e-Golf и до около 14 хил. лв. при e-up! за срока на гаранционното ползване на марката, който е пет години и пробег до 150 хил. км. Самата високоволтова батерия има гаранция от 8 години до 160 хил. км пробег.
В посоченото ценово предимство са включени разходите за гориво спрямо разходите за електроенергия (нощна тарифа за битови абонати), липсата на пътен данък при електрическите автомобили, както и категоричното предимство от разходи по сервизни инспекции и поддръжка. При електрическите автомобили са елиминирани разходите за масла, маслени филтри, горивни филтри, въздушни филтри за двигателя, свещи и други.
В това зрелищното предимство дори не е отчетено: например паркирането в синя и зелена зона (което за електрическите автомобили е безплатно), драстично намалените разходи за смяна на спирачни накладки и дискове заради активната рекуперация на спирачната енергия в няколко режима, смяната на съединител (който липсва при електрическите автомобили), подмяна на елементи от изпускателната система (ауспуси, катализатори и т.н.), които също отстъстват при електрическите автомобили, и редица други.
Да, електрическите модели засега са с относително по-високи цени на придобиване от автомобилите с конвенционални двигатели, но цената на едно зареждане „до горе” е около 2,25 лв. за е-up! и около 4,30 лв. за e-Golf (при примерна цена на 1 кВт/ч електроенергия нощна тарифа за битови абонати от 0,12лв. с ДДС). Което означава, че можете да стигнете например от София до Пловдив за около 3 лева.
преди 7 години На този свят има неща, които ако бяха верни нямаше да имат никаква нужда от доказване. Самата НЕОБХОДИМОСТ да бъде написана тази статия показва, че нещо не е съвсем наред в случая. Ако нещата бяха толкова добри и светли с електромобилите то вие щяхте да пишете за това с какви гигантски крачки вървят ПРОДАЖБИТЕ на тези автомобили и как заводите не смогват да задоволяват растящите поръчки. Но щом не пишете това, за мен статията си остава просто една реклама. Бих казал дори ПОДВЕЖДАЩА реклама отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Електрическите коли засега са изключително неудобни, зареждането им отнема прекалено много време през мрежата на доставчик на електричество или струва много много скъпо от специализиран пукт. Освен това животът на батерията се скъсява драстично ако се ползва зареждане от мрежата. Една батерия струва към 25-30 хил. евро и животът и е до 10-12 години в най-добрия случай, 7-8 години средно, пробегът обиковено е до 200 км. на зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За 160К км ще си сменя маслото около 11 пъти, ковто прави около 1500 лв. + 2 ангренажни ремъка - още около 2-300 лв. + 5 смени на накладки - още около 7-800 лв. Станаха общо 2500 лв., да ги закръглим на 3000. Дали ще мога да си сменя батерията за 3000 лв. :)) Не ми отговаряйте. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Много *** рекламна статия ! Даже не са се посвенили да дадат "правилния пример". Поръчкова работа. Не ми стана ясно, аз хубаво ще стигна до Пловдив, и то не през зимата, но ако трябва да се върна същия ден, как ще се случи това ? Другото, което вече се вижда с теслата и в Норвегия е, че когато ел.автомобилте надхвърлят някакво число, данъчните преференции се отменят, безплатното зареждане също и т.н. Цената на тока няма да е вечно 12 ст., особено ако се навъдят 100'000 ел. коли и ако си закрием АЕЦ-а. То и без да го закрием де. Твърдението, че колкото и да растял токът, щяло еди какво си - не е вярно. Например прословутата тесла изминава с 90Квч 400 км (на хартия), което прави около 2.70 на нощна енергия за 100 км и 5 лв. на дневна. При цена на пропан-бутана около 90ст съвсем спокойно се постига същия разход в лв. Друго нещо - светът е чуден без смяна на ремъци, накладки и масла (за накладките ще поспорим), обаче как стои въпросът със смяната на батерията на 160К км ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години при примерна цена на 1 кВт/ч електроенергия нощна тарифа за битови абонати от 0,12лв. с ДДСКъде е това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това е една много добра реклама, но не и за нашите условия. Старта кола няма алтернатива за "зарязване" в гората / селото / на пътя и прибиране след няколко дена. Придобивайки скъп дори и не електрически автомобил, вие се сдобивате с огромен проблем - охраната. Застраховката, освен че не е включена, а е особено голямо перо, не ви покрива на 100% кражбата, а на 80% в най-добрият случай. Извод: До като няма истинска съдебна система , която да вкарва бързо в затвора и полиция, която бързо да хваща няма да има съществено развитие на автомобилния пазар, макар и някои хора да имат възможност. Всеки иска удобство, а не проблеми. По-добре да се прибирате със стар автомобил отколкото пеша, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Въпросът с електрическите автомобили е не дали, а кога точно всички ще се наложи да започнем масово да ги използваме."Ами не, не е така! Въпрос на време и технологии е дали това ще се случи, доста е по-вероятно хибридите в крайна сметка да се окажат най-оптималния вариант, но всичко е въпрос на време и решения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар