fallback

Може ли присъствието в социалните мрежи да се наложи като бранд?

Ключово значение трябва да има добавената стойност, но без да е режисирано, коментират доц. д-р Кристиян Постаджиян и Биляна Славейкова

10:04 | 02.06.20 г.

Инфлуенсър маркетингът и въобще Instagram в следващите години ще се върне към началния си вид и вече няма да се използват толкова много филтри. Това посочи в рубриката "Bloomberg TV Bulgaria интервю" инфлуенсърът Биляна Славейкова.

"Хората и по-големите инфлуенсъри спряха да използват толкова много филтри. Връщаме се към малко по-естествения начин, по който изглеждат снимките ни, а с това и към възможността всичко да не бъде толкова режисирано. Сега става по-реално, както беше в началото, като се публикуват снимки директно от мястото", каза тя.

Според доц. д-р Кристиян Постаджиян, преподавател по реклама в НБУ, когато брандовете обследват детайлно инфлуенсърите, с които планират да работят, те не се фокусират само върху количествения параметър, но и върху качеството на постовете и на аудиторията им.

Той коментира, че всеки инфлуенсър се хвали с броя последователи, но това не е достатъчно. "Доста по-важен параметър при инфлуъенсър маркетинга е качеството", смята експертът.

Доц. Постаджиян съветва всеки инфлуенсър да гледа на себе си като на бранд.

„Бранд не се изгражда за един или два дни, брандовете се изграждат с много усилия, с бавни и последователни стъпки и същото е с инфлуенсърите. Ако те спазват някакви определени принципи на постовете си, на комуникацията и връзката си с брандовете най-вероятно ще имаме инфлуенсъри, на които много повече ще се вярва", убеден е преподавателят.

Инфлуенсърът Биляна Славейкова, която в социалната мрежа Instagram е известна като Бибонс, обясни, че при инфлуенсърите ключово значение трябва да има добавената стойност и че не е достатъчно да се снима просто определен продукт.

"Като добавената стойност може да бъде допълнителна информация за продукта, може да бъде някакво допълнително проучване, може да бъде дори начинът, по който се представя съдържанието чисто естетически", коментира тя.

По думите на доц. Постаджиян брандовете трябва да проследяват както краткосрочно, така и дългосрочно какви са отзивите на самите потребители.

"В миналото ние сме изследвали нерядко поведението на рекламните лица, което може да повлияе негативно на бранда. Същото е и с инфлуенсър маркетинга. Става дума за живи същества, които водят своя живот, могат да бъдат понякога много положителни герои в обществото, но като всяко друго живо човешко същество в даден момент и техният имидж може да се промени", разкри тънкости за хората, които имат силно влияние в социалните мрежи.

Вижте цялата рубрика във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:12 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още