Брандовете трябва да са все по-гъвкави, за да отговорят на непрекъснато изменящата се среда. Това коментира консултантът по управление на брандове Ваня Бабанин в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Заради промените и дигитализацията се наблюдава тотално сливане на различните сфери в бизнеса. Ако преди сме имали ясно разделение между отделните звена, сега успешният начин на управление на брандовете, е да се правят екипи, които събират различните гледни точки", посочи експертът.
По думите ѝ се наблюдава все по-растяща нужда от напасване на офертите на компаниите към конкретните потребители, като все по-усилено се говори за „Индустрия 4.0“ и се въвеждат системи за изследване на потребителските навици.
"Дигитализацията дава един постоянен поглед не само върху това какво искат потребителите, но и върху това как се осъществяват процесите в самата организация", допълни тя.
Бабанин коментира и основните рискове за компаниите.
На първо място е страхът от прекъсване на бизнеса, включително на веригата на доставки, посочи експертът. Рискове има и от сложността да се управляват служители от 3-4 различни поколения.
"Наред с чисто физическите опасности – природни бедствия, аварии, през последните години набират скорост и рисковете, свързани с дигитализацията на бизнеса, тоест някоя от системите да спре да функционира нормално“, обясни експертът.
Колко важни са служителите на компанията за увеличаване на стойността на бранда и как се оценява тя, вижте във видеото!