В продължение на години потребителите в Китай залагаха на Mercedes S-Class и други европейски премиум модели, като страната беше един от малкото пазари, където ултра луксозният Maybach се радваше на засилен интерес. Това секна през третото тримесечие, когато ключовият показател за рентабилността на компанията падна до 4,7% - под минималната цел от 8%.
„Възприемаме разумна гледна точка относно еволюцията на пазара в бъдеще“, посочва Вилхелм. „Ще положим повече усилия за по-нататъшно повишаване на ефективността и подобряване на разходите в целия бизнес“, добавя той.
Пускането на Tesla Model S през 2012 г. промени из основи пазара, насочвайки го към електрически и цифрови функции. Сега BYD, Nio и други като тях следват примера на американския концер, затвърждавайки лидерството си при софтуера и батериите. Те имат попътен вятър благодарение на държавните субсидии в Китай, където делът им в премиум сегмента се е увеличил трикратно през последните две години, до над една пета в края на май, изчислява China Fortune Securities
„Китайските марки премиум автомобили са уверени, че след известно време, с малко инвестиции и търпение, ще се наложат в Европа“, коментира Ту Ле, основател на консултантската фирма Sino Auto Insights. „Китайците се опитват да убедят европейците, че техните превозни средства могат да бъдат толкова динамични и ориентирани към представянето, колкото и тези на местните марки“.
Въпреки че ще бъде предизвикателство да се преборят с утвърдени имена като Porsche и Mercedes, привлекателността за китайските компании расте. Луксозните превозни средства имат едни от най-високите маржове в индустрията, а клиентите в този сегмент са склонни да бъдат по-лоялни.
Европа се очертава като основното бойно поле, докато напрежението между Китай и САЩ почти напълно блокира достъпа на китайски модели до американския пазар.
За да спечели европейците, BYD показа своя Yangwang U8 на стойност 1,1 млн. юана (143 хил. евро) в Париж. Офроудърът разполага с електрически двигател на всяко колело, което му позволява да се движи настрани. Докато електрическата G-Class на Mercedes предлага много подобни характеристики, германският модел струва около два пъти повече.
Aito – луксозна марка електромобили, разработена съвместно от Seres Group и Huawei Technologies Co. – показа Aito 9. SUV-ът е оборудван с падащ киноекран и кожени седалки, но струва значително по-малко от своите преки германски конкуренти.
Усилията на китайските марки за изграждане на име в Европа се простират до редица събития. Chery Automobile Co. и MG на SAIC Motor Corp. се присъединиха към тазгодишния фестивал на скоростта Goodwood в Обединеното кралство, заедно с Aston Martin, Lamborghini и Ferrari. Yangwang също взе участие в събитието Bicester Heritage, където се показват класически британски лимузини и спортни автомобили.
За да подкрепи плановете си, BYD вече развива партньорства с големи дилъри като Louwman Group в Нидерландия, които обикновено продават модели на Mercedes и Lexus. Във Великобритания групата си партнира с Inchcape Plc - компания, която продава Land Rover, Jaguar и BMW.
Въпреки че китайските компании се нуждаят от още време, Lexus на Toyota Motor Corp. показа, че премиум сегментът в Европа не е напълно затворен за чуждестранни играчи. Първоначално посрещната със скептицизъм, японската марка си изгради ниша, продавайки близо 56 хил. автомобила през първите девет месеца на тази година, скок с повече от една четвърт спрямо същото време на 2023 г.
„Европейският купувач на луксозни коли все още обича своите коли с трилъчева емблема“, изтъква Майкъл Дън, ръководител на консултантската фирма Dunne Insights LLC.
Успехът на пазара на премиум автомобили не означава само продажба на скъпи коли, а представлява съвкупност от лукс, производителност и стойност, посочва Браян Гу, вицепрезидент на Xpeng.
Китайският автомобилен производител предлага G9 SUV - който може да бъде оборудван с масажиращи седалки и звукова система с 22 високоговорителя - за около 60 хил. евро.
„Всъщност можем да предложим повече удобство, повече комфорт, повече безопасност и повече функции – всичко това на по-достъпна цена“, подчертава Гу в кулоарите на изложението в Париж.
преди 20 часа Китайците се позиционират като най големият производител на ел.автомобили защото имат много литий и това е доста проста технология - може да се прави дори и в завод във Воронеж или Новосибирск отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 20 часа До: Алехандро...иГАСИ ДЪРВОТО! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 21 часа руските шофери имат много по-голям опит с китайските возила, ето тяхното мнение: https://lenta.ru/news/2024/10/28/taksisty-v-rossii-massovo-zhaluyutsya-na-kitayskie-avto-oni-bystro-lomayutsya-i-goryat-na-hodu/Таксисты в России массово жалуются на китайские авто. Они быстро ломаются и горят на ходуВ России участились случаи возгораний китайских авто на ходуКитайские автомобили в России: массовые жалобы таксистов, комментарии экспертовОчаквам форум русороб да се похвали с китайска придобив ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 21 часа "Aito луксозна марка електромобили, разработена съвместно от Seres Group и Huawei Technologies Co. показа Aito 9. SUV-ът е оборудван с падащ киноекран и кожени седалки, но струва значително по-малко от своите преки германски конкуренти."---- https://***.mobile.bg/obiavi/avtomobili-dzhipove/bydГледайте - колко луксозни са тези обрани китайски е-тенекии, каква цена са на година и половина и на какви километри, и на каква цена са като нови?! И, като им шибнат 45% мито и... отговор Сигнализирай за неуместен коментар