Mercedes-Benz Group AG беше синоним на усъвършенствани автомобили, но спадащите продажби и печалба подчертават колко силно е притиснат германският производител на автомобили от конкуренцията, идваща от Китай.
Китайските компании, водени от BYD Co., отвориха нов фронт в борбата за господство в автомобилната индустрия, като предефинираха „Произведено в Китай“ като глобален символ на лукс в ерата на електрическите превозни средства. След като предизвикаха компании като Mercedes и BMW AG на родния им пазар, те прехвърлят битката в Европа и постепенно си проправят път на този пазар, пише Bloomberg.
Най-ясният знак за тяхното влияние се прояви в края на миналата седмица, когато Mercedes отчете най-ниската си рентабилност, откакто отдели своя бизнес с тежкотоварни превозни средства през 2021 г., за да стане по-гъвкав.
Porsche AG, производителят на спортния автомобил 911, междувременно обяви, че обмисля съкращения на разходите и преразглежда моделната си гама, след като спадът на търсенето в Китай сви и неговата рентабилност.
Въпреки че Китай разтърси автомобилната индустрия с евтините си електромобили – задействайки процедура за налагане на наказателни мита от Европейския съюз (ЕС), които трябва да защитят европейската индустрия – луксозните марки се смятаха за защитени заради своето наследство и статута си на премиум играчи. Но техният ореол вече е подложен на изпитание поради разширяването на битката между европейските и китайските марки на пазара на стойност 1,2 трлн. долара, където се състезават производителите на автомобили от висок клас.
„Не приемаме леко конкуренцията“, признава главният финансов директор на Mercedes Харалд Вилхелм. Въпреки че изрази съмнение относно това дали китайските марки могат да издържат на агресивната ценова война, той не допуска натискът скоро да изчезне.
На автомобилното изложение в Париж по-рано този месец Hongqi, марка на групата FAW Group, и Yangwang, част от BYD, представиха на публиката лимузини и SUV модели, които имат за цел да се конкурират за европейските клиенти с автомобили на Mercedes, Porsche и Rolls-Royce. С модерни цифрови технологии, наред с фокус върху комфорта като кожени табла и охладители за шампанско – всичко това на конкурентна цена – китайските марки заплашват европейските производители в сегмент, който е от съществено значение за печалбата на последните.
Nio Inc. – известна със своята технология и пунктове за смяна на батерии – отвори луксозни шоуруми в редица европейски градове, включително Берлин, Осло и Амстердам, за да покаже своите модели като спортен автомобил EL8 на стойност 95 хил. евро.
Polestar, собственост на Geely Automobile Holdings Ltd., започна доставките на някои европейски пазари и планира да навлезе във Франция, Унгария и Полша през 2025 г. BYD, чиято марка Yangwang вече предлага луксозен офроудър, който може да минава през вода, изгражда европейска мрежа от дилъри.
Нивото на технологична сложност е очевидно в Xiaomi Corp. Компанията, известна като „китайската Apple“, обяви, че ще инвестира 10 млрд. долара в диверсификация в посока автомобилния пазар. Тя пусна електрическия SU7 през март с цел да предизвика редица автомобили, включително Porsche Taycan. Елегантният китайски спортен автомобил вече изплаши много от играчите в автомобилната индустрия.
„Фантастичен е“, изтъква главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли, след като тества SU7. „Карам го вече шест месеца и не искам да го сменям“, добавя той по време на подкаст, публикуван миналата седмица.
Xiaomi намекна за евентуално навлизане в Европа, като показа SU7 по време на Олимпийските игри в Париж и тества колата на прочутата германска писта „Нюрбургринг“. Основателят на компанията милиардер Лей Джун казва, че планира да направи автомобила достъпен в световен мащаб, без да предоставя времева рамка.
Натискът на луксозните автомобили от Китай идва в деликатен момент за европейските автомобилни производители. BMW, Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc и компанията майка на Porsche, Volkswagen AG, понижиха очакванията си за целогодишната печалба през последните седмици. Техните действия отразяват приглушения растеж, до голяма степен дължащ се на забавянето на най-големия автомобилен пазар в света.
преди 3 седмици Китайците се позиционират като най големият производител на ел.автомобили защото имат много литий и това е доста проста технология - може да се прави дори и в завод във Воронеж или Новосибирск отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици До: Алехандро...иГАСИ ДЪРВОТО! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици руските шофери имат много по-голям опит с китайските возила, ето тяхното мнение: https://lenta.ru/news/2024/10/28/taksisty-v-rossii-massovo-zhaluyutsya-na-kitayskie-avto-oni-bystro-lomayutsya-i-goryat-na-hodu/Таксисты в России массово жалуются на китайские авто. Они быстро ломаются и горят на ходуВ России участились случаи возгораний китайских авто на ходуКитайские автомобили в России: массовые жалобы таксистов, комментарии экспертовОчаквам форум русороб да се похвали с китайска придобив ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици "Aito луксозна марка електромобили, разработена съвместно от Seres Group и Huawei Technologies Co. показа Aito 9. SUV-ът е оборудван с падащ киноекран и кожени седалки, но струва значително по-малко от своите преки германски конкуренти."---- https://***.mobile.bg/obiavi/avtomobili-dzhipove/bydГледайте - колко луксозни са тези обрани китайски е-тенекии, каква цена са на година и половина и на какви километри, и на каква цена са като нови?! И, като им шибнат 45% мито и... отговор Сигнализирай за неуместен коментар