Китайските автомобилни марки държат 11% от европейския пазар на електрически автомобили през юни, отбелязвайки рекордно високи нива на регистрации, докато производителите търсят начини да се справят със строгите мита на Европейския съюз (ЕС), които влязоха в сила в началото на този месец, пише Bloomberg.
SAIC Motor Corp. води офанзивата, доставяйки своя хечбек MG4 на дилъри в големи количества, изтъкват анализаторите от Dataforce, които оценяват наличните данни. Автомобилите, регистрирани преди 5 юли, могат да се продават на клиенти без допълнителните мита върху.
Китайските марки са регистрирали повече от 23 000 електрически превозни средства в целия регион през месеца, най-много досега, изчислява Dataforce. Техният 72-процентен скок спрямо май е два пъти по-голям от общото увеличение на европейските регистрации на електромобили за юни. Произведените в Китай електромобили на западни производители, включително на Volvo Car AB, BMW AG и Tesla Inc., също подлежат на митнически налози.
Анализаторите ще следят внимателно през следващите месеци как ще се отразят повишените мита на ЕС върху вноса на електромобили от Китай.
Юни се оказва рекордно силен месец за китайските марки електромобили в Европа. Графика: Bloomberg/ Dataforce
Временните митнически бариери добавят върху електромобилите на SAIC 38% мита, докато за BYD увеличението достига 17%, което се добавя към вече наличните 10%.
Към момента на най-високите допълнителни мита подлежат и внесените от Китай електромобили на германските компании Volkswagen и BMW.
Производителите на автомобили и на двата континента сега се стремят да изградят европейски производствени мощности за електромобили, за да избегнат митата, докато напрежението между Пекин и Брюксел рискува да прерасне в търговска война.
SAIC предлага щедри лизингови сделки в Германия, където продажбите на електромобили се свиват. Анализаторите обаче отбелязват, че голяма част от продажбите на MG4 представляват регистрации към дилъри, което не е „здравословен растеж“ за групата в региона.
MG и BYD отчитат силен ръст на своето присъствие в Европа. Графика: Bloomberg
Обратно, има признаци на напредък за BYD Co., най-големият производител на електромобили в света. Маркетинговият тласък, съсредоточен върху Европейското първенство по футбол, провело се в Германия, осигури широка популярност на марката сред европейските потребители, изтъква Джулиан Лицингер, анализатор в Dataforce.
Друг двигател на европейския пазар на електромобили през юни беше въвеждането на стимули в Италия, което спомогна за удвояване на продажбите на електрически модели в страната спрямо преди година. Около 200 милиона евро субсидии за нови електрически автомобили са изчерпани за по-малко от девет часа, става ясно от изявление на правителството в Рим. Около 60% от продажбите са направени от частни клиенти, докато останалите обеми са отишли към фирми.
Италия отчита силен ръст в продажбите на електромобили през юни. Графика: Bloomberg/ACEA
Възходът издигна Италия, която изоставаше в продажбите на електромобили, в топ 6 на най-големите регионални пазари на електромобили, като тук влизат освен държавите членки на ЕС и Норвегия, Швейцария и Великобритания.
Италианският премиер Джорджа Мелони, чието правителство наскоро предприе репресии срещу вноса, за който се установи, че е брандиран като италианско производство, също ухажва китайския президент Си Дзинпин. Тя ще посети Китай тази седмица, за да изглади търговски отношенията, докато нейното правителство се стреми да привлече китайски инвеститори.
Като цяло юни беше третият по обем продадени електромобили месец в историята на регионалната статистика с 208 872 регистрации, изчислява Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА), след декември 2022 г. и март 2023 г.
преди 4 месеца На Китай й трябват 8-10 години и Европейският пазар ще принадлежи на тях. За нас добре ли ще е или лошо. Както казват Китайците ---" Цветът на котката е без значение стига да хване мишката " така ,че ще можем да купуваме по евтини Китайски стоки и коли. Ако не бяха Китайците ние всичките тези Електрически всякакви велосипеди , тротинетки , инвалидни триколки и много други електрически средства не бихме могли да купуваме милиони хора даже с ниски доходи можаха благодарение на тях да купят . отговор Сигнализирай за неуместен коментар