Производителите на електрически превозни средства приветстваха решението на Китай да удвои паричните помощи за размяна на автомобили с двигател с вътрешно горене, докато някои анализатори изразиха съмнение относно способността на Пекин да стимулира потребителското търсене за големи покупки, пише Bloomberg.
Еднократната отстъпка за търговия със стари автомобили с двигатели с вътрешно горене или електромобили, регистрирани преди април 2018 г., за нови одобрени от схемата модели беше удвоена до 20 000 юана (2800 долара), информират агенциите за финансово и икономическо планиране на Китай - част от пакет за милиарди юана за стимулиране на продажбите на потребителски стоки.
Zhejiang Geely Holding Group Co., един от най-големите частни производители на автомобили в Китай, заяви, че подкрепя всички мерки за премахване на по-старите неефективни превозни средства от пътищата и увеличаване на приемането на нови автомобили с екологично задвижване.
Акаунтите в социалните платформи на дилърите на Geely, Tesla Inc. и BYD Co. също публикуваха видеоклипове, насърчаващи купувачите да се възползват от увеличената субсидия. Плъгин хибридният седан Qin Plus, който се предлага на цена от 79 800 юана, сега ще струва едва 59 800 юана след приспадане на отстъпката, изтъква дилър на BYD.
Появяват се обаче въпроси относно ефективността на плана в момент, в който много автомобилни производители в Китай се сблъскват със затруднения.
Анализаторите на Morgan Stanley пишат, че по-щедрият стимул за търговия потвърждава отново ангажимента на правителството да засили търсенето на автомобили, но също така показва предизвикателствата в лицето на охладеното вътрешно потребление и неефективността на предишните подобни планове за стимулиране на потребителите.
Все още съществуват опасения относно желанието на хората да харчат повече за големи потребителски артикули като автомобили, пишат анализаторите.
Стойността на свързаното с автомобилите потребление на дребно в Китай през първото полугодие възлиза на около 2,3 трлн. юана, спад от 1,1% на годишна база. Разходите за продажба на автомобили на дребно през юни от 437 млрд. юана са с 6,2% по-ниски спрямо юни 2023 г., показват данните на Националното статистическо бюро на Китай.
Въпреки че производителите на автомобили се борят с охладеното търсене навсякъде по света, проблемът, поне за няколко чуждестранни производители на автомобили, е особено остър в Китай, където много често местните марки печелят портфейлите на потребителите.
Японската Nissan Motor Co. коригира в посока надолу прогнозата си за оперативна печалба в четвъртък, след като през юни закри завод в Китай.
Главният изпълнителен директор Макото Учида каза, че вижда малък шанс ситуацията на компанията в Китай да се подобри в близко бъдеще. „Това е много предизвикателна ситуация на китайския пазар в момента“, предупреждава той. „Местните компании пускат нови електромобили на всеки три месеца“.
преди 3 месеца До: Tikva007 ... хаха ... ДВГ сензор ... хаха ... верно е че имаше гъдел в наименованието , лапсус . всеки майстор в сервиз ще ме разбере , независимо как го казвам , много от тях и те го наричат така ... да! не е правилно написано ... но не променя нито един факт от изброеното от мен ! може би съм пропуснал гумичките на клапаните само ... аз , за разлика от теб , не ми трябва duckduckgo за информация . знам симптомите на заминаваща си сонда , още преди да светне на таблото ! знам къде да гледам отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: sssaaaМхмм, с дребната разлика, че официалната линия на бедност в Китай е 294 евро човек/Година(!), а в БГ е 323 евро човек/Месец...Когато сложиш ниско летвата, всички прескачат :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Дори в САЩ са около 40-50млн под линията на бедност. Това прави ли ги Небяла държава? И като лъжеш, че Китай не е бяла държава, само ще кажа че в топ 10 банки в света на първите две места са Китайски банки. Така че отивай си в Анкара и ни мисли нас Българите или Небелите Китайци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Ей тоя Феkaлник от всичко разбира и е най-компетентен сте съфорулниците. Китай не била бяла държава щото били едва ли не много бедни. Това значи ли че и ние в БГ не сме бяла държава? Ако някои има съмнение дали сме бедни може да провери примерно колко хора като процент от населението живеят под линията на бедност в БГ и колко в Китай. Рязко ще му причернее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Да си оправят китайците *ланда-сондите*! Това потвърди и в напоителния си анализ по-долу проф. д-р т. н. Ташка фон дер Тошко унд Мюнхаузен - Китката, известна в аутомотив клъстера още и като Ташка Ланда-сондата. Приликата на прякора на активистката със задължителният за съвременните автомобили с ДВГ сензор *ламбда-сонда* е случайна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца тез след 15-20г ако успеят да си оправят беднотията , ще станат бела държава ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца хаха ... некой върл фен на пушлявещите печки да обясни действията на ККП ... :))) ... чистят всичко произведено преди 2018 . и при тех както и у нас , ще отпадат на ГТП поетапно всякакви със сбъркани газове ... само за инфо на спецовете , в Поднебесната след 15тата година , мъпъсътата подлежат на проверка за емисии на всеки 6 месеца ... а ако мъпъсъто ти пушляви видимо на пътя , полицаите могат да те глобяват на място и/или да те спрат от движение без обжалване !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар