IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стремежът на Китай да замени старите автомобили среща съмненията на анализаторите

По-щедрият стимул показва предизвикателствата в лицето на охладеното вътрешно потребление и неефективността на предишните подобни планове, изтъква Morgan Stanley

09:21 | 04.08.24 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Производителите на електрически превозни средства приветстваха решението на Китай да удвои паричните помощи за размяна на автомобили с двигател с вътрешно горене, докато някои анализатори изразиха съмнение относно способността на Пекин да стимулира потребителското търсене за големи покупки, пише Bloomberg.

Еднократната отстъпка за търговия със стари автомобили с двигатели с вътрешно горене или електромобили, регистрирани преди април 2018 г., за нови одобрени от схемата модели беше удвоена до 20 000 юана (2800 долара), информират агенциите за финансово и икономическо планиране на Китай - част от пакет за милиарди юана за стимулиране на продажбите на потребителски стоки.

Zhejiang Geely Holding Group Co., един от най-големите частни производители на автомобили в Китай, заяви, че подкрепя всички мерки за премахване на по-старите неефективни превозни средства от пътищата и увеличаване на приемането на нови автомобили с екологично задвижване.

Акаунтите в социалните платформи на дилърите на Geely, Tesla Inc. и BYD Co. също публикуваха видеоклипове, насърчаващи купувачите да се възползват от увеличената субсидия. Плъгин хибридният седан Qin Plus, който се предлага на цена от 79 800 юана, сега ще струва едва 59 800 юана след приспадане на отстъпката, изтъква дилър на BYD.

Появяват се обаче въпроси относно ефективността на плана в момент, в който много автомобилни производители в Китай се сблъскват със затруднения.

Анализаторите на Morgan Stanley пишат, че по-щедрият стимул за търговия потвърждава отново ангажимента на правителството да засили търсенето на автомобили, но също така показва предизвикателствата в лицето на охладеното вътрешно потребление и неефективността на предишните подобни планове за стимулиране на потребителите.

Все още съществуват опасения относно желанието на хората да харчат повече за големи потребителски артикули като автомобили, пишат анализаторите.

Стойността на свързаното с автомобилите потребление на дребно в Китай през първото полугодие възлиза на около 2,3 трлн. юана, спад от 1,1% на годишна база. Разходите за продажба на автомобили на дребно през юни от 437 млрд. юана са с 6,2% по-ниски спрямо юни 2023 г., показват данните на Националното статистическо бюро на Китай.

Въпреки че производителите на автомобили се борят с охладеното търсене навсякъде по света, проблемът, поне за няколко чуждестранни производители на автомобили, е особено остър в Китай, където много често местните марки печелят портфейлите на потребителите.

Японската Nissan Motor Co. коригира в посока надолу прогнозата си за оперативна печалба в четвъртък, след като през юни закри завод в Китай.

Главният изпълнителен директор Макото Учида каза, че вижда малък шанс ситуацията на компанията в Китай да се подобри в близко бъдеще. „Това е много предизвикателна ситуация на китайския пазар в момента“, предупреждава той. „Местните компании пускат нови електромобили на всеки три месеца“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:22 | 04.08.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
sssaaa
преди 29 минути
Ей тоя Феkaлник от всичко разбира и е най-компетентен сте съфорулниците. Китай не била бяла държава щото били едва ли не много бедни. Това значи ли че и ние в БГ не сме бяла държава? Ако някои има съмнение дали сме бедни може да провери примерно колко хора като процент от населението живеят под линията на бедност в БГ и колко в Китай. Рязко ще му причернее.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
Tikva007
преди 35 минути
Да си оправят китайците *ланда-сондите*! Това потвърди и в напоителния си анализ по-долу проф. д-р т. н. Ташка фон дер Тошко унд Мюнхаузен - Китката, известна в аутомотив клъстера още и като Ташка Ланда-сондата. Приликата на прякора на активистката със задължителният за съвременните автомобили с ДВГ сензор *ламбда-сонда* е случайна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 57 минути
тез след 15-20г ако успеят да си оправят беднотията , ще станат бела държава ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
zelka007
преди 58 минути
хаха ... некой върл фен на пушлявещите печки да обясни действията на ККП ... :))) ... чистят всичко произведено преди 2018 . и при тех както и у нас , ще отпадат на ГТП поетапно всякакви със сбъркани газове ... само за инфо на спецовете , в Поднебесната след 15тата година , мъпъсътата подлежат на проверка за емисии на всеки 6 месеца ... а ако мъпъсъто ти пушляви видимо на пътя , полицаите могат да те глобяват на място и/или да те спрат от движение без обжалване !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още