IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стремежът на Китай да замени старите автомобили среща съмненията на анализаторите

По-щедрият стимул показва предизвикателствата в лицето на охладеното вътрешно потребление и неефективността на предишните подобни планове, изтъква Morgan Stanley

09:21 | 04.08.24 г. 18
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Производителите на електрически превозни средства приветстваха решението на Китай да удвои паричните помощи за размяна на автомобили с двигател с вътрешно горене, докато някои анализатори изразиха съмнение относно способността на Пекин да стимулира потребителското търсене за големи покупки, пише Bloomberg.

Еднократната отстъпка за търговия със стари автомобили с двигатели с вътрешно горене или електромобили, регистрирани преди април 2018 г., за нови одобрени от схемата модели беше удвоена до 20 000 юана (2800 долара), информират агенциите за финансово и икономическо планиране на Китай - част от пакет за милиарди юана за стимулиране на продажбите на потребителски стоки.

Zhejiang Geely Holding Group Co., един от най-големите частни производители на автомобили в Китай, заяви, че подкрепя всички мерки за премахване на по-старите неефективни превозни средства от пътищата и увеличаване на приемането на нови автомобили с екологично задвижване.

Акаунтите в социалните платформи на дилърите на Geely, Tesla Inc. и BYD Co. също публикуваха видеоклипове, насърчаващи купувачите да се възползват от увеличената субсидия. Плъгин хибридният седан Qin Plus, който се предлага на цена от 79 800 юана, сега ще струва едва 59 800 юана след приспадане на отстъпката, изтъква дилър на BYD.

Появяват се обаче въпроси относно ефективността на плана в момент, в който много автомобилни производители в Китай се сблъскват със затруднения.

Анализаторите на Morgan Stanley пишат, че по-щедрият стимул за търговия потвърждава отново ангажимента на правителството да засили търсенето на автомобили, но също така показва предизвикателствата в лицето на охладеното вътрешно потребление и неефективността на предишните подобни планове за стимулиране на потребителите.

Все още съществуват опасения относно желанието на хората да харчат повече за големи потребителски артикули като автомобили, пишат анализаторите.

Стойността на свързаното с автомобилите потребление на дребно в Китай през първото полугодие възлиза на около 2,3 трлн. юана, спад от 1,1% на годишна база. Разходите за продажба на автомобили на дребно през юни от 437 млрд. юана са с 6,2% по-ниски спрямо юни 2023 г., показват данните на Националното статистическо бюро на Китай.

Въпреки че производителите на автомобили се борят с охладеното търсене навсякъде по света, проблемът, поне за няколко чуждестранни производители на автомобили, е особено остър в Китай, където много често местните марки печелят портфейлите на потребителите.

Японската Nissan Motor Co. коригира в посока надолу прогнозата си за оперативна печалба в четвъртък, след като през юни закри завод в Китай.

Главният изпълнителен директор Макото Учида каза, че вижда малък шанс ситуацията на компанията в Китай да се подобри в близко бъдеще. „Това е много предизвикателна ситуация на китайския пазар в момента“, предупреждава той. „Местните компании пускат нови електромобили на всеки три месеца“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:22 | 04.08.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

17
rate up comment 7 rate down comment 3
тошко_стоте_акаунта
преди 4 месеца
До: 17 zelka"00", БРАВО - такова точно описание на цялата ви грантаджийска пассмина!!! Само леко си сбъркал с " 1/10 сиво вещество в черепа", при вас е отрицателно: -5/10, пълен вакуум на квадрат. Еввалла!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 8
zelka007
преди 4 месеца
До: alex8712 ... губиш си времето . този е абсолютната нула . там откъдето започват замерванията за тъъппота . онази точка в пространството , спрямо която се съпоставя наличието на мисъл ... вероятно го карат на показ на студентите в първи курс по медицина , че може да има живот и без изградени синапси и с 1/10 сиво вещество в черепа ... природата е решила да се пошегува и е експерименирала с възможност , нефелна и в тупик , но възможност ... :))) ... има компютър , смартфон и интернет ... хаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 1 rate down comment 5
alex8712
преди 4 месеца
До: alex8712 Корекция - разликата не е повече от 3 пъти...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 7
alex8712
преди 4 месеца
До: sssaaa Ехаа, много идеология, много нещо! Линията на бедност можеш да намериш в Евростат, wiki и Google, ето ти линк за разходите на живот - h*ttps://***.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=China&city1=Beijing&country2=Bulgaria&city2=Sofia&displayCurrency=EUR - по нито една позиция разликата не е повече от 2 пъти, докато разликата в линията на бедност е 13 пъти! Нещо линкче от твоите източници?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 13 rate down comment 4
sssaaa
преди 4 месеца
Точно защото имам компютър, смартфон и интернет те подканих да споделиш източника на тази информация, защото това което пишеш не е вярно, а е поредната Евроатлантическа Демокрационна лъжа на което ви учат. С лъжи да разбием мита за това колко слаб е нашия враг!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 14
alex8712
преди 4 месеца
До: sssaaa Виждам, имаш компютър и интернет - отваряш и търсиш инфо; малко неща в живота идват на готово :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 14 rate down comment 5
sssaaa
преди 4 месеца
Покажи източника ти на информация. Покажи също колко процента живеят там под минималния праг на бедност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 11
alex8712
преди 4 месеца
До: sssaaa Мдам, направих си труда да сметна преди да напиша коментара - ти също? Ето разликите София/Пекин - режийни разходи с включен наем 15% по-евтино в БГ, наеми 46% по-евтино в БГ, храни и напитки 10% по-скъпо в БГ.. Та какво казваше?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 12 rate down comment 5
sssaaa
преди 4 месеца
До: alex8712 и с другата разлика че цените на стоки и услуги е различно тук и там, поради което това сравнение не е акуратно. Ако ти е трудно да видиш рязликит би могъл да съпоставиш цените на стоки като месо, риба, мляко и др. Разбира се също и цените не техника и услуги тук какво са и там какво са. После вече може да сметнеш в съответните валути. Тук в БГ живеят над 800к под линията на бедност. Сметни това колко % е от населението ни. После сметни същото за Китай, след което ела да го обсъдим
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 4
Tikva007
преди 4 месеца
До: zelka00: Спор няма - осветяваш като метеор със знанията си пространството и непросветените простосмъртни от Космоса до Земните недра. А още не е ставало дума за енциклопедичните ти умения - там е цяла вселена! Но да не губиш време и потенциал само в тази тривиална област - автомобилите. Отгоре има две нови теми, където да се развихриш като учен-енциклопедист: как учените измерват най-горещия ден и ракетите *Катюша* на Хидбула. Можеш да обясниш и казуса с технологичните таланти в Калифорния.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още