За собствениците на електромобили има още една изненада - ремонтът след катастрофи е скъп и продължителен, пише The Wall Street Journal. Причините за това са комплексни - обикновено поправките изискват повече резервни части, електромобилите са по-сложни от конвеционалните и по-малко хора могат да извършват ремонтите.
Тези проблеми вероятно ще се решат с течение на времето, но сега собствениците вероятно ще се стреснат от по-високите цени и по-дългото време за изчакване на ремонта. Статистиката показва още, че през миналата година ремонтът на електромобили са изисквали два пъти повече части.
Електромобилите се разглобяват по-трудно и изискват повече стъпки и предпазни мерки заради опасност от пожар с литиево-йонните батерии.
Ремонтът продължава по-дълго, защото все още малко компании предлагат резервните части - отнема 25% повече време за осигуряването им, спрямо конвенционалните автомобили. Средно ремонтът отнема 57 дни, спрямо 45 за традиционните двигатели.
Така през 2022 година ремонтът на електромобил след катастрофа е струвал средно 6587 долара, спрямо 4215 долара за всички автомобили. Това е в контраст с рекламните послания, с които търговците продават електромобилите - че експлоатацията им е по-евтина, защото не се зареждат със скъпия в последните месеци бензин, както и че се нуждаят от по-малко поддръжка.
Електромобилите не се нуждаят от смяна масло и други, типични за конвенционалните двигатели поддръжки, тоест собствениците им плащат наполовина по-малко. Но ако електромобилите се нуждаят от ремонт, той е по-скъп, допълват анализаторите. Заради тези по-високи разходи и застраховките, които плащат собствениците на електромобили, са по-високи - средно 357 долара, спрямо 248 долара за бензиновите двигатели.
преди 11 месеца До: zelka007както може би, личи от ника ми, карам велосипеди 24/7 и скот ми е лубимата марка. Секи човек, ама секи човек има вътре в себе си ДМИГАТЕЛ С ВЪТРЕЩНО ГОРЕНЕ! Тове е правилната технолоджи. Да караш електричка е се едно да имаш само нервна систъм и пейсмейкър за сърце! Не ми пука за афтомобилите, мвевието на хората и т.н. Защо да ползваш замествваща мощност като колите и рейсовете, като си имаш собствен двигател, който определя ритъма ти на щастие и радост от живота. Всимко в теб крещ ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: scott ... изборът си е твой , сам решаваш ... засега е хубаво да имаш гараж обаче , ако си решил да караш електричка . не че не става да я държиш на улицата ... имам един комшия , кара тесла модел Y , държи си я на улицата пред блока , сутрин се качва и тръгва , зарежда си я на зарядни обикновени , няма гараж , много си е доволен . дреме му на каскета кой кво мисли ... та може и без гараж , но си е хубаво да имаш ... !! ... или гаражна клетка поне в подземие ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: scott ... да скъпички са все още , особено по-новите с по-добрата химия на батерията , но това не е некакъв голем проблем , дори 20% да ти е деградацията ... в смисъл е карана на дълъг път и е натискан пeдaла на газзззта и е зареждана на бърза зарядна ... пак си има живот в нея ... от например 230км пробег е станала 190км пробег ти можеш спокойно да си я караш с години и да си я поддържаш правилно и ще те слуша без проблем . има майстори вече , сменят всичко , и тесли съм виждал да правят ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: scott ... аз пътувам често до Перник и Дупница по работа , понякога и всяка седмица ... също така пътувам често до Пловдив и Асеновград , горе-долу два пъти месечно . доста често срещам електрички , нищо че е междуградско ... :))) ... та електричките си ги карат , не е да не вървят ... какво точно те притеснява не ми е ясно ... в по-новите електрички на компютъра им има и циклите на зареждане и разреждане на батерията . кой как къде и колко е зареждал ... нищо не може да се скрие ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: scott ... хех ... на теб пернишкият ъндърграунд ли ти е мерило за вторичният пазар ?! да внесем некои уточнения . първо вторичен пазар е когато купуваш кола от първи собственик , например в края на лизинговият договор . третичен пазар е когато вече си трети или четвърти собственик , може и повече ... :))) ... колата на вторичен пазар , обикновено е обслужвана правилно и има сервизна история . в третичният пазар вече започват шмекерлъците ... та не ги бъркай нещата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: zelka007ми щото няма. вторичен пазар е, когото гражданите на перник ти купуват голф!да си купиш електричка вторъ ръка показва, че или имаш пари за фарляне през прозорецъ или си *** кат ***. Обави неки си има, това да. Да си купиш електрокар втора употреба е се едно да си земеш скопец и да чакаш да ти прави деца. става само за алиби, че си женен и дотам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Ясно бе, политкомисар, то ако трябваше да ги отвориш, щяха да са ти в седмичния факт-чек бюлетин, нали така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: cyclop ... нъл знаеш , че твоите фейкчета не ги отварям ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Teaserче за кухолейков политкомисар зелчо https://youtube.com/shorts/yGDkiUAwxRs?si=ZfNAGopLUUT0SpDB отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Зелчи, аз знам какво се случва с огромните, скъпи и свръх-опасни батерии на алектромобилите-играчки, понеже следя какво става по света.. А ти "не знаеш" понеже или ти плащат да се правиш, че не знаеш, или понеже програмирането ти е необратимо... И за това какво се случва, ако си бухаш жиесема с чук, или си хвърлиш лаптопа във вода, има доста видеа... Същото, което и с огромните батерии, ама в по-малък мащаб. Незагасим огън, докато изгори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар