За собствениците на електромобили има още една изненада - ремонтът след катастрофи е скъп и продължителен, пише The Wall Street Journal. Причините за това са комплексни - обикновено поправките изискват повече резервни части, електромобилите са по-сложни от конвеционалните и по-малко хора могат да извършват ремонтите.
Тези проблеми вероятно ще се решат с течение на времето, но сега собствениците вероятно ще се стреснат от по-високите цени и по-дългото време за изчакване на ремонта. Статистиката показва още, че през миналата година ремонтът на електромобили са изисквали два пъти повече части.
Електромобилите се разглобяват по-трудно и изискват повече стъпки и предпазни мерки заради опасност от пожар с литиево-йонните батерии.
Ремонтът продължава по-дълго, защото все още малко компании предлагат резервните части - отнема 25% повече време за осигуряването им, спрямо конвенционалните автомобили. Средно ремонтът отнема 57 дни, спрямо 45 за традиционните двигатели.
Така през 2022 година ремонтът на електромобил след катастрофа е струвал средно 6587 долара, спрямо 4215 долара за всички автомобили. Това е в контраст с рекламните послания, с които търговците продават електромобилите - че експлоатацията им е по-евтина, защото не се зареждат със скъпия в последните месеци бензин, както и че се нуждаят от по-малко поддръжка.
Електромобилите не се нуждаят от смяна масло и други, типични за конвенционалните двигатели поддръжки, тоест собствениците им плащат наполовина по-малко. Но ако електромобилите се нуждаят от ремонт, той е по-скъп, допълват анализаторите. Заради тези по-високи разходи и застраховките, които плащат собствениците на електромобили, са по-високи - средно 357 долара, спрямо 248 долара за бензиновите двигатели.


Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия


преди 2 години До: cyclop: Тези навити на фишек клетки, са истински МАГНИТ за Белята. Бобина, цели минрохенри, какво поражда при близко ЕМС (Електромагнитно "Събитие", във водна комутации на (невидими отвън) електрически вериги, примерно, или мълнии по преминаващи наблизо мълниеотводи и т.н.И после, разправят за "безпричинно самозапалване"? Ами не, хич даже не е безпричинно. Причина ВИНАГИ има, ама тя основно, се вижда с подготвен ум. Очите са така, за хубост (честни такива едни, сини...;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007, само каква Наука е това, заменяне на клетка. И какви несъразмерни на цената на клетката разходи. А рискът от пожар остава. Да не изпуснем че, тежките батерии, силно (и неотменимо, за жалост) товарят ходовата част. Вярно, така колата вози по-меко но, *** го обясни на окачването и гумите. И само как ще ти се зарадват! А това, с джиесема, е идея..Отивам са хвърля няколко в една тенджера. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007 то и астрономите до звездите не са ходили но, ги познават по-добре от мене и тебе. Когато се разработва един продукт, се оглеждат и осмислят множество страни но, най-добре се приемат тези продукти, в които, основен акцент, е даден на грижите за клиента и неговото добруване, а не само на моментната печалба на производителя и заложените отдалеч разходи за "правене на бизнес" от сервизи, майстори и т.н. С много неща е така, не са само колите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години По темата: Стъпилите на сгрешена концепция неща, ако и изначално, да може да изглеждат добре, неминуемо, вградените им проблеми си проличават. Така било е, така е, и пак така ще бъде... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007Това да се чува!СЕКА УСПЕШНА СДЕЛКА Е ПЪРВО В МОЗЪКЕС!Не ми требва да съм имал 10 коли от които 134 електрически, за да знам какво прават.Пъйрво во модъка, после на пазара, чак после у коментара. Щот от кементари никой нищо не е спичелил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: scott ... нямаш кола , но имаш мнение за колите ... караш велосипед , а предпочиташ да ти пушляват дизели в лицето ... дори не си се качвал на електричка , но си готов да спориш , че са по-зле от всекакви ДВГ ... :))) ... нямам какво да ти кажа , закопаме с аргументи ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007а не. искам да чуят повече хора, че зеления преход и електрокорите са мъртвородена залъгалка за ***. Или целенасочено промиване на мозъци. Или поредната мушенгия на мъск. Дразнещо си е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: scott ... браво за ежедневното каране на велосипеда !! и аз преди 20г карах много ... а защо се упражняваш постоянно под материали за електрички ?! искаш да ни приобщиш към здравословните навици форумните лежляци ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka00: Генерирате ли, генерирате ли? Генерирайте, генерирайте! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: scottда караш с 30 ти искаш с 399? Саво нещасгие и фрустрация от това. Та, чрез аеробното вело ти карам на 1000 плйс километра, развивам си мезитацията и мисленето и точим възприятиета за следващите интеитивни сделки с 20 дневен срок. Ш да, мъкнем се с велоекипчета дори в батки и срещи. Кво да ти кажем, секи сам си преценя. Елещтричката е грешна технолоджи и те е влезнала под кожата на масовия йзър като голфа. Нема и шанс. тепърва предстои да дава болка на кобствениците си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар