Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) изисква от Tesla да намали средно с по 3% оценките за пробега за произведените през 2020 г. превозни средства.
Данни, събрани през 2022 г. и 2023 г. от повече от 8000 коли Tesla от базираната в Сиатъл консултантска фирма Recurrent, показват, че измервателите на пробега на инструменталния панел не променят оценките си, за да отразят по-високите или по-ниски температури, които влияят върху пробега.
Recurrent установява, че четирите модела на Tesla почти винаги показват, че могат да изминат повече от 90% от пробега от оценката на EPA, независимо от външните температури. Скот Кейс, главен изпълнителен директор на Recurrent, споделя пред Ройтерс, че измервателите на обхвата на Tesla също игнорират много други условия, влияещи на пробега.
Електрическите автомобили могат да загубят пробег поради много от причините, влияещи върху колите с двигател с вътрешно горене - но в по-голяма степен. Студът е особено голямо препятствие за електромобилите, тъй като забавя химичните и физическите реакции в техните батерии и изисква отоплителна система за защитата им. Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук.
Tesla обсъжда общия ефект от такива условия в раздел „Съвети за пробег“ на своя уебсайт. Автомобилният производител наскоро актуализира своя софтуер за превозни средства, за да предостави разбивка на консумацията на батерията по време на скорошни пътувания с предложения за това как пробегът може да бъде увеличен.
Автомобилите на Tesla предоставят оценки на пробега по два начина: чрез измервател на текущия пробег на таблото, който е винаги включен, и чрез навигационната система, която работи, когато водачът въведе конкретна дестинация.
Оценката на пробега на навигационната система отчита по-широк набор от условия, включително температурата. Въпреки че тези оценки са „по-реалистични“, те все още са склонни да надценяват разстоянието, което колата може да измине, преди да се наложи да бъде презаредена, изтъква Скот Кейс.
Recurrent тества вградените в таблото измервателни уреди на други автомобилни производители – включително на Ford Mustang Mach-E, Chevrolet Bolt и Hyundai Kona – и установява, че те предоставят по-точна информация.
Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки: „Тук Tesla е поела по различен път от повечето други автомобилни производители“, подчертава Кейс.
преди 1 година "....пробег от 353 мили (565 км) с напълно заредена батерия. Скоро обаче осъзнава, че доста често електромобилът изминава около половината от тези километри, преди батерията да се изтощи, особено когато температурите са по-ниски...." Майтап бе,Уили, би казал Алф... отговор Сигнализирай за неуместен коментар