IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тайният екип на Tesla за справяне с потребителските оплаквания

Нереалистичните оценки на компанията за пробега на електромобилите ѝ водят до лавина от посещения на клиенти в сервизните центрове

18:54 | 27.07.23 г. 11
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) изисква от Tesla да намали средно с по 3% оценките за пробега за произведените през 2020 г. превозни средства.

Данни, събрани през 2022 г. и 2023 г. от повече от 8000 коли Tesla от базираната в Сиатъл консултантска фирма Recurrent, показват, че измервателите на пробега на инструменталния панел не променят оценките си, за да отразят по-високите или по-ниски температури, които влияят върху пробега.

 Recurrent установява, че четирите модела на Tesla почти винаги показват, че могат да изминат повече от 90% от пробега от оценката на EPA, независимо от външните температури. Скот Кейс, главен изпълнителен директор на Recurrent, споделя пред Ройтерс, че измервателите на обхвата на Tesla също игнорират много други условия, влияещи на пробега.

Електрическите автомобили могат да загубят пробег поради много от причините, влияещи върху колите с двигател с вътрешно горене - но в по-голяма степен. Студът е особено голямо препятствие за електромобилите, тъй като забавя химичните и физическите реакции в техните батерии и изисква отоплителна система за защитата им. Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук.

Tesla обсъжда общия ефект от такива условия в раздел „Съвети за пробег“ на своя уебсайт. Автомобилният производител наскоро актуализира своя софтуер за превозни средства, за да предостави разбивка на консумацията на батерията по време на скорошни пътувания с предложения за това как пробегът може да бъде увеличен.

Автомобилите на Tesla предоставят оценки на пробега по два начина: чрез измервател на текущия пробег на таблото, който е винаги включен, и чрез навигационната система, която работи, когато водачът въведе конкретна дестинация.

Оценката на пробега на навигационната система отчита по-широк набор от условия, включително температурата. Въпреки че тези оценки са „по-реалистични“, те все още са склонни да надценяват разстоянието, което колата може да измине, преди да се наложи да бъде презаредена, изтъква Скот Кейс.

Recurrent тества вградените в таблото измервателни уреди на други автомобилни производители – включително на Ford Mustang Mach-E, Chevrolet Bolt и Hyundai Kona – и установява, че те предоставят по-точна информация.

Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки: „Тук Tesla е поела по различен път от повечето други автомобилни производители“, подчертава Кейс.

Последна актуализация: 18:58 | 27.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 3
Скъсана_Ушанка
преди 11 месеца
До: cyclop А ти си скимти, щото ти е кисело гроздето. Но то какво да се очаква от някакъв лузър - пy.тки.нист?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
Скъсана_Ушанка
преди 11 месеца
До: cyclop Абе, пробита копейко, пак ли се изказваш за неща, от които имаш 0 понятие?? Аз карам Модел 3 Перформънс. Тоя пробег е за идеални условия, кат се набримчи климата на 6 зиме и лете, спада пробега, норммално. А иначе разни *** и други комплексари с некви беемвенца ги правя да си говорят сами, като много се напъват по светофарите. И това е валидно за 99.9% от всичко налично по улиците. Зареждането набстееията ми на нощна тарифа в гаража ми е под 10 лв,с които минавам към 400 км градско
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 11 месеца
Докато пътува към Калифорния през март, Алекзандър Понсин спира, за да зареди батерията на своя Model 3 над 10 пъти. -ами да ви е сладък зеления хайвер! И ако се возите на ферибот, не забравяйте да се осведомите къде са спасителните лодки и да седите близо до изхода! Зелкавите политкомисари може да не се обаждат - реалността е по-силна от корекциите на престъпмисленето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 11 месеца
Tesla последователно е проектирала измервателите на пробег в своите автомобили, за да предоставя агресивни, а не консервативни оценки - така нареченото КАК ДА ЛЪЖЕМ СЪС СТАТИСТИКАТА - любимата книга на Били Гец!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
cyclop
преди 11 месеца
Електрическите автомобили могат да загубят пробег... Насрещните ветрове, изкачването на стръмни пътища, включеният климатик също са фактори тук. ДААА след като платите два пъти повече за ужкимавтомобил, не забравяйте да изберете ден с попътен вятър за своето пътуване... ЕЕЕХХХ КАК МИ СЕ ИСКА МОНТИ ПАЙТЪН ОЩЕ ДА ПРАВЕХА ФИЛМИ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 3
cyclop
преди 11 месеца
Ай стига бе, признаваме за измама със псевдоекологичните псевдоавтомобили??? Какво се случва, това е неочаквано? Смехотворните фалшиви коли имат нищожен пробег по документи, а в реалността дори не се оказв толкова... А ако е под нулата, по-добре си вземете ръкавиците и шала, когато отивате до магазина - може да не се върнете на колела... Чакаме кога ще признаят какво умопомрачително унищожение на батерията са "бързите зарядни". Колко цикъла, преди да падне пробега наполовина? 100? 50? Хееехехе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 8
zelka007
преди 11 месеца
До: мрънмрън ... и понеже ускоряват почти всички електрички много яко , и от място , и в движение , и е голем кеф да правиш змейки и да изпреварваш разни баварци , това каране скъсява пробега бързо ... :))) ... ако ползваш минимални климатика , караш ЗА регенеративното спиране а не на змейки , пробега си е този дето ти го изчислява ... започнеш ли с маймунджилъците , не ти се получават километрите ... а ако караш внимателно , електричката е около 4-5 пъти по ефффтина за каране от икономичен ДВГ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 5
zelka007
преди 11 месеца
До: мрънмрън ...тцъ ... пробегът се влияе от най-различни неща ... включваш , светва ти всичко и ти показва , имаш батерия на толкова % можеш градско да караш толкова км. сега , като включиш климатика на макс директно ти сваля 10% , може и 15% ако е голяма температурната разлика ... ако караш с нормална температурна разлика под 5% ти сваля пробега ... ако включиш регенеративно спиране , ти увеличава пробега , но там трябва да му фанеш цаката как да караш ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 11 месеца
До: мрънмрън - ако просто лъжат, собствениците могат много здрав общ иск да им спретнат. В момента са доста популярни в САЩ, като всеки с тесла може да се включи в него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
мрънмрън
преди 11 месеца
До: evlogi - според мен има 3 възможни причини. 1. Показано е перфектни условия (подходяща температура на околната среда (около 20-25 градуса), извън градска среда и евентуално поддържане на оптимална скорост, като се кара докато батерията е на 0% (което не е ок). 2. Изобщо не са направили подобен тест, а примерно на 100км и са проверили на колко е батерията и са изчислили за цяла батерия. 3. Слагат по-малки батерии от посоченото, за да пестят пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още