Китайските автомобилни марки печелят все по-голям пазарен дял в Западна Европа с нарастващата популярност на електромобилите. Планираните за тази година дебюти на електрическите модели на BYD и Great Wall ще засили китайското присъствие в региона, пише Automobilwoche.
Концерните, базирани в азиатската страна, увеличиха своя общ пазарен дял при продажбите на електромобили в Западна Европа до рекордните 6,2% през 2022 г.
През последното четвърто тримесечие китайските марки в региона дори достигат дял от 7,7 на сто в този сегмент. Това ги нарежда пред японските и китайските марки.
През 2018 г. в Европа няма нито един китайски електромобил, а през 2020 г. делът им беше под 4%.
С навлизането на пазара на компании като BYD и Great Wall, тежестта на китайските марки ще нарасне, прогнозира индустриалният анализатор Матиас Шмид от Schmidt Automotive Research.
BYD и Great Wall засилват конкуренцията през 2023 г.
В края на миналата година първите доставки на електрически автомобили на BYD и Great Wall достигнаха европейските пазари. BYD заложи на компактния кросоувър Atto 3, който дебютира първо в Швеция. В Германия през декември вече бяха регистрирани 1276 автомобила на концерна, повечето от които бяха закупени от компанията за коли под наем Sixt.
В допълнение към BYD, китайският производител Great Wall също планира да играе важна роля в Европа тази година. През лятото китайците сключиха голямо търговско партньорство с Emil Frey Group, която стана генерален вносител на марките Great Wall Ora и Wey за Германия и за няколко други европейски страни.
Основните играчи по пазарен дял на пазара на електромобили в Западна Европа през четвъртото тримесечие на 2022 г. Източник: Schmidt Automotive Research
Volkswagen Group е номер едно на електромобилния пазар
Според Schmidt Automotive номер едно на западноевропейския електромобилен пазар, обхващащ общо 18 държави, остава Volkswagen, който е лидер от 2020 г. насам. Миналата година пазарният дял на групата достига 22,3%. На второ място е Tesla с 14,9%, следвана от Stellantis с 14,5%.
Все пак трябва да се отбележи, че Tesla постига този дял само с една марка и по същество само с два модела - Model 3 и Model Y.
Алиансът Renault-Nissan пада на четвърто място през 2022 г. с дял от 10,7%. До 2019 г. съюзниците заемаха първа позиция.
Продажбите на електромобили нарастват петкратно в Китай
Нарастващото присъствие на китайските електрически модели в Западна Европа не е изненадващо, когато се погледне глобалният обем на продажбите на електромобили по региони.
Китайските и чуждестранните марки са увеличили повече от пет пъти продажбите си на електромобили в Китай само за две години. Обемът на продажбите нараства от 1,3 милиона броя за 2020 г. до 6,8 милиона през миналата година.
В Западна Европа (ЕС + Великобритания + Норвегия, Швейцария), от друга страна, само 1,58 милиона чисто електрически автомобили са продадени през 2022 г., показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Въпреки че това представлява ръст от 29% спрямо предходната година, този растеж изостава от този в Китай.
преди 1 година тapалясниците от Поднебесната кинкалерия не предлагат нищо друго освен ниска цена . и който се ориентира по цената ще клъвне . но отвъд цената няма нищо друго . нито имат качеството , нито имат престижа , нито имат поддръжката . може би ще наваксат , ако стоим на едно място ... но не вярвам да стане в обозримото бъдеще . естествено форумните копейкопоклонници и активисти ще се тръшкат и ривът , но те по принцип не са купували нова кола и никога няма да могат , тъй че успех с втора ръка китайска! отговор Сигнализирай за неуместен коментар