IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайският дракон придобива все по-заплашителни размери на пазара в Западна Европа

Автомобилните марки от Китай изпреварват компаниите от Япония и Южна Корея по пазарен дял при електромобилите в региона през четвъртото тримесечие на 2022 г.

19:11 | 23.02.23 г. 11
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайските автомобилни марки печелят все по-голям пазарен дял в Западна Европа с нарастващата популярност на електромобилите. Планираните за тази година дебюти на електрическите модели на BYD и Great Wall ще засили китайското присъствие в региона, пише Automobilwoche.

Концерните, базирани в азиатската страна, увеличиха своя общ пазарен дял при продажбите на електромобили в Западна Европа до рекордните 6,2% през 2022 г.

През последното четвърто тримесечие китайските марки в региона дори достигат дял от 7,7 на сто в този сегмент. Това ги нарежда пред японските и китайските марки.

През 2018 г. в Европа няма нито един китайски електромобил, а през 2020 г. делът им беше под 4%.

С навлизането на пазара на компании като BYD и Great Wall, тежестта на китайските марки ще нарасне, прогнозира индустриалният анализатор Матиас Шмид от Schmidt Automotive Research.

BYD и Great Wall засилват конкуренцията през 2023 г.

В края на миналата година първите доставки на електрически автомобили на BYD и Great Wall достигнаха европейските пазари. BYD заложи на компактния кросоувър Atto 3, който дебютира първо в Швеция. В Германия през декември вече бяха регистрирани 1276 автомобила на концерна, повечето от които бяха закупени от компанията за коли под наем Sixt.

В допълнение към BYD, китайският производител Great Wall също планира да играе важна роля в Европа тази година. През лятото китайците сключиха голямо търговско партньорство с Emil Frey Group, която стана генерален вносител на марките Great Wall Ora и Wey за Германия и за няколко други европейски страни.

Основните играчи по пазарен дял на пазара на електромобили в Западна Европа през четвъртото тримесечие на 2022 г. Източник: Schmidt Automotive Research Основните играчи по пазарен дял на пазара на електромобили в Западна Европа през четвъртото тримесечие на 2022 г. Източник: Schmidt Automotive Research

Volkswagen Group е номер едно на електромобилния пазар

Според Schmidt Automotive номер едно на западноевропейския електромобилен пазар, обхващащ общо 18 държави, остава Volkswagen, който е лидер от 2020 г. насам. Миналата година пазарният дял на групата достига 22,3%. На второ място е Tesla с 14,9%, следвана от Stellantis с 14,5%.

Все пак трябва да се отбележи, че Tesla постига този дял само с една марка и по същество само с два модела - Model 3 и Model Y.

Алиансът Renault-Nissan пада на четвърто място през 2022 г. с дял от 10,7%. До 2019 г. съюзниците заемаха първа позиция.

Продажбите на електромобили нарастват петкратно в Китай

Нарастващото присъствие на китайските електрически модели в Западна Европа не е изненадващо, когато се погледне глобалният обем на продажбите на електромобили по региони.

Китайските и чуждестранните марки са увеличили повече от пет пъти продажбите си на електромобили в Китай само за две години. Обемът на продажбите нараства от 1,3 милиона броя за 2020 г. до 6,8 милиона през миналата година.

В Западна Европа (ЕС + Великобритания + Норвегия, Швейцария), от друга страна, само 1,58 милиона чисто електрически автомобили са продадени през 2022 г., показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Въпреки че това представлява ръст от 29% спрямо предходната година, този растеж изостава от този в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:11 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 0 rate down comment 0
aldy
преди 1 година
Компанията BYD в 2022 г. стана световен лидер по продажби на електрокари, надминавайки продажбите на Тесла. По-интелигентният човечец, който е изгледал видеое, явно не харесва проссташкия лукс на BYD HAN, с лиготии, като щори на стъкления таван, масаж и вентилация на седалките, множеството бутони за директно управление на много функции, използването на натурална кожа, вместо пластмаса и т.н. Да ровиш в из менютата в Тесла при 140 км/ч, за да настроиш климатика или нещо друго си е суперско, нали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 1
aldy
преди 1 година
Единственият електрокар, на който батерията може да се смени за 5 минути със заредена. В Китай NIO има множество сервизи, извършващи тази замяна. Новият супер седан NIO ET5. === https://youtube.com/watch?v=oy5ODwcOh9U
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 1
aldy
преди 1 година
За по-интелигентните и любознателните - сравнение на Tesla Modul 3 с BYD HAN. Коментарите са излишни. === https://youtube.com/watch?v=6jfqpiU70GE
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 8
zelka007
преди 1 година
До: SnaGi... гайда русофuлuстик , по съвместителство и чайнофил ... нали работех на сергия за плод и зеленчук ... ?! ... са некви нови отличителни характеристики наместваш ... :))) ... иначе по темата си вселенски експерт ... м/у другото поради същите няколко причини няма и рассийски тapалясници по въпросните автопаркове , освен лада нива по горските стопанства и парковете , но там така са нагласени конкурсите ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 5
SnaGi
преди 1 година
До: zelka007, Разведен, самотен със средно образование и с не постоянна трудова заетост. Познах нали :))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 17
zelka007
преди 1 година
До: SnaGi... гайда русофuлuстик , по съвместителство и чайнофил ... да ти обогатя малко интелекта или да те оставя да се вариш в собствен сос ?! а злобарче ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 18
zelka007
преди 1 година
До: SnaGi... гайда русофuлuстик , по съвместителство и чайнофил ... може ли да обясни , защо след като са супер-дупер еффффтини и качествени китайските тapалясници , не са разпространени по автопарковете на банки , застрахователи , телекомуникационни оператори , търговски фирми , куриери и пр ... ?! ... защо горе изредените се мъчат завалиите с рена , фордове , дачии , кия , опел и пр. ?! заможна гайда с интелект би ли споделила размисли по темата ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 18
zelka007
преди 1 година
До: SnaGi... гайда русофuлuстик , по съвместителство и чайнофил ... за софийски градски транспорт внесоха рейсове BYD , близка до тогавашното правителство фирма , спечелиха с показател цена ... заможна гайда с интелект няма как да не знае , че повече от 30% от тях престояват в гаража в чакане на нещо от кораба майка , който е на другият край на света ... :))) ... но това е общинска фирма , тя няма проблем , може да чака , не плаща данъци и заплати , тя има бюджет за харчене ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 6
SnaGi
преди 1 година
До: zelka007, Браво, отново показа нови висоти в глупостта си. Интересното е, че почваш да ми ставаш забавен. Няма как, някой да те вземе на сериозно. Остава забавата и откритата подигравка :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 18
evlogi
преди 1 година
"...В Германия през декември вече бяха регистрирани 1276 автомобила на концерна, повечето от които бяха закупени от компанията за коли под наем Sixt..."Изключително заплашително звучи, не ше и дума.Направо са се смръзнали...сред 45 млн леки коли имало 1276, и то купени основно от фирма за рент а кар...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още