Също през 2022 г. TBS създаде Electrum, съвместно предприятие с индонезийския гигант Gojek, за доставка на 2 млн. електронни скутери за шофьорите на Gojek до края на това десетилетие. Electrum си партнира с тайванския производител на електрически скутери Gogoro и с индонезийския държавен производител на скутери Gesits, като планира да изгради собствено производствено съоръжение още тази година.
Междувременно Adaro създаде дъщерно дружество за батерии - Adaro Baterai Indonesia - и изгражда фабрика за обработка на алуминий за 2 млрд. долара на остров Борнео, като първата фаза от строежа се очаква да приключи през 2025 г.
Основно препятствие пред навлизането на електромобилите в Индонезия е липсата на обществена зарядна инфраструктура, като някои компании се опитват да запълнят празнината.
Базираната в Сингапур ION Mobility, в която GDP Venture – подразделението за рисков капитал на големия конгломерат Djarum Group, собственост на най-богатите хора в Индонезия, братята Хартоно – участва като инвеститор, планира производство на батерии и електрически скутери. Освен това иска да инсталира най-малко 100 зарядни станции в партньорство с индонезийската държавна комунална компания Perusahaan Listrik Negara (PLN).
Компаниите от сектора на недвижимите имоти също са ентусиазирани от електрическата мобилност. Sinarmas Land – подразделението на контролирания от семейство Уиджаджа конгломерат Sinar Mas Group – се стреми да интегрира електрически автобуси като част от функциите на интелигентния град, заложени във водещите проекти на фирмата в предградията на Джакарта. Джон Риади, изпълнителен директор на фокусираната върху имотите Lippo Group, заяви пред Nikkei Asia през ноември, че се стреми да инвестира във възобновяема енергия и електромобили и „вероятно ще прави това в партньорство с предприемачи“.
Участието на частния сектор допълва инициативите, водени от държавните предприятия, включително от петролния и газов гигант Pertamina, PLN, миннодобивната компания Aneka Tambang и холдинговата MIND ID. Четирите дружества създадоха Indonesia Battery Corp. през 2021 г., която отделно си партнира с CATL и LG Energy Solution, за да разработи „цялостна верига на доставка на литиеви батерии“.
Министър Панджайтан заяви по-рано тази седмица, че Индонезия може да започне да произвежда литиево-йонни батерии още през 2024 г., добавяйки, че през 2027 г. страната "може да се превърне в един от трите най-големи производители в света" на тези батерии.
Анализаторите виждат положителни и отрицателни страни в тези амбиции.
преди 1 година Някои така и не разбраха, че елекрокарите са "сляпо черво". Те не решават нищо, но създават нови проблеми. А те са много - нужда от нови големи мощности за еленергия, нова скъпа инфраструктура, ограничени възможности за бързо придвижване на големи разстояния, лоша работа в студения климатичен пояс, нуждата от редки елементи, рециклирането на отпадъците, огромна нужда от мед за двигателите и пр. Докато са малко, бива. NIO сменя цели батерии, но на една станция те са само 12 броя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар