IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Богатата на никел Индонезия впряга цялата си икономика в своя електромобилен стремеж

Традиционните конгломерати вече се тълпят около мащабните проекти, докато критиците сочат с пръст връзките между политиците и големите компании

12:30 | 12.02.23 г. 11
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Също през 2022 г. TBS създаде Electrum, съвместно предприятие с индонезийския гигант Gojek, за доставка на 2 млн. електронни скутери за шофьорите на Gojek до края на това десетилетие. Electrum си партнира с тайванския производител на електрически скутери Gogoro и с индонезийския държавен производител на скутери Gesits, като планира да изгради собствено производствено съоръжение още тази година.

Междувременно Adaro създаде дъщерно дружество за батерии - Adaro Baterai Indonesia - и изгражда фабрика за обработка на алуминий за 2 млрд. долара на остров Борнео, като първата фаза от строежа се очаква да приключи през 2025 г.

Основно препятствие пред навлизането на електромобилите в Индонезия е липсата на обществена зарядна инфраструктура, като някои компании се опитват да запълнят празнината.

Базираната в Сингапур ION Mobility, в която GDP Venture – подразделението за рисков капитал на големия конгломерат Djarum Group, собственост на най-богатите хора в Индонезия, братята Хартоно – участва като инвеститор, планира производство на батерии и електрически скутери. Освен това иска да инсталира най-малко 100 зарядни станции в партньорство с индонезийската държавна комунална компания Perusahaan Listrik Negara (PLN).

Компаниите от сектора на недвижимите имоти също са ентусиазирани от електрическата мобилност. Sinarmas Land – подразделението на контролирания от семейство Уиджаджа конгломерат Sinar Mas Group – се стреми да интегрира електрически автобуси като част от функциите на интелигентния град, заложени във  водещите проекти на фирмата в предградията на Джакарта. Джон Риади, изпълнителен директор на фокусираната върху имотите Lippo Group, заяви пред Nikkei Asia през ноември, че се стреми да инвестира във възобновяема енергия и електромобили и „вероятно ще прави това в партньорство с предприемачи“.

Участието на частния сектор допълва инициативите, водени от държавните предприятия, включително от петролния и газов гигант Pertamina, PLN, миннодобивната компания Aneka Tambang и холдинговата MIND ID. Четирите дружества създадоха Indonesia Battery Corp. през 2021 г., която отделно си партнира с CATL и LG Energy Solution, за да разработи „цялостна верига на доставка на литиеви батерии“.

Министър Панджайтан заяви по-рано тази седмица, че Индонезия може да започне да произвежда литиево-йонни батерии още през 2024 г., добавяйки, че през 2027 г. страната "може да се превърне в един от трите най-големи производители в света" на тези батерии.

Анализаторите виждат положителни и отрицателни страни в тези амбиции.

Последна актуализация: 13:38 | 12.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 7
aldy
преди 1 година
Някои така и не разбраха, че елекрокарите са "сляпо черво". Те не решават нищо, но създават нови проблеми. А те са много - нужда от нови големи мощности за еленергия, нова скъпа инфраструктура, ограничени възможности за бързо придвижване на големи разстояния, лоша работа в студения климатичен пояс, нуждата от редки елементи, рециклирането на отпадъците, огромна нужда от мед за двигателите и пр. Докато са малко, бива. NIO сменя цели батерии, но на една станция те са само 12 броя.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още