Също през 2022 г. TBS създаде Electrum, съвместно предприятие с индонезийския гигант Gojek, за доставка на 2 млн. електронни скутери за шофьорите на Gojek до края на това десетилетие. Electrum си партнира с тайванския производител на електрически скутери Gogoro и с индонезийския държавен производител на скутери Gesits, като планира да изгради собствено производствено съоръжение още тази година.
Междувременно Adaro създаде дъщерно дружество за батерии - Adaro Baterai Indonesia - и изгражда фабрика за обработка на алуминий за 2 млрд. долара на остров Борнео, като първата фаза от строежа се очаква да приключи през 2025 г.
Основно препятствие пред навлизането на електромобилите в Индонезия е липсата на обществена зарядна инфраструктура, като някои компании се опитват да запълнят празнината.
Базираната в Сингапур ION Mobility, в която GDP Venture – подразделението за рисков капитал на големия конгломерат Djarum Group, собственост на най-богатите хора в Индонезия, братята Хартоно – участва като инвеститор, планира производство на батерии и електрически скутери. Освен това иска да инсталира най-малко 100 зарядни станции в партньорство с индонезийската държавна комунална компания Perusahaan Listrik Negara (PLN).
Компаниите от сектора на недвижимите имоти също са ентусиазирани от електрическата мобилност. Sinarmas Land – подразделението на контролирания от семейство Уиджаджа конгломерат Sinar Mas Group – се стреми да интегрира електрически автобуси като част от функциите на интелигентния град, заложени във водещите проекти на фирмата в предградията на Джакарта. Джон Риади, изпълнителен директор на фокусираната върху имотите Lippo Group, заяви пред Nikkei Asia през ноември, че се стреми да инвестира във възобновяема енергия и електромобили и „вероятно ще прави това в партньорство с предприемачи“.
Участието на частния сектор допълва инициативите, водени от държавните предприятия, включително от петролния и газов гигант Pertamina, PLN, миннодобивната компания Aneka Tambang и холдинговата MIND ID. Четирите дружества създадоха Indonesia Battery Corp. през 2021 г., която отделно си партнира с CATL и LG Energy Solution, за да разработи „цялостна верига на доставка на литиеви батерии“.
Министър Панджайтан заяви по-рано тази седмица, че Индонезия може да започне да произвежда литиево-йонни батерии още през 2024 г., добавяйки, че през 2027 г. страната "може да се превърне в един от трите най-големи производители в света" на тези батерии.
Анализаторите виждат положителни и отрицателни страни в тези амбиции.
преди 1 година До: evlogi ... Като закачиш тежко ремарке , ако въобще си закачвал някога ремарке на кола , или си карал натоварен до горе ван , разхода качва ли се или пада ?! Нормално е да пада по-бързо капацитета , елементарна физика ... :))) ... според Форд наполовина , ако си е спазил препоръките за килограми и оси , но ако я е претоварил , мисля че е нормално да падне пробега и повече от половината ... електричките се карат с акъл , и ти служат в пъти по-икономично и удобно от ДВГ ... то е ако искаш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi ... батериите жегата ги мъчи , не студът ... ако ще пътуваш и няма да я караш седмица или месец , нямаш проблем . само да не е заредена на 100% , желателно около 50% . Най-добре е на закрит паркинг , за да не е на пряко слънце . По принцип нищо няма да и стане ако е на открито и на слънце , или на студено , за месец и не я караш . Гарантирам ти , че ще влезеш в нея , цъкаш и тръгва ... Виж за половин година вече не знам , но ако ще си купуваш паметник , можеш и по-ефффтин да вземеш . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi... не знам какво си гледал и как си го интерпретираш ... :))) ... всички нови батерии (горе-долу от 4-5 години) си имат нагреватели и топлообменници за охлаждане (в някои случаи и с течно охлаждане) ... това което си гледал , най-вероятно е била почти напълно изтощена батерия . аз съм написал доста ясно , силно желателно е да си спазваш : да не пада капацитета под 20% и да не я зареждаш над 80% . Не че няма да работи , пак ще работи но я "състаряваш" по-бързо ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година И за последно-когато сега оставя на паркинга на летището моето Волво ХС60, с 40 литра бензин в резервоара, съм сигурен,че след седмица като си дойда в него пак ще има 40 литра бензин.Интересно ще ми е какво ще е състоянието на батериите на електрическа подобна кола, след като е стояла 7 дни на студа на паркинга?Илитрябва и нея да я оставя вкл в мрежата да си тегли и да се подгрява?Не разглеждам, разбира се финансовата част на това подгряване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007Но още по-забавно беше видеото на един горд собственик на новия ел пикап Форд ф150 лайтнинг, който,след като му закачи ремарке, нещо,което често се прави с пикапите в щатите, постигна цели 90 мили пробег, при обещани 300.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 Съвсем наскоро покрай студовете в щатите един собственик на Тесла показа в Ютуб какво се случва.След като закачи колата към суперчарджъра (наблягам на суперчарджър, не на обикновена зарядна станция), и трябваха 35 минути за да ЗАПОЧНЕ да зарежда, и след това още 45 минути, за да зареди до 80%..А пък за теоретичната постановка как вечерта я оставяш в мрежата да се загрявала дори не си струва да се говори-колко хора имат такава възможност в нашите градове да си я оставят в мрежата ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Pyramid... Значи на електричката батерията има нагревател , и автоматично се нагласява зимъска според температурата на батерията , за да не замръзне . А през лятото има топлообменник за да не прегрява ... Новото поколение са много измислени батериите ... Ако през нощта си я оставил включена към мрежата и е студ , си тегли ток от мрежата за подгряване ... Следващото поколение ще са още по-ефективни ... При нормално градско каране 25-30хил км и ако спазваш циклите на зареждена 20-80 е вечна ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 : И на студено, (понеже функционалността на батериите се възстановява лесно след затопляне), е възможно да се намали рязко спадът на пробега. Премислено е, има начин. Пък и по-високият кпд на ел.двигателите позволява капитално повишаване енергийната ефективност на транспорта. Може би, не с много пъти но, поне двойно. Спадат и други логистични разходи, повишава се възможността за по-добро улавяне на СО2-емисиите и т.н. НЕ Е безсмислено,. Разбира се, ако се мисли наистина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: aldy : Много от въпросните проблеми, се разрешават от по-добрите, микромодулни батерии. Сега остана да видим, как ще реагира индонезийският бизнес на това уникално комплексно и премислено решение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: aldy... Що се упражняваш с пробити опорки по тема дет си бос ?! Знаеш ли в студеното време колко пада пробега "лоша работа в студения климатичен пояс," ... ?! мхм ?! ... В най-големият студ , пускаш си климатика на макс и пробега от заредена батерия например за 250км ти пада с 20км ... :))) ... И същото важи за лятото м/у другото ... И колко точно ток ти трябва за да си караш ежедневно колата както досега ?! Или ти беше тоя дето нема кола , ама се разписва под теми за коли ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар