VDA критикува, че съображенията на ЕК за бързо повишаване на пределните стойности всъщност биха принудили индустрията да пуска на пазара само чисто електрически превозни средства. Федералният министър на транспорта Андреас Шойер се противопоставя на това схващане.
„Прилагането на забрана за двигателя с вътрешно горене през задната врата на нереалистично законодателство за CO2 не може да бъде осъществено, докато аз съм министър“, казва той пред Handelsblatt. "Ние се нуждаем и от хибридни превозни средства, за да постигнем нашите климатични цели."
В бранша се твърди, че plug-in хибридите (PHEV) не биха могли да издържат твърде дълго на пазара, ако пределните стойности бъдат допълнително затегнати. Още през втората половина на настоящото десетилетие броят на регистрациите на такива коли ще намалее значително. Те всъщност са просто преходна технология.
За екологичните групи и Зелените само електрическата кола е бъдещето - нищо друго. „Състезанието за трансформацията на автомобила отдавна е решено“, казва евродепутатът Майкъл Блос. „Затягането на ограниченията на флотилията е не само политически необходимо, но и икономически необходимо и приемливо“.
Той не приема аргумента и за заплашените работни места, а напротив: „Всеки, който предварително обявява, че ще блокира решението в Европейския парламент, не само заплашва десетки хиляди работни места в автомобилната индустрия, но също така гарантира, че ЕС няма да участва в иновациите и ще губи икономическа мощ“.
Неравномерното разширяване на инфраструктурата за зареждане в рамките на ЕС остава сериозен проблем. В момента 55 процента от всички налични точки за зареждане са съсредоточени в Нидерландия, Франция и Германия. Ето защо в Източна Европа електрическата мобилност напредва много бавно.
Затова е много вероятно Западна Европа да се наложи да поеме по-голяма тежест в бъдеще, за да постигне новите затегнати цели за емисии, които трябва да се прилагат за целия ЕС в бъдеще. Според изчисленията в индустрията делът на електромобилите сред новите регистрации в Германия, например, трябва да бъде около 80% през 2030 г. В Източна Европа подобни квоти няма да бъдат постигнати най-рано до средата на следващото десетилетие.
В Европа новите автомобили имат право да изпускат ограничено количество CO2 в атмосферата. В момента това количество е 95 грама на изминат километър, което не се прилага за отделната кола, а за средната стойност на всички автомобили, продавани от производител в Европа. Който не спазва лимита, трябва да плати глоба на ЕК, която в най-лошия случай може да възлезе на милиарди евро.
Икономичните превозни средства могат да имат балансиращ ефект спрямо автомобили с по-високи емисии на CO2. За електрическите автомобили се прилагат специални правила: Те са включени в изчислението с така наречените "суперкредити" като превозни средства с нулеви емисии. През миналата година една електрическа кола беше оценявана двукратно с нула грама въглероден диоксид.
Този подход обаче се критикува, защото първо, особено голямо количество CO2 се отделя по време на производството на електрическите автомобили, и второ, електричеството, с което се зареждат, идва отчасти от изгарянето на въглища. „Трябва да спрем да се правим, че вярваме, че има превозни средства с нулеви емисии“, казва депутатът Гизеке.
Специалният фактор за електрическите модели ще намалява от година на година: през 2021 г. той ще бъде 1,67, а през следващата 1,33. През 2023 г. електромобил ще бъде включен в изчислението само с коефициент 1.
Все още не може да се взема предвид използването на биогорива без CO2 в автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Но автомобилната индустрия все още се надява, че това ще бъде променено като част от реорганизацията, представена от ЕК. Ако ЕС обаче реши от 2035 г. натам всички новопродавани коли да са електромобили, тези съображения биха били без значение. Ако на колите бъде напълно забранено да отделят CO2, то компенсирането на даден вид задвижване става безсмислено.
преди 3 години напълно възможно в ЕС да не се продават вече дизели . всички значими производители на дизелови двигатели имат планове и срокове за спиране на производството на двигателите . разработката на технологията я прекратиха. за бензиновите двигатели може би ще има гратисен период , комбинирани като хибридни ... мише , никой нема да си виси кабели със "щепсели" от балконите ... :))) ... в апартаментите не са предвидени такива токове ... :))) ... освен това една обикновенна батерия от 35кВтч на "щепсел" се зарежда за 13-15 часа . има си гаражи за тази цел и зарядни станции ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аха, сигурно 3/4 от населението в Европа ще трябва да мине на коне и каруци след 10-15 години. Ама сигурно ще измислят някакво законодателство каруците да са електрически!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години без да чета статията... отговора е не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години без да чета статията... отговора е не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години без да чета статията... отговора е не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Европарламента взема решения, но парламентаристите разбират от тази тема толкова, колкото и нашите. Да, не се заблуждавайте, че и там няма калинки. Законите хубави, ама изпълнението им-невъзможно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години поредните глупости, ако нема некво гориво сходно на петрола, то остааме на него и точка. Всички останали кретении с колите как били "екологични на ток" ама шиткойна не бил екологичен на ток мое само да хоите у на леля си чорапите .... За последните 5 години такива безмислени преписани статии с нищо не са допринесли, нит виждам щепсели пуснати от балконите да зареждат нит електрокари виждам наоколо, нема и да видим .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар