IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще дойде ли краят на дизела и бензина още през 2035 г.?

В момента 55% от всички налични точки за зареждане са съсредоточени в Нидерландия, Франция и Германия

08:49 | 18.06.21 г. 17
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Jason Alden/Bloomberg</em></p>
<div>
	<div>
		&nbsp;</div>
</div>

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

 

VDA критикува, че съображенията на ЕК за бързо повишаване на пределните стойности всъщност биха принудили индустрията да пуска на пазара само чисто електрически превозни средства. Федералният министър на транспорта Андреас Шойер се противопоставя на това схващане.

„Прилагането на забрана за двигателя с вътрешно горене през задната врата на нереалистично законодателство за CO2 не може да бъде осъществено, докато аз съм министър“, казва той пред Handelsblatt. "Ние се нуждаем и от хибридни превозни средства, за да постигнем нашите климатични цели."

В бранша се твърди, че plug-in хибридите (PHEV) не биха могли да издържат твърде дълго на пазара, ако пределните стойности бъдат допълнително затегнати. Още през втората половина на настоящото десетилетие броят на регистрациите на такива коли ще намалее значително. Те всъщност са просто преходна технология.

За екологичните групи и Зелените само електрическата кола е бъдещето - нищо друго. „Състезанието за трансформацията на автомобила отдавна е решено“, казва евродепутатът Майкъл Блос. „Затягането на ограниченията на флотилията е не само политически необходимо, но и икономически необходимо и приемливо“.

Той не приема аргумента и за заплашените работни места, а напротив: „Всеки, който предварително обявява, че ще блокира решението в Европейския парламент, не само заплашва десетки хиляди работни места в автомобилната индустрия, но също така гарантира, че ЕС няма да участва в иновациите и ще губи икономическа мощ“.

Неравномерното разширяване на инфраструктурата за зареждане в рамките на ЕС остава сериозен проблем. В момента 55 процента от всички налични точки за зареждане са съсредоточени в Нидерландия, Франция и Германия. Ето защо в Източна Европа електрическата мобилност напредва много бавно.

Затова е много вероятно Западна Европа да се наложи да поеме по-голяма тежест в бъдеще, за да постигне новите затегнати цели за емисии, които трябва да се прилагат за целия ЕС в бъдеще. Според изчисленията в индустрията делът на електромобилите сред новите регистрации в Германия, например, трябва да бъде около 80% през 2030 г. В Източна Европа подобни квоти няма да бъдат постигнати най-рано до средата на следващото десетилетие.

В Европа новите автомобили имат право да изпускат ограничено количество CO2 в атмосферата. В момента това количество е 95 грама на изминат километър, което не се прилага за отделната кола, а за средната стойност на всички автомобили, продавани от производител в Европа. Който не спазва лимита, трябва да плати глоба на ЕК, която в най-лошия случай може да възлезе на милиарди евро.

Икономичните превозни средства могат да имат балансиращ ефект спрямо автомобили с по-високи емисии на CO2. За електрическите автомобили се прилагат специални правила: Те са включени в изчислението с така наречените "суперкредити" като превозни средства с нулеви емисии. През миналата година една електрическа кола беше оценявана двукратно с нула грама въглероден диоксид.

Този подход обаче се критикува, защото първо, особено голямо количество CO2 се отделя по време на производството на електрическите автомобили, и второ, електричеството, с което се зареждат, идва отчасти от изгарянето на въглища. „Трябва да спрем да се правим, че вярваме, че има превозни средства с нулеви емисии“, казва депутатът Гизеке.

Специалният фактор за електрическите модели ще намалява от година на година: през 2021 г. той ще бъде 1,67, а през следващата 1,33. През 2023 г. електромобил ще бъде включен в изчислението само с коефициент 1.

Все още не може да се взема предвид използването на биогорива без CO2 в автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Но автомобилната индустрия все още се надява, че това ще бъде променено като част от реорганизацията, представена от ЕК. Ако ЕС обаче реши от 2035 г. натам всички новопродавани коли да са електромобили, тези съображения биха били без значение. Ако на колите бъде напълно забранено да отделят  CO2, то компенсирането на даден вид задвижване става безсмислено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

17
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 3 години
така ще кажеш, след като не можеш да го обясниш и разбра каква глууупост си казал... после кой бил малоумния..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 1 rate down comment 3
vzhekoff
преди 3 години
Ти щом това не можеш да разбереш, значи си сбсолютно мaлоyмен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 1 rate down comment 1
evlogi
преди 3 години
To be fair, fossil fuel use has dropped in overall global energy consumption over the past decade, but by a meager 0.1 percentage point, from an 80.3 percent share back in 2009 to 80.2 percent in 2019, a new report from REN21, a global renewable energy community advocating for a transition to clean energy, showed.We are waking up to the bitter reality that the climate policy promises over the past ten years have mostly been empty words. The share of fossil fuels in final energy consumption has not moved by an inch, REN21s Executive Director Rana Adib said.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 1
evlogi
преди 3 години
Renewables boom has barely impacted fossil fuels. Oil, gas, and coal still represent over 80 percent of final energy consumption, not much different from a decade ago, despite the rising share of renewable energy in the worlds total energy consumption.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 2
khao
преди 3 години
що? щото ти е малък мозъка да го разбереш ли? .. не го чети бре...я обясни ква е връзката между 35-те киловата и капацитета на ел инсталацията в една панелка ... ти в хола ли мислиш да я зареждаш... до телефона?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 3 години
Ти по собствената ти логика изобщо не трябва да даваш мнение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 3 години
по добре не пиши по теми за ток... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 3 години
зада дойде края на дизела 2035... трябваше произведството им да спре още преди 5 години... следователно, края ще дойде по натам...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 3
vzhekoff
преди 3 години
Колко е тъпо зелето ?1. С 35 КВч можеш да изминеш има-няма 150 км. Това као нямаш климатик и караш по нанадолнището, а за зимата да не говорим.2. 35КВч за 13-15 часа прави средно по 2.5КВч постоянно потребление. Повечето панелки, а те са поне 1/2 от жил.фонда в Сф., са предвидени за 6КВч макс. Пускаш готварската печка и си чао.3. Цената на ел.кола и зарядната станция ще ми стигнат да сменя за 30г. 4-5 коли нови и да ги карам, а токът ще расте. Зелката ще се зарежда нощем на слънчеви батерии, нали :)И в момента средно се кара около 25КВч на 100 км., което при сегашната цена е около 5 лв. ако се подравним с европейските цени на тока ще станат 10 лв./100 км. За толкова мога да карам 2 пъти повече на газ. Цената на батерията няма да я включваме.Накратко - зелю дрънка глупости
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 1
evlogi
преди 3 години
Лесен въпрос.Не.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още