Дори Tesla признава, че от 2003 г. насам поне два пъти е била на косъм от фалит.
Конкуренцията в сегмента за електромобилите продължава да се засилва, въпреки че конструкцията на този тип превозни средства е по-сложна от тази на петролните автомобили, тъй като разработването на достатъчно ефективна и безопасна технология се оказва трудно начинание.
Лидерите в автомобилната индустрия Volkswagen и General Motors са много по-добре капитализирани и разполагат с много по-богат опит в управлението на веригите на доставка и изграждането на своите марки. Въпреки че такива компании стартираха мудно в надпреварата за електрификация на автомобилите, те набират преднина и ангажират все повече ресурс за подмяна на продуктовото портфолио.
Няколко фактора стоят в основната на впечатляващото поскъпване на акциите на производителите на електромобили напоследък. Федералният резерв на САЩ предизвика истерия от спекулации, намалявайки лихвите до нула, докато отегчените милениали преоткриха търговията с акции от вкъщи чрез платформата Robinhood.
Производителите на електромобили, от своя страна, знаят как да привлекат вниманието на обществеността. Workhorse Group Inc. обяви, че може да подкрепи своя флот от куриерски микробуси с дронове, докато XPeng залага на автономните технологии при автомобилите. От своя страна, ElectraMeccanica Vehicles Corp. представи иновативен триколесен електромобил, който се вписва идеално в градски условия. Тази година се появи и нова мода сред производителите на електрически превозни средства – използването на компании за придобиване със специално предназначение (SPAC) за листване на борсата.
електромобили
Възползвайки се от примера на Apple, която разчита на компании като Foxconn за производството на своите продукти, американският концерн Fisker планира да използва производствените възможности на канадския доставчик на авточасти Magna International Inc за изграждането на SUV модела Ocean. Подобна стратегия прилага и Nikola Corp. по отношение на General Motors и CNH Industrial NV.
Други компании възприемат различен подход. Стартъпът Lordstown Motors Corp., който произвежда електрически пикапи, придоби завод на GM и лицензира технология на Workhorse, за да ускори налагането на своите продукти на пазара.
Същите тези компании срещат множество трудности при изпълнението на своите планове. Коронавирусът принуди Workhorse да прекрати временно работата в свое съоръжение заради разпространението на вируса сред работниците. Li Auto пренасочи към своите сервизи 10 000 електромобила, произведени преди юни тази година, заради дефект в окачването, докато Workhorse и XPeng се сблъскват с проблеми при доставките на батерии.
Големият тест за компаниите, които искат да се превърнат в „новите Tesla“, е да поискат още пари от инвеститорите, когато привършат наличните такива. Всичко това кара продавачите на къси позиции да потриват ръце. Продължаващия ръст в цената на акциите на Tesla обаче служи като предупреждение за онези, които залагат срещу балона.
Херберт Дийс може и да се окаже прав за автомобилните производители и техния борсов възход, но все пак е възможно много от представителите на индустрията да се провалят по пътя.
преди 3 години Иванчо: ти си некво пионерче, нали? Как си се размечтал - лелееее, даже Кухаов ти се подиграва: хахахха. Милиони цикли на батерията, да захранваш от нея общата мрежа, че и криптовалути да копаш? Картофки ще пържи ли и ще пече ли прасе Теслата?Кой ще пуска токът от вече заредената си батерия в мрежата, да спечели някакви центове, като не знае кога ще му се отдаде да я зареди пак? Защото - ако се отстранят нормалните енергийни източници, ще има катастрофална криза в електроснабдяването. това се случи и тия дни в Западна Европа - хем студ, хем вятър не ще да духа и цената на токът за бизнесът скочи до небето !!! Добре че има нефт и газ, че все още и въглища... а ако ги нямаше? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Без да знам точно какъв хардуер използват автопилотите, все пак силно се съмнявам, че той е най-подходящ за копане на криптовалути. Там са нужни многонишкови графични процесори, които извършват огромен брой паралелни операции. Също и високоефективна RAM памет, каквато вграждат във видеокартите. Друг тип хардуер просто няма да е ефективен. Пак може да се копае, но няма да е рентабилно. Иначе, за излишъка на ток си прав. Той и сега се използва за целта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хубава статия, но забравяте да споменете, че новите бюджети на ЕС, Китай, САЩ и т.н ще са заложени към преминаване, към декарбнизация. Забраната на продажби олна нови коли с двигагели с вътрешно горене наближава. Първо ще е Норвегия, останалите ще последват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Има и други аспекти. Например изчислителната мощ на автопилота, която може да се впрегне в копаене на криптовалути---ето това е най тъъпата идея дето чух тази година... хахаха .. и сесетих за "господин за един ден", дето ореше с плуг и мотор... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години докато има мерак в мъжете за търкане със засукани жени дотогава ще има индивидуални превозни средства---ех как си личи че си от старото поколение, хахахаха. Бъдещето наистина е в споделеното... продажбите се качват, защото донпреди 10-20 год 7/8 отмсвета беше в крайна бедност, днес не е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години пробвай в трамвай да ги развеждаш напред-назад по ресторанти и барове ... :))) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ей , младеж ... :))) ... *** и ти си фанал да манипулираш кат импа и дядя вова ... :))) ... техният път е грешен и води в 3-тия кръг на ада ...по въпроса за теслата , значи иде реч за австралия , дето бол газови централи и токът лети в небето през деня ... иде реч за цената на ултрачардж за бързо зареждане , то по принцип си е скъпо , ама ако си планираш пътуванията отиваш на 25% от тази цена ... и кога едно бмв330i почне да ти харчи 5,8/100 на сто ела ми се обади ... :))) ... некъде по стендовете на 6-та под 2000 оборота може и да стане ... :)))за мексико не е лошо да проследиш връзката на сегашният президен , който е левак , с разни бизнесмени по газовите и петролните работи на държавни служби , щото почти 50% от токът се добива от газ и петрол в мексико ... :))) ... за възобновяемите източници остават едва няколко % в това число и една голяма ВЕЦ ... :))) ... едно добро начално четиво по темата ... а потърси и енергийната карта на държавата да видиш какво има и колко струва токът от различните централи ... мдааа ... още по заплетено става ... :)))https://***.reuters.com/article/us-mexico-president-business-insight-idUSKBN1YH14Wв ингилизко пък , интересно е ръстът продължава , забавен но продължава , м/у другото иде реч специално за покривните фотоволтаици ... 1,5ГВт ... едно беляНЕ почти ... :))) пък ядрената супер-дупер-мега централа утече дори на 250 кинта за мегаватчас ... :))) тъй с албионът ...във френско бих ти препоръчал да видиш тази статистика ... https://***.pv-magazine.fr/2020/11/23/le-photovoltaique-passe-les-10-gwc-installes-en-france/и понеже видях , че си писал нещо за зеленият мамон ... далече е от истината . в нашата църква си имаме богини , няколко , дето им се радваме и им носим дарове , там не се занимаваме с демоните ... ето ти една дето се явява на отличните във фотоволтаиците ... :))) ... друг път ще ти пусна тази за вятърните централи ... гледай жена ти да не е наблизо да не влизате в режим на излишни въпроси и отговори ... :)))https://***.youtube.com/watch?v=YxFI7Kgs6SEти м/у другото си поел по правилния път с правилните канони ***.pv-magazine.com/ е много добър портал по темата за фотофолтаици , така се прави с малки стъпки , постоянно , докато започнат да ти се явяват богините и на яве ... ще те покръстим , търпение трябва ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Значи заредил си от соларите в апартамента които са монтирани на балкона/ е трябвало ти е около седмица за това но нали спасяваш планетата/ и когато се върнеш от работа включваш колата в домашната мрежа за да наготви сарми жената, че иначе ще ми ядеш .............. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аз не бих нарекъл мъж, човек, който има нужда от кола, за да има жена, пък била тя и "засукана". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години И грозните булки и тях ще ги споделяме, ама за хубавите, ще има проблем! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар