IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Илон Мъск шокира инвеститорите на Panasonic със своите амбиции за батериите

Решението на Tesla да произвежда сама клетки за своите батерии попари плановете на японската компания за растеж на бизнеса с американския концерн

18:13 | 05.10.20 г. 13
<p>
	Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск. <em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Bloomberg L.P.

Планираното преминаване на Tesla към собствено производство на батерии за електрически превозни средства накара инвеститорите да поставят под въпрос дългогодишното партньорството на автомобилния производител с японския доставчик Panasonic.

Акциите на технологичната компания поевтиняха с 4% на борсата в Токио непосредствено след новината за новия план на Илон Мъск. В основата на спада бяха разбитите очаквания за растеж на бизнеса на Panasonic с Tesla.

На 22 септември Tesla разкри, че възнамерява да започне производство на клетки за батерии с капацитет от 100 гигаватчаса до 2022 г., което ще бъде достатъчно, за да захрани 1,4 милиона превозни средства. Капацитетът е приблизително три пъти по-голям от този, който Tesla купува днес от Panasonic, пише Financial Times. 

„Доставките за новите превозни средства на Tesla (от Panasonic) могат потенциално да намалят“, смята Танг Дзин, старши научен сътрудник в Mizuho Bank. Новината се появява в момент, когато бизнесът с батерии на Panasonic, доставяни на Tesla, си проправя път към рентабилност след години на загуба.

Panasonic възприе изчаквателна позиция на фона на последните новини около Tesla. Преди това китайският завод на Tesla край Шанхай започна да набавя батерии от южнокорейската LG Chem, както и от други доставчици.

„Целта ни не е една-единствена компания да отговаря на цялото търсене на Tesla“, заяви изпълнителният директор на Panasonic, като повтори позицията на доставчика.

Литиево-йонните батерии представляват приблизително 30% от разходите за електромобили. Tesla обяви в края на септември, че си е осигурила права за добив на литий в щата Невада, като поредната крачка за постигане на производствените цели при батериите.

Решението на автомобилния производител да произвежда свои клетки за батерии и да навлезе в производството на литиево-йонни батерии и свързаните с тях суровини има за цел да добави вътрешен капацитет наред със сделките с външни доставчици, тъй като търсенето на електрически превозни средства нараства. През миналия месец компанията сключи петгодишен договор за доставка на суровини с Piedmont Lithium Ltd., която развива добивен проект в Северна Каролина.

Смяната в плана всъщност е свързана с динамиката в другия план на Илон Мъск – да пусне на пазара електромобил Tesla на цена от 25 хил. долара.

„Цена от 25 хил. долара би запазила конкурентното предимство дори при липса на субсидии“, смята Хирото Сузуки, партньор в Arthur D Little.

Tesla ще продължи да поддържа сътрудничество си с партньори като китайския доставчик на батерии CATL, тъй като се стреми да запази разнообразието от източници на клетки на батериите.

Състезанието между автомобилните производители относно изместването на производството на батерии премина и при доставките на основните суровини. Очаква се доставките на кобалт, основна съставка в структурата на батериите, да се затегнат. Съобщава се, че различни автомобилни концерни, Apple, както и други потребители на метала, вече са започнали преговори за дългосрочни и устойчиви доставки директно от миннодобивните компании.

В същото време Tesla обяви, че разработва батерии, които не използват кобалт. Концернът залага на иновационните технологии за разрешаване на проблемите около рисковете, свързани с ключовата суровина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:17 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

13
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 4 години
Новият дизайн на батериите на Мъск съдържа ОЧЕИЗВАДЕН източник на риск от самозапалване или поне, от все по-фантастични и негасими пожари. Проблемът Е разрешим но...човек трябва да вижда и по-далеч от носа си.По-здрав на бай Илън от Източна Европа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 1
cherney
преди 4 години
Ами, пробвай се да шортваш Tesla, след като знаеш колко са нефелни. Ама това не е същото, като до щракаш по клавиатурата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 6
loanoffer22
преди 4 години
Are you in need of Urgent Loan Here no collateral required all problem regarding Loan is solve between a short period of time and duration more than 20 years what are you waiting for apply now and solve your problem or start a business with Loan paying of various bills I think you have come to the right place just 2% interest rate. Contact Us Via.email: abdullahibrahimlender***gmail.comwhatspp Number +918929490461Mr Abdullah Ibrahim
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 2
michaelis23
преди 4 години
тоз всеки ден "ги шокира" с нещо си .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 2
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Я, кой се появи - Митето "императора", замятащ и лепящ по темето мазни кичури от едната страна към другста, за да прикрие настъпилата плешивост.Та тоя дърт ерген с колосалния си ръст от 165 сантиметра и една педя разстояние от рамо до рамо, тръгнал да казва на Мъск ***??:)))Малкия застраховкопродавач...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 3
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Капейниците ще летят по балшая нужда до външните си клoзети, като бай Илон пусне старшипа.На двамата пенсионери, кълнящи по запада тук - старшинките от запаса - вовата и инженерчето вече им капе от крачолите...Какво нещо, едни протягат ръка да достигнат Марс, други протягат ръка да мацат запетайки по стената на външния клозет, щото *** ленти от вестник Правда на ръждивия пирон са свършили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 8
Императорът
преди 4 години
Айде да видим колко литий от глина ще добие палячото, щом минните компании, дето това им е работата, не могат. Първо да се научат да правят коли като хората, а не да скрепят детайлите с тиксо, щото де оказа, че и това правят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 4
zelka007
преди 4 години
някои ще летят до там други нет ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 5
ing5rov
преди 4 години
ти за кой рейс си ... за Марс или за Сатурн ...кукооо !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 7
дядя Вова
преди 4 години
На Марс ребятки, на Мааарс!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още