Дали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени?
Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват.
Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.
Вижте какво става в Китай
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.
Цените на батериите продължават да падат
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.
Но капацитетът им ще продължи да расте
Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.
Електрическите батерии имат дълъг живот
Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.
Електромобилите са по-надеждни
Най-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.
Вижте останалите причини в продължението в Automedia.bg
преди 6 години Сигурно Измамника са го взели на работа в инвестора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1 киловатчас мощност на батерияАвторът на тази мисъл следва да има 2 по физика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не си прав, за градско каране електричките са върха. Като имаш едни 300км. сигурни пробег, реално ще зареждаш на няколко дена или седмица дори според карането. Дори и в гаража си ще зареждаш като не бързаш, оставяш през нощта на евтиния ток и забравяш за бензиностанциите.Проблемът е извънградското, за там електроавтомобилите не стават. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Коренна промяна няма да има, а ще скоро ще се чуе пук електрическия балон и на всички ще стане ясно, че електричката за нищо не става и всички икономически модели базирани на нея са обречени на провал. Досега не е известна нито една иновация, която да се е родила от държавни субсидии, всички опити са завършили по един и същи начин т.е. с неуспех. Скоро всички надежди ще бъдат попарени, а акциите на тесла ще станат 0$ за къс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В момента ако три коли се наредят на опашка за зареждане.. то третия ще трябва да чака близо 2 часа. Ненормална работа. Ако пък зареждането е за 5 минути, то 100КВч батерия ще трябва да и се подава мощност повече от 1 мегават всяка секунда през тия 5 минути :) това си е доста.. а и загряването също ще е проблем. После ако се наредят няколко коли едновременно да се зареждат всичко се умножава. Такава мощност да се докара до една мижава зарядна станция.. не е шега работа. А в един град би трябвало да има много такива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Сегашният ми автомобил има малък резервоар, 45л., с един минавам около 600-700км. Но не реално пробегът е проблема, а времето за зареждане. Резервоар се пълни за 2-3 минути, колкото да починеш и да изпиеш едно кафе. А батерията се зарежда с часове. Дори и да има някакво бързо зареждане, пак е поне час за някакви 50-60%, което си е време.И да, лятно време се случва да мина наведнъж по 1500км., с презареждане разбира се.Затова и казах, ако се сменят батериите може би ще е решение. Единствено не мога да си представя как ще стане това ако си в чужбина, т.е. пак пречка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Смяната на батериите не е толкова лесно нещо - тежат много към 500 кила да речем :) Проблемът е бавното зареждане сега и проблемът с голямата консумация при бързо зареждане в бъдеще. Щото от някъде ще трябва да дойде тази голяма мощност за заряда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Как е проблем с 1000 км? Ти 1000 км без да спираш ли караш? То дори повечето с ДВГ не могат да минат толкова с един резервоар. Очевидно въпроса е дали има достатъчно мощни станции по пътя, на всеки стотина километра примерно, това че в нашата дълбока провинция още са малко, не значи че навсякъде е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Много приказки тип реклама, а реално дори и цената не е основния проблем.Основният проблем е ниският пробег от 300-400км., реално ако тръгнеш от столицата не знаеш дали ще се добереш до Бургас ... А ако трябва да пътуваш на по-дълго растояние е още по-неопределено и най-вече бавно ако се броят престоите за зареждане. Дори и 1000км. да стане пробега с едно зареждане, пак е пробем човек да отиде на почивка в Гърция или Турция с такъв автомобил.Затова по-скоро проблемът е остарялото мислене. Ако се въведе CaS това ще е промяната (Car as Service). Караш и сменяш батериите като свършат за минута и продължаваш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар