Дали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени?
Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват.
Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.
Вижте какво става в Китай
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.
Цените на батериите продължават да падат
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.
Но капацитетът им ще продължи да расте
Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.
Електрическите батерии имат дълъг живот
Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.
Електромобилите са по-надеждни
Най-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.
Вижте останалите причини в продължението в Automedia.bg
преди 6 години не те знам гъделичкай се колкот си искаш аз си бех в Буллгаристан 100 пъти тая година и Тесли не видех ама НИКЪДЕ НЕ ГИ ВИДЕХ нит в София нит на морето в КАТ на хартия може би ..... а ти се гъгъличкай, кат станат 1 млн. Тесли тогава пак ела по подготвен .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По нашите земи може би най удачно за близките няколко години е плъгин хибрида,караш си на ток в града и на бензинец извън него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години по данни от КАТ за януари 2018 - 384 (от които 67 са тесла :))) - това за гъдел го пиша) и 3388 хибрида . това е карта , актуализира се постоянно , защото постоянно правят нови зарядни станции :https://vsichkotok.bg/в центъра на софия почти всеки ден виждам електрически коли ... дишай спокойно , купуват се електрически коли и ще се купуват . дали на мен ми харесва или на теб не ти харесва няма значение :))) ... цъкни в мобилето , има доста вече и на старо . има един склад дето зареждам , до тях е офис на интернет доставчик , сервизния им пикап е едно пежо партнер електрическо . вадят кабел от офиса директно от контакта и го зареждат ... смятай интернет доставчик :))) ... вярно на старо е , ама електрическо . сигурно ще минат 2-3 годинки преди да започнат по-масово да навлизат и цената на старо да им падне малко , та да започнат да ги купуват тука повечко ... ама живи издрави ще си пишем пак по темата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години двамцата последните да ви питам колко електрички има в наща колония ..... а инфраструктура за тва .... ?!? аааайде като станат доминанти ама в реалността пак ше си говориме, за са "превземането" остава на хартия само или даже само в нета ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години даже тока да се получава от нефтени ел.централи пак ще е по-високо КПДто отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години даже тока да се получава от нефтени ел.централи пак ще е по-високо КПДто отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години по въпроса за това , колко ток ще трябва за електрификацията :http://***.emic-bg.org/analyses/item/9да не кажеш че си го изсмуквам от пръстите , човека с това си се занимава :)))а литий за батерий колкото щеш вече има на сегашните цени :))) ... колкото беше нерантабилно при по-ниски цени сега ще се изпотрепат да правят фабрики и да ровят находища . виж това , и това е само тук в европа , като правиш сметка че копаят и на други места :http://***.savannahresources.com/assets/mina-do-barroso/за едно си прав , това е проблем и то сериозен в момента в норвегия . там нали са най-напред в електрификацията . голям недостиг на зарядни станции и места за тях . щото хората ходят където ходят с колите и хоп , вечер иска да си я остави да се зарежда за през ноща за сутринта да му е готова . няма места , няма зарядни станции , особено в жилищни квартали с блокове . с електрифицирането ще трябва паралелно да се изграждат и необходимите зарядни станции . а затова никой архитект не е мислил ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години тва в България може би, но там не е целия свят ... в София дори сега когато 3 членно семейство има 5 коли и паркират и по детските площадки и улиците дет дори таксито не може да стигне до моя блок защото няма място в буквалния смисъл, а ти искаш стандартно всеки да има х2/3 коли ?!? Както в Германия и Австрия данъците на кола годишно варират от 1200 eur до 3/4 бона в зависимост от колата там х2 коли абсурд щот треа работиш само за колите ..... а в Негррия дет вика Императора, там с електриките как мм ? там немат и улици е то и ние неаме улици ама коли имеме поне ..... :)) ааа Китай, Индия, Индонезия и т.н. място съвсем йок .... просто не стаа няма и да стане и парадигмата ше се мести във въздуха от там вече какви горива и курсове за пилот е съвсем друга раота и т.н. ....Такива статии кат тая са ей така да лаят месеца или щот Венецуела или Иран например не щат да продават нефта в долари и сакън ше се уплашат ..... С нефтеняците ше стоим оше поне 30йсе г. ама поне после вече живи и здрави ше видиме да видиме с батерий ли с камили и коне ли, или пеша .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не съм напълно съгласен, няма лошо човек да има 2 автомобила: един за градско електричка, и един за извънградско. Жената и тя поне електричка за градско. Места за паркиране има бол, те са безплатни и се намират на пътя.Така че няма проблем да е така, но само да измислят начин електричките втора ръка да карат поне 200км. с зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и 8 смата причина е, че никви електрички нема завладеят нищо, защото : човеците се размножават експоненциално от там => колите също => няма да има толкова място, т.е. транспорта ше се измести или във въздуха или с някви други фантастични методи в дялечно бъдеще. Тъй като електрокара става само за град а за извън град - йок (колегите го написали вече) => ше ще се ползва някакъв друг тип гориво който да става както за град така и за дълги разстояния защото ората няма си купува х2 коли ..... За батериите няма достатъчно ресурс (литий) да покрие експоненциалния растеж и т.н. да не говорим за време на зареждане, тежест на батерия, инфраструктура и прочее .... Дори и най-смелия фантаст да си предстаи, че от утре всички сме с тролеи, от къде ше се вземе целия тоя ток за заряд ?! от вентилатори и слънчаци сигура ньет .... т.е. АЕЦ ?! .... Тиквесторо стига сте преписвали ей така на кило щот има още сопорнайсе причини които да сочат точно обратното ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар