Въпреки това обаче има все повече и повече критици, които се съмняват в екологосъобразността на електрически задвижваните превозни средства. Техният аргумент е ясен: емисиите на въглероден диоксид, които се отделят при производството на електрическа кола, са значително по-високи от отделяните от бензиновите или дизеловите автомобили газове.
Според тях това се дължи на енергоемкото производство на литиево-йонните батерии, които задвижват е-автомобилите. Шведско проучване наскоро показа, че около 150 до 200 килограма въглероден диоксид се произвеждат при производството на капацитет от 1 киловатчас.
Сега германското икономическо списание Manager Magazin поръча проучване от Масачузетския технологичен институт (MIT), за да разбере дали електрическите автомобили са всъщност по-мръсни от бензиновите и дизеловите. За тази цел учените са изследвали всички емисии - от тези при производството до тези, които възникват при карането на колите. Забележителният резултат: дори една много голяма кола, като джипа на Tesla Model X P100D, е по-чиста от малката, задвижвана с бензин Ford Fiesta SFE.
Наистина близо 13 тона въглероден диоксид, които са нужни за производството на Model X, са доста повече от петте тона при Ford, но след 175 хил. километра експлоатация Tesla изпреварва в теста германската кола заради много по-ниските емсиии по време на движение. При малката кола в движение се отделят доста емисии, но от друга - по време на производството на бензина също има доста сериозно отделяне на диоксид. Емисиите на въглероден диоксид, генерирани при шофиране на Tesla, идват непряко от производството на електроенергия.
Като цяло в движение Model X P100D на Tesla отделя 35 тона емисии на CO2 при 175 хил. километра, докато Ford Fiesta излива четири тона повече - 39 тона.
Разбира се, изчисленията зависят и от общия енергиен микс на даден регион. Например делът на енергията, добивана от въглищата в някои страни, като Швеция, е значително по-нисък от този в САЩ. За изчисленията в изследването учените са взели като основа германския електрически микс. Според доклад на вестник Die Zeit в Германия средностатистически за киловатчас електроенергия се произвеждат 601 грама въглероден диоксид. Но в регион с по-голям дял на възобновяеми енергийни източници Tesla ще се справи още по-добре.
“Основната причина за това е по-ефективното преобразуване на енергията в електрически задвижващия блок", коментира професорът от MIT Джесика Транчик.
Според американското Министерство на енергетиката електрическият автомобил превръща между 59 и 62 на сто от електрическата енергия в задвижваща мощ, докато конвенционалните двигатели с вътрешно горене могат да конвертират между 17 и 21 на сто.
Най-екологичният автомобил според индекса на MIT Carboncounter, който сравнява различни типове и марки автомобили по отношение на ефективността на разходите и климатичния ефект, е BMW i3, при който се отделят по-малко от 200 грама въглероден диоксид на миля.
преди 6 години Вижте със песимисти или върли опоненти на електрическите автомобили бъдещето е тяхно а не на бензиновите или дизеловите двигатели След 10 години светът ще бъде много по различен от сега Или поне светът във Калифорния Тексас Чикаго Ню Йорк Северна и западна Европа Канада Австралия Н Зенландия Свят на ел автомобили и камиони независими соларни къщи споделена икономика космически летища и работа от къщи Дще сле 2020 всички ще видят чувствителните промени на това за което ви пиша сега отговор Сигнализирай за неуместен коментар