IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Светът бърза към електромобилите въпреки неравния път

Преходът към електричество носи своите опасения, свързани с околната среда и икономиката

18:18 | 28.07.17 г. 24
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Той също така е на мнение, че електромобилът ще бъде много по-ефективен, отколкото е днес, а повишаване на пробега от 250-300 км до 400-500 км ще бъде достатъчно, за да станат тези коли жизнеспособни.

Всъщност обаче има много други горива като газ, въглерод, а и производителите инвестират сериозно в самоуправляващите се автомобили, допълни той.

Разходите също са проблем, тъй като електрическите коли сега струват хиляди долари повече, отколкото еквивалентите им на изкопаеми горива.

Модата на дизеловите автомобили във Великобритания бе разпалена от стимулите на правителството, за да бъдат намалени въглеродните емисии, но само се повишиха нивата на азотен диоксид.

Модернизиране на инфраструктурата

Преходът към електромобили може да има и отрицателни последици за околната среда, предупреждават експерти.

Ньови поставя въпроса как ще се произвежда допълнителното електричество, има ли достатъчно ресурси за производството на батерии, колко електростанции ще бъдат необходими, как могат да се рециклират тези автомобили.

Великобритания сега разполага с около 4500 електростанции, обслужващи около 110 000 плъг-ин автомобила, които са по пътищата, от общо 36,7 милиона регистрирани коли във Великобритания.

Проучване от миналия месец на шведския институт за околна среда IVL установи, че производството на големи батерии сега предизвиква емисии от около 17,5 тона въглероден диоксид, което е равно на около 700 часа каране със стандартна кола.

Друго препятствие може да се окажат големите инфраструктурни разходи, свързани с осигуряването на места за зареждане на държавните магистрали, макар че британският план предвижда да бъдат инсталирани електростанции на местата за обслужване на магистралите и при големите вериги за горива.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) също предупреди, че повсеместна забрана рискува да подкопае сегашния пазар на нови автомобили, изтъквайки, че секторът дава работа на 800 000 работници.

Засега обаче набраната инерция изглежда силна, особено ако цените на петрола отново се повишат.

Центърът за управление на автомобилостроенето прогнозира, че новите регистрации на електромобили в света ще нараснат с между 2,5 и 6 % до 2020 година. "Една голяма офанзива на производителите" след това би довела до увеличение от 40 % до 2030 година.

БТА

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

10
rate up comment 3 rate down comment 4
scott
преди 6 години
икономиката се е случвало защото наси ПЕЧАЛБА! Може да пробетват екоглупостите на тълпата, може да забранът производството на ДВГ зарад инвестиции на ВАЖНИТЕ КЛАЧКИ! НО НЕ МОГАТ ДА НАКАРАТ КЛИЕНТА ДА КУПУВА И ДА СЕ ВЪЗХИЩАВА! Най-малкото ше псуват през зъби и ше се наси: НАВРАМЕТО КАКВИ КОЛИ КАРАХМА, СЕГА КАКВИ БАНГИИ НИ КАРАТ ДА ТЪРКАЛЯМЕ.................Да, автопозара може да се промени насила. но това ще го накара само да изгуби блясък ида се свие.МЪРТВОРОДЕНА ТЕХНОЛОГИА!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 4
scott
преди 6 години
Добре, ще Ви обасня защо за мен това е мъртволодена технология.1. Непригодна за масовия пазар. Компютрите и общуването днес СЪЗДАДОХА САМОБЛЮБЕНИ, ЕГОЦЕНТРИЧНИ ИНДИВИДИ. Всичко трябва да става сега и веднага. Иначе не струва. Никой електромобил НЕ МОЖЕ да покрие тези очаквания. Нито да кара с 300, нито да изпреварва без усилие и да дрифтира. Електрото ще бъде отхвърлен от масите. А скоро ще бъде изоставен и от елита. Щото там пък се иска: купил си нещо авангардно за 300 хилки, требва да държи цена, докато го издоиш и решиш да продадеш вече амолтизирания *** за 100 хилки. Ако това не става: начи масите не ни следват, начи сме се подвели, начи........................това ще е смъртната присада на Мъск.2. Това, в момента е МОДА! ИНВЕСТИТОРИТЕ са подведени да мислят, че в близко бъдеще целия автопазар ще се смени, ще мине на електро /включително чрез реклами на "еко" простотиа и правителствени забрани/, а те требва само да дадът 1 долър днес и да берът парите от дърво УТРЕ. Сичко в
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 5
scott
преди 6 години
светъ бързъ дъ продаде мъртвородената си електротехнологиа. когат чуя, че танк с електродвигател участвал в обеве - тогава ше кажем: таз технологиес става. сега е: ти, бройлеръ, купувай лимец, стой гладен и чакей заколение. даже не те искаме угоен, просто послушен и купуващ сичките ни извратени хрумки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 4
khao
преди 6 години
Всъщност обаче има много други горива като газ, въглерод---и толкова за компетенцият на господина :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 6
khao
преди 6 години
мазен, колко пъти да ти повтарям че лития е доста разпространен на Земята ... тока също !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 3
zelka007
преди 6 години
не знам защо толкова ги набутват електрическите коли, тези на водородни клетки са в пъти по обещаващи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 7
4i4o_Pay
преди 6 години
Има държавни субсидии - има електромобили, няма държавни субсидии .... знам ли?...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 8
nide
преди 6 години
Само 0,2% от превозните средства в Северна Америка са електрически! Електричеството основно се произвежда от изкопаеми горива!Шофиране на електрическа кола в Китай, където въглищата са най-голямото гориво за електроцентралите!Eлектрическите автомобили и зелената енергия за съжаление не са нищо повече от други схеми за преразпределение на богатството в света!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 4
data
преди 6 години
п.п. А и никой не иска 100 % да измества петролеца поне в средносрочен план . Достатъчно е да се създаде достатъчно устойчива алтернатива за да не му рипа цената
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 7
data
преди 6 години
Технологии за производството на ток и за добив на литии има , но виж за производство на петрол няма
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още