Той също така е на мнение, че електромобилът ще бъде много по-ефективен, отколкото е днес, а повишаване на пробега от 250-300 км до 400-500 км ще бъде достатъчно, за да станат тези коли жизнеспособни.
Всъщност обаче има много други горива като газ, въглерод, а и производителите инвестират сериозно в самоуправляващите се автомобили, допълни той.
Разходите също са проблем, тъй като електрическите коли сега струват хиляди долари повече, отколкото еквивалентите им на изкопаеми горива.
Модата на дизеловите автомобили във Великобритания бе разпалена от стимулите на правителството, за да бъдат намалени въглеродните емисии, но само се повишиха нивата на азотен диоксид.
Модернизиране на инфраструктурата
Преходът към електромобили може да има и отрицателни последици за околната среда, предупреждават експерти.
Ньови поставя въпроса как ще се произвежда допълнителното електричество, има ли достатъчно ресурси за производството на батерии, колко електростанции ще бъдат необходими, как могат да се рециклират тези автомобили.
Великобритания сега разполага с около 4500 електростанции, обслужващи около 110 000 плъг-ин автомобила, които са по пътищата, от общо 36,7 милиона регистрирани коли във Великобритания.
Проучване от миналия месец на шведския институт за околна среда IVL установи, че производството на големи батерии сега предизвиква емисии от около 17,5 тона въглероден диоксид, което е равно на около 700 часа каране със стандартна кола.
Друго препятствие може да се окажат големите инфраструктурни разходи, свързани с осигуряването на места за зареждане на държавните магистрали, макар че британският план предвижда да бъдат инсталирани електростанции на местата за обслужване на магистралите и при големите вериги за горива.
Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) също предупреди, че повсеместна забрана рискува да подкопае сегашния пазар на нови автомобили, изтъквайки, че секторът дава работа на 800 000 работници.
Засега обаче набраната инерция изглежда силна, особено ако цените на петрола отново се повишат.
Центърът за управление на автомобилостроенето прогнозира, че новите регистрации на електромобили в света ще нараснат с между 2,5 и 6 % до 2020 година. "Една голяма офанзива на производителите" след това би довела до увеличение от 40 % до 2030 година.
БТА
преди 7 години Ето това е другата част от голямата картинка, която постоянно пропускаме - именно смущението в генерирането и доставката на енергия. 2016 се оказа повратна по отношение на генерацията, като за пръв път инсталирането на единица мощност фотоволтаик падна под цената за инсталиране на ТЕЦ на въглища/природен газ. Има голяма вероятност 2017 да се окаже повратна по отношение на съхранението на енергия, което наистина да ни освободи от сегашните зависимости - опеци, атомстройове и тем подобни организирани групи. Но най голямата ни зависимост е между ушите - залитенето към стереотипа, вече известното и познатото - ако човек сам не пребори, то и обществото няма да го стори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Горе долу - същата вероятност каквато да се наложи основен ремонт на ДВГ при експлоатация - а разхода - пак в тези порядъци. С основната особеност - цената на литиевите батерии пада с по 10% на година от 2010 до сега плътно, което не може да се каже за разходите за ремонт на конвенционалните двигатели (дори обратно, поради все по - засилените изисквания за екологичност и съответното им усложняване). Ключово за необходимостта от подмяна на батериите е как точно производителят се е отнесъл към изискванията за нормална работа на клетките - т.е. има ли добър термален мениджмънт, предвиден в конструкцията. В това отношение е и голямата разлика в отделните производители - поитересувайте се от дълговечността (по скоро липсата и) на батериите на Лийф, например. На другия полюс е Тесла, където на автомобили с над 250 х км спада в капацитета е напълно приемлив (около 90% от оригиналния).Колкото до гумите - излови ме - само това са реалните разходи, но са еднакви и не зависят от задвижването. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години - Ей на, моя анд оид пред изкл.по липса на тоци, и пише глупост отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ти мАни гумите, той токът не е ессплоатоцшонин разход. Па като му удесетжриш търсенето, и цената ме се очаква да спадне...според некои Дрогарэ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Странна работа. Доста късогледи изказвания, при това от уважавани членове на тази скромна общност. Защо електрическата автономна мобилност е въпрос само на време:- неизмеримо по-добро потребителско преживяване. Моментално уксорение, близки до нула текущи (експлоатационни и ремонтни) разходи. Проста статистика - веднъж качил се на електричка, никой не се връща назад.- бизнес модели, които и не можем да си представим все още. Това е поредния момент на прелом - потребителски интерфейс към нова технология.- използването на електричество в транспорта няма да натовари електроенергийната система, а напротив - ще изравни търсенето чрез V2G технология. Отделно при създаването на такъв масивен ресурс от запасена енергия (при това локално) в системата, същата ще е много по-защитена от претоварване.И така натам... Зелените причини изобщо няма нужда да ги зачекваме - всичко е подчинено на здрави бизнес интереси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Убиваме ДВГ и, за да задвижим всички търкалета, строим маса нови централи. От трън, та на глог. Смятал съм го, камо за БГ ще трябват две ДВЕ! мощности като Козлодуй в най-добрите му години, преди оная, Кривата, да съсипе блокове 1-4. Перкопанелите не могат покри всичко...и отидЕ и далаверата от относително ниските цени но енергията за транспорта. Единствено, над пътищата ще смърди по-малко...Щото се изнася встрани. И това е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години мисла, че когато некой ме нарича "***", имам право да го нарека ИЗИОт!КУПУВАЙ ТЕСЛА БЕ! 5 БРОЯ. Най-доброто ми отмъщение към такива кат вас е да се набълбукате с тесли. Ните ше е за хвалба, ниго ше ги развържете. Подпомагайта *** мъск. И да, аз съм на 100% срещу "технологиата" както мъск я разбира и продава. Може би ше я подхванат истинските производители и ше е неще друго. мъск ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За ограничените индивиди, които си мислят, че литиевите батерии са най-важните и едва ли не единствените при електромобилите нека потърсят какво са изобретили едни учени в САЩ - създатели на нова технология патентована от тяхната компания IFBattery LLC.Те предлагат вместо да се зарежда батерията само да се сменя електролита й, като за целта могат да се използват съществуващите и досега бензиноколонки със съвсем минимални изменения. Става въпрос за безкиселинен евтин електролит от ново поколение.И да не е точно това решението скоро по един или друг начин ще настъпи така необходимия пробив при EV. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години обяснил си го като един истинси тъ.пак с 100 кила общи приказки :):) не че съм очакввал и нещо друго от теб де ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не обвързвайте електромобилите само с лития.Toyota и Honda имат вече 3 поколения добре продавани хибридни модели с метал-хидридни батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар