IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spiegel: Германия забранява бензинови и дизелови автомобили след 2030 г.

За да спази споразумението за климата oт Париж, страната трябва да свие емисиите от CO2 до 2050 г. с до 95%

14:12 | 08.10.16 г. 30
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Германските федерални провинции възнамеряват да забранят за продажба от 2030 г. нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, пише в своя нов брой от събота местното седмично списание Der Spiegel.

Информацията е от побликуваните решения, приети от Бундесрата на последното му заседание. По този начин управлявани както от лявоцентристката Социалдемократическа партия (SPD), така и от Християн-демократичния съюз провинции се присъединяват към забраната. 

В приетото решение се приканва и Европейската комисия да „оцени последните данъчни практики и други такси на държавите членки спряно ефективността по отношение на насърчаването на мобилността с нулеви емисии..., за да може не по-късно от 2030 г. в ЕС да се допускат само беземисионни автомобили“.

Зелените приветстват решението, но са същевременно изненадани. „Предвид споразумението за климата от Париж след 2030 г. не може да се продават нови коли с двигатели с вътрешно горене", казва Оливър Кришер, заместник-председател на фракцията. „Решението на Бундесрата е надпартийно и е правилно. Но е изненадващи, че двете партии наскоро спориха със Зелените именно по този въпрос“, казва той. 

За да успее да спази споразумението за климата, Германия трябва да свие емисиите от CO2 до 2050 г. с до 95%. Една мярка е насърчаването на електрическата мобилност, което досега се случва с ограничен успех. Дори и стимулите при покупка на такива автомобили досега не предизвикаха желания тласък. 

Преди няколко месеца Норвегия беше напът да стане първата държава в света, която да наложи пълна забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. Продажбите на подобни превозни средства трябваше да бъдат спрени през 2025 г. Дни по-късно обаче се оказа, че вместо забрани, кралството вече предвижда бонуси за всеки, който смени бензиновата или дизеловата си кола с екологично превозно средство

Скандинавското кралство смята да инвестира значителна сума за масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за градски транспорт. Около 1 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждането на велосипедни магистрали, които да свързват 9 града.

Освен това Норвегия ще стимулира продажбата на електрически управлявани автомобили чрез дотации от правителството на стойност 420 млн. евро годишно. Въпреки че в много страни електрическите автомобили тепърва навлизат, още през 2014 г. в скандинавската страна бяха закупени 18 хил. такива коли при население от малко над 5 млн. души. 

Към момента около ¼ от автомобилите в Норвегия са оборудвани с електрически силови агрегати, като в това число влизат и водородните коли. Собствениците на тези машини не плащат данъци при покупка, както и такса при регистрация. Освен това те имат право да паркират безплатно, да се придвижват в лентите на градския транспорт, както и да ползват напълно безплатни зарядни станции.

Страната с малко над 5 млн. жители вече е лидер по отношение на електрическата мобилност. В нито една друга държава в Европа няма толкова много електрически автомобили на глава от населението. Вече 15% от всички новорегистрирани коли се движат с помощта на електричество. А този дял се покачва.

 

Норвегия, която забогатя преди всичко заради своите петролни и газови залежи, генерира почти 100% от своето електричество от незамърсяващи околната среда източници – вода и вятър. Придобиването на електрически автомобил се подпомага значително от властите – с данъчни облекчения и отпадане на различни такси.

Държавата обаче загуби от това данъчни постъпления за 2,3 млрд. крони (243 млн. евро) и сега обмисля дали да продължи с тази политика, или моделите на Tesla, VW и Nissan са достатъчно атрактивни и без тези стимули?

Междувременно Холандия започва постепенно отказване от автомобилите, задвижвани с бензиново и дизелово гориво. Според NLTimes забраната ще влезе в сила от 2025 г., като тя ще засегне дори превозните средства с хибридни агрегати. Новият законопроект вече бе гласуван от Долната камара на холандския парламент. Според него след 9 години в страната ще може да се продават единствено автомобили, задвижвани с електричество. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

17
rate up comment 0 rate down comment 16
Атанасио
преди 8 години
Това трябваше да стане до 2020год. защото свършва петрола и защото не може да се откажем на 100% от него - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Естествено това няма как да се каже на света и затова се използва глобалното затопляне за причина тоест наистина има глобално затопляне но основната причина да се забранят коли с ДВГ е ,че свършва петрола и мисля ,че се закъснява трябваше това да стане 2020г.Истината е ,че на ТЕЦ с въглища може да се сложат филтри улавящи всички вредни газове а на ауспуха на колата е много скъпо тоест по-добре да си купиш ел.кола
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 6 rate down comment 3
rover
преди 8 години
Поне да беше написал за газгенераторен двигател, а то парна машина...измислена от руският инженер Ползунов, естествено... И монтирана на каляската измислена от КуНобелигин..Който намери дърва за по-малко от 70 лева за измислен кубик, да напише във форума.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 3 rate down comment 6
Стоян Петров
преди 8 години
Не си ми симпатичен, но искренно се надявам до тогава да караш самолет, а не кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 9 rate down comment 4
michaelis12
преди 8 години
и после кат Норвегия ше си отменят забраната щото раотата нема как да стане ..... :)) Ако па стане в България ше караме топ дизели и бензини за смешни цени кво ни дреме ?!? ..... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 2
Сините камъни
преди 8 години
Не разбрах идеята ти, но е вярно, че със забрани не става. Тогава, каква е целта. Едва ли климата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 5
khao
преди 8 години
Един кубик дърва на днешно време, до колкото знам е около 40 лева, а тези дърва едва ли дават по-малко калории от 200 литра бензин. --- даже няма и толкова, хахахахахахахаха ... абе как не хванахте мазоли от писане на глупости? а за автомобила с парен двигател може само един истински носител на Нобел да го измисли :):) ... без коментар :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 13 rate down comment 21
studioaa
преди 8 години
Победителят в новата Студена война е ясен още от самото и начало и това са Русия и Китай. Всъщност нито руснаците нито китайците трябва да направят нещо съществено за да са победители в бъдещата оръжейна и технологична надпревара, а просто не трябва никога ратифицират споразуменията за климата... Тези абсурдни идеи за спасение на планетата в комбинация с бежанския проблем и проблема с правата на жените ще сринат противниците им в следващото 1-2 десетилетия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 10 rate down comment 14
nobel
преди 8 години
Не знам кой беше победител в Студената война, но като чета подобни неща започвам да мисля, че е бил социализЪма. Ще движим техническият прогрес със ЗАБРАНИ. Много ми е интересно а какво ли ще стане, ако някой започне да произвежда автомобили с парен двигател. Парната машина не е икономична, но за сметка на това е изключително проста и такива коли ще бъдат наистина много евтини. Да не говорим, че за да продължиш движението понякога ще е достатъчно да начупиш сухи клони от горичката край пътя и няма да ти трябва ни бензиностанция нито контакт за зареждане. Идеята си заслужава.Дари да си купуваш дървата от складовете за дърва за горене пак движението няма да струва скъпо. Един кубик дърва на днешно време, до колкото знам е около 40 лева, а тези дърва едва ли дават по-малко калории от 200 литра бензин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 23 rate down comment 11
fri
преди 8 години
А защо не си спрат или поне намалят тецовете?Защо се крие, че германските тецове с въглища са най-големите замърсители с CO2 в Европа?Ние не пасем трева, вече народа чете, така че не минават манипулациите.- Германия консумира повече въглища за производството си на електроенергия от всяка друга страна в ЕС
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 14 rate down comment 14
studioaa
преди 8 години
Клоуните като меркел, рюте и оланд отдавна ще са паднали от власт до 2030, за да го спазва някой това абсурдно споразумение за климата, а до тогава я камилата я камиларя...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още