Германските федерални провинции възнамеряват да забранят за продажба от 2030 г. нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, пише в своя нов брой от събота местното седмично списание Der Spiegel.
Информацията е от побликуваните решения, приети от Бундесрата на последното му заседание. По този начин управлявани както от лявоцентристката Социалдемократическа партия (SPD), така и от Християн-демократичния съюз провинции се присъединяват към забраната.
В приетото решение се приканва и Европейската комисия да „оцени последните данъчни практики и други такси на държавите членки спряно ефективността по отношение на насърчаването на мобилността с нулеви емисии..., за да може не по-късно от 2030 г. в ЕС да се допускат само беземисионни автомобили“.
Зелените приветстват решението, но са същевременно изненадани. „Предвид споразумението за климата от Париж след 2030 г. не може да се продават нови коли с двигатели с вътрешно горене", казва Оливър Кришер, заместник-председател на фракцията. „Решението на Бундесрата е надпартийно и е правилно. Но е изненадващи, че двете партии наскоро спориха със Зелените именно по този въпрос“, казва той.
За да успее да спази споразумението за климата, Германия трябва да свие емисиите от CO2 до 2050 г. с до 95%. Една мярка е насърчаването на електрическата мобилност, което досега се случва с ограничен успех. Дори и стимулите при покупка на такива автомобили досега не предизвикаха желания тласък.
Преди няколко месеца Норвегия беше напът да стане първата държава в света, която да наложи пълна забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. Продажбите на подобни превозни средства трябваше да бъдат спрени през 2025 г. Дни по-късно обаче се оказа, че вместо забрани, кралството вече предвижда бонуси за всеки, който смени бензиновата или дизеловата си кола с екологично превозно средство
Скандинавското кралство смята да инвестира значителна сума за масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за градски транспорт. Около 1 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждането на велосипедни магистрали, които да свързват 9 града.
Освен това Норвегия ще стимулира продажбата на електрически управлявани автомобили чрез дотации от правителството на стойност 420 млн. евро годишно. Въпреки че в много страни електрическите автомобили тепърва навлизат, още през 2014 г. в скандинавската страна бяха закупени 18 хил. такива коли при население от малко над 5 млн. души.
Към момента около ¼ от автомобилите в Норвегия са оборудвани с електрически силови агрегати, като в това число влизат и водородните коли. Собствениците на тези машини не плащат данъци при покупка, както и такса при регистрация. Освен това те имат право да паркират безплатно, да се придвижват в лентите на градския транспорт, както и да ползват напълно безплатни зарядни станции.
Страната с малко над 5 млн. жители вече е лидер по отношение на електрическата мобилност. В нито една друга държава в Европа няма толкова много електрически автомобили на глава от населението. Вече 15% от всички новорегистрирани коли се движат с помощта на електричество. А този дял се покачва.
Норвегия, която забогатя преди всичко заради своите петролни и газови залежи, генерира почти 100% от своето електричество от незамърсяващи околната среда източници – вода и вятър. Придобиването на електрически автомобил се подпомага значително от властите – с данъчни облекчения и отпадане на различни такси.
Държавата обаче загуби от това данъчни постъпления за 2,3 млрд. крони (243 млн. евро) и сега обмисля дали да продължи с тази политика, или моделите на Tesla, VW и Nissan са достатъчно атрактивни и без тези стимули?
Междувременно Холандия започва постепенно отказване от автомобилите, задвижвани с бензиново и дизелово гориво. Според NLTimes забраната ще влезе в сила от 2025 г., като тя ще засегне дори превозните средства с хибридни агрегати. Новият законопроект вече бе гласуван от Долната камара на холандския парламент. Според него след 9 години в страната ще може да се продават единствено автомобили, задвижвани с електричество.
преди 8 години *** = д-у-х-аега.си и цензурата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Заглавието е: "...забранява бензинови и дизелови автомобили..."Това не означава, че Германия ще спира да ги произвежда, нито, че ще изчезнат или ще бъдат рядкост по пътищата.Просто подсказват на компаниите отрано накъде ще духа вятъра защото засега от големите немски автомобилопроизводители само Даимлер имат собствен завод за съвременни батерии заедно със собствено ноу хау. Другите разчитат на чужди доставчици и технологии, което със сигурност ще е много голяма слабост за тях в близко бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Добър въпрос ! В Африка и Азия какво ще правят орицата без Фолксваген и Мерцедес ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А ще продължи ли да ги произвежда е въпросът. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Каменната ера не свършила защото камъните са се изчерпали.Германия не произвежда петрол, както и Китай и това за тях са трилиони останали в икономиките им.Надали им пука за Русия и талибаните отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години след 10 години автомобилите ще са рядкост отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Незнам с какви ''учени'' си говорил но цялата енергия на Земята идва от слънцето в смисъл петрола се е образувал от гниенето на растения които са станали такива благодарение на слънцето и водата чрез фотосинтеза и т.н. Много сте неуки - прости е друга тема Не се учудвам при факта ,че 25% от амер.граждани незнаят ,че Земята се върти около слънцето тоест какво остава за науката геология и 1-2-3 закон на термодинамиката отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ха ха ха Norway Announces Massive Withdrawals From Sovereign Wealth Fund To Cover DeficitsАма иначе ще забраняват бензина Ха ха ха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да петрол има предостатъчно.И ако се ограничи неговата употреба това ще засегне Русия, Близък Изток, Африкански и Латино пройзводители, както и най-могъщите западни концерни европейски и американски. Това би било равнозначно на гореща война с непредсказуеми последици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Колко пъти да разправям, че не петролът свършва, а климата се променя.Никой не знае точно защо, но статистически най-вероятно е според учените да са виновни изгаряните количества горива. Твърди доказателства няма. Наскоро имах възможност да дискутирам отново тези въпроси с български учени. Земята не е затворена система, както някои хитри лъжци се опитват да я представят. Колкото повече енергия се освобождава в атмосферата толкова по-голяма част от нея се отделя в космоса и това си е. Постоянно се преувеличава ефекта или ролята от повишените нива на въглероден диоксид и метан в атмосферата. А овцете и бройлерите гледат умно и повтарят в хор лъжите, които им се снасят. Никой не се сеща а и сигурно няма интелектуалния капацитет да се зарови в темата и да провери кое може да е истина и кое може да е лъжа.Изчерпаните петролни находища имат способността сами да си се пълнят наново поради естествени процеси в природата. Само че затова е необходимо време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар