IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla и светът на електрическите автомобили

Електромобилите все още са твърде скъпи за повечето потребители

16:18 | 18.10.15 г. 23
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Ако може да се каже едно нещо за Tesla, то е, че компанията е майстор на създаването на истерията. Преди седмици в централата на автомобилната компания във Фремонт, Калифорния, главният изпълнителен директор на Tesla Елон Мъск представи дългоотлагания Model Х SUV, припомня Fast.

Новият Model Х е невероятно елегантен и секси автомобил, което е странно определение за SUV. Той също така обаче е и безспорен символ на обществен статус. Евтиният базов модел се продава за 80 хил. долара, но повечето клиенти ще платят сума около 130 хил. долара. Късметлиите, които вече карат модела, са го поръчали още преди години.

А ако направите резервация за Model Х сега, може да очаквате да получите своя автомобил през втората половина на 2016 г.

Tesla и в много по-малка степен други изцяло електрически автомобили висок клас, като BMW i3 и Mercedes-Benz electric B, са стандартните символи на електрическите автомобили в съзнанието на обществото. Те получават завистливи погледи по пътищата и подмазване от страна на пресата. Новите в сектора, като Apple със собствената си програма за електрически автомобили, почти сигурно също влизат в тази категория. Но бъдещето не принадлежи на Tesla. То принадлежи на много по-евтините масови електрически автомобили като Nissan Leaf и Ford Focus.

Повечето електрически автомобили не струват 130 хил. долара. Електрическият Ford Focus серия 2016 г. започва от сравнително по-ниските 29 200 долара, а 2016 Nissan Leaf – от 29 хил. долара. Те представляват ниската ценова граница при електрическите автомобили (вместо хибриди на по-ниска цена) и въпреки че със сигурност не са нискобюджетни, са достатъчно достъпни, за да таргетират голяма част от населението.

По същество електромобилите са достъпни само за заможни клиенти и се използват основно от такива в градските и крайградските зони. Презареждането е трудно извън големите градове, предградията и силно натоварени маршрути. Но не сме далеч от бъдещето, когато електрическите автомобили ще са много по-евтини, а местата за зареждане – много повече.

Според компанията Kelley Blue Book, която помага за ценообразуването на колите, цените на електрическите автомобили са спаднали с 9,7% в сравнение с 2014 г., а цените на колите като цяло са се повишили с 1,2%.

Все още не е дошъл моментът обаче, когато използван електромобил може да бъде продаден за 20 хил. долара. Макар че енергийно ефективните автомобили могат да бъдат закупени за по-ниска от тази сума, технологиите в електрическите автомобили все още изискват по-висока цена за производителите, за да си възвърнат инвестициите.

На въпрос за по-ниската цена на електрическите коли Джесика Колдуел, директор на сектора за анализ на индустрията в Edmunds.com, казва, че лизингите правят електромобилите достъпни за много купувачи.

„Може да няма електрически автомобили за 20 хил. долара на пазара, но с правителствените и автомобилните субсидии клиентите могат да вземат на лизинг електромобил на много ниски такси – до 139 долара месечно за Chevrolet Spark. Размерът продължава да е проблем за тези нескъпи електрически автомобили, тъй като повечето американци искат нещо с повече място за пътници и багаж", казва тя.

Огромният Model X на Tesla, който беше натъпкан догоре с багаж по време на представянето, определено отговаря на това описание. Има обаче сериозен пазар за по-малки превозни средства, а изцяло електрическите стават все по-евтини.

Колдуел отбелязва, че Model X е „възможност за Tesla да разшири клиентската си база, харесвайки се на повече жени, които формират силен дял от купувачите на кросовър SUV автомобили”.

Това тепърва се очаква да се случи. Маркетингът и брандът са толкова част от автомобилната игра, колкото проектирането и създаването на превозни средства. Има и икономически аспект защо това може да има значение за американските потребители рано или късно.

Най-амбициозният опит електрическите автомобили да станат по-разпространени бе проваленият мега-стартъп Better Place, който обаче концентрира усилията си върху Дания и Израел. И двете страни са изключително малки и с изключително високи цени на бензина в сравнение със САЩ.

През тази година цената на бензина е силно волатилна в повечето части на САЩ. Имайки предвид геополитическите безредици и екстремните климатични условия, които се очакват през следващите години, цените може отново да се вдигнат.

За производителите електрическите автомобили са шанс да се насочат към по-нишов градски пазар. За повечето клиенти електрическите автомобили са показател за зелен високотехнологичен начин на живот, но те трябва да станат по-разумни от финансова гледна точка спрямо бензиновите автомобили.

Междувременно Tesla планира да започне производството на своя Model III на стойност 35 хил. долара през 2017 г. Ако всичко върви по план, това може да доведе до значително понижаване на цените на електрическите автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

8
rate up comment 9 rate down comment 2
MZ/X
преди 9 години
Сори, но в колите с ДВГ, камионите и самолетите, никога не е трябвало толкова леки и мощни акумулатори, като в мобилните устройства и електромобилите. Без разпространението на литиевойонните батерии, никога нямаше да може да се създаде електромобил, който да може да се предвижи 500 километра с едно зареждане.Елекрокарите няма да коментирам просто защото никога не са били някаква алтернатива, за преодоляване на значително разстояния...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 18
delcoSmoka
преди 9 години
Ох тамън пуснах поста си и чета ОГРОМНАТА ти простотия ! Мили Мъск е мошенник от класа и не си ГУБИ парите. Той прави БАЛОНИ финансирани от фед и уолстреет и само НАИВНИЦИ като тебе имат ВЯРА ха ха ха !Абе ти не си ли гпедал филма ц ДИКАПРИО ? Мноооогоооо си зле мили !Жалко че си изпуснал акциите на СОЛИНДРА ха ха ха една компания с няколко СТОТИН МИЛИОНА ГРАНТОВЕ от ОБАМА !!!Както се казва БЛАЖЕННИ СА ВЕРВАЩИТЕ !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 20
delcoSmoka
преди 9 години
Ха ха ха озапти се в простотията си бе момче !За солиндра да си чел ?ТРИЛИОНИ се печатат от въздуха и се изливат за какво ли не !А резултати ЙОК !Ти имаш ли представа от къде се добива ЛИТИЙ и в какви концентрации е ?Ниските цени на петрола са КРАЯ момче. Петролните компании не правят НОВИ проучвания и само след няколко години когато цената удари пак 150 долара цялата финансова система ще се срине !Ако още не си го разбрал НЯМАШ много време за подготовка !Ако пък си глупав харчи си парите за ел.мобил ха ха ха само че незнам къде ще му боднеш зарядното ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 7
MZ/X
преди 9 години
Сигурно Мъск и акционерите в Тесла са глупаците на века, че си губят парите в елекромобилите, а ти си умника, който ще им сле смее :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 8
MZ/X
преди 9 години
Не са създадени по добри акумулатори по простата причина, че до преди 15 години никой не е правил сериозни инвестиции в тази насока! С масовото навлизане на мобилните устройства обаче изведнъж се отвори много сериозно пазарно търсене на по добри акумолатори, а електромобилите и ВЕИ създадоха допълнителен натиск в тази посока. В момента стотици компании изсипват десетки милиарди долари в развитето на нови акумулатори и иновациите и икономиката на мащаба скоро ще си кажат своята дума.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 16
delcoSmoka
преди 9 години
Еми така е ама я прочети коментар 1 ха ха ха ....мечти, мечти и само *** сравнения за телефони и фейсбук в главите на *** по офисите !Електромобили е имало и преди 100 години МИЛИ МЗ ! А за да изчезне от ПАЗАРА СИ ИМА ПРИЧИНА сладур !Иначе отдавна да караш таксито си на ток. ха ха ха БЛАГОСЛОВЕННА ТЪПОТИЯ !Всичко ще е наред иде СВЕТЛОТО бъдеще. А сега бегай веми кредит или легай че утре пак ще требе да бачкаш ха ха ха....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 4
mitkopom
преди 9 години
дано да има пробив във технологията на акумулаторите защото самата технология е на повече от 100 години и нещата в общи линии са ясни и няма много какво да се подобри в тая насока
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 22 rate down comment 7
MZ/X
преди 9 години
Акумулаторите са основно технология, а технологията подлежи на развитие и оптимизация. Преди 25 години и първите мобилни телефони струваха хиляди левове, но днес човек може да се сдобие с много по умен и добър мобилен телефон почти безплатно.Тесла обещаха, че за 5 години цената на техните акумулатори ще падне със 70%. Ако и други производители работя с такова темпо до 10 години електрическите автомобили могат да се окажат доста евтини спрямо тези с ДВГ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още