IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla и светът на електрическите автомобили

Електромобилите все още са твърде скъпи за повечето потребители

16:18 | 18.10.15 г. 23
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Ако може да се каже едно нещо за Tesla, то е, че компанията е майстор на създаването на истерията. Преди седмици в централата на автомобилната компания във Фремонт, Калифорния, главният изпълнителен директор на Tesla Елон Мъск представи дългоотлагания Model Х SUV, припомня Fast.

Новият Model Х е невероятно елегантен и секси автомобил, което е странно определение за SUV. Той също така обаче е и безспорен символ на обществен статус. Евтиният базов модел се продава за 80 хил. долара, но повечето клиенти ще платят сума около 130 хил. долара. Късметлиите, които вече карат модела, са го поръчали още преди години.

А ако направите резервация за Model Х сега, може да очаквате да получите своя автомобил през втората половина на 2016 г.

Tesla и в много по-малка степен други изцяло електрически автомобили висок клас, като BMW i3 и Mercedes-Benz electric B, са стандартните символи на електрическите автомобили в съзнанието на обществото. Те получават завистливи погледи по пътищата и подмазване от страна на пресата. Новите в сектора, като Apple със собствената си програма за електрически автомобили, почти сигурно също влизат в тази категория. Но бъдещето не принадлежи на Tesla. То принадлежи на много по-евтините масови електрически автомобили като Nissan Leaf и Ford Focus.

Повечето електрически автомобили не струват 130 хил. долара. Електрическият Ford Focus серия 2016 г. започва от сравнително по-ниските 29 200 долара, а 2016 Nissan Leaf – от 29 хил. долара. Те представляват ниската ценова граница при електрическите автомобили (вместо хибриди на по-ниска цена) и въпреки че със сигурност не са нискобюджетни, са достатъчно достъпни, за да таргетират голяма част от населението.

По същество електромобилите са достъпни само за заможни клиенти и се използват основно от такива в градските и крайградските зони. Презареждането е трудно извън големите градове, предградията и силно натоварени маршрути. Но не сме далеч от бъдещето, когато електрическите автомобили ще са много по-евтини, а местата за зареждане – много повече.

Според компанията Kelley Blue Book, която помага за ценообразуването на колите, цените на електрическите автомобили са спаднали с 9,7% в сравнение с 2014 г., а цените на колите като цяло са се повишили с 1,2%.

Все още не е дошъл моментът обаче, когато използван електромобил може да бъде продаден за 20 хил. долара. Макар че енергийно ефективните автомобили могат да бъдат закупени за по-ниска от тази сума, технологиите в електрическите автомобили все още изискват по-висока цена за производителите, за да си възвърнат инвестициите.

На въпрос за по-ниската цена на електрическите коли Джесика Колдуел, директор на сектора за анализ на индустрията в Edmunds.com, казва, че лизингите правят електромобилите достъпни за много купувачи.

„Може да няма електрически автомобили за 20 хил. долара на пазара, но с правителствените и автомобилните субсидии клиентите могат да вземат на лизинг електромобил на много ниски такси – до 139 долара месечно за Chevrolet Spark. Размерът продължава да е проблем за тези нескъпи електрически автомобили, тъй като повечето американци искат нещо с повече място за пътници и багаж", казва тя.

Огромният Model X на Tesla, който беше натъпкан догоре с багаж по време на представянето, определено отговаря на това описание. Има обаче сериозен пазар за по-малки превозни средства, а изцяло електрическите стават все по-евтини.

Колдуел отбелязва, че Model X е „възможност за Tesla да разшири клиентската си база, харесвайки се на повече жени, които формират силен дял от купувачите на кросовър SUV автомобили”.

Това тепърва се очаква да се случи. Маркетингът и брандът са толкова част от автомобилната игра, колкото проектирането и създаването на превозни средства. Има и икономически аспект защо това може да има значение за американските потребители рано или късно.

Най-амбициозният опит електрическите автомобили да станат по-разпространени бе проваленият мега-стартъп Better Place, който обаче концентрира усилията си върху Дания и Израел. И двете страни са изключително малки и с изключително високи цени на бензина в сравнение със САЩ.

През тази година цената на бензина е силно волатилна в повечето части на САЩ. Имайки предвид геополитическите безредици и екстремните климатични условия, които се очакват през следващите години, цените може отново да се вдигнат.

За производителите електрическите автомобили са шанс да се насочат към по-нишов градски пазар. За повечето клиенти електрическите автомобили са показател за зелен високотехнологичен начин на живот, но те трябва да станат по-разумни от финансова гледна точка спрямо бензиновите автомобили.

Междувременно Tesla планира да започне производството на своя Model III на стойност 35 хил. долара през 2017 г. Ако всичко върви по план, това може да доведе до значително понижаване на цените на електрическите автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

18
rate up comment 0 rate down comment 0
Patilan
преди 9 години
мечтатели....delcoSmoka ви каза как стоят нещата, всичко друго са фантазии, подплатени с много кешовица....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 0 rate down comment 3
Атанасио
преди 9 години
обяснил съм ,че петрола свършва - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231обяснил съм какво трябва да се направи за да не стане хаос и войни(коментар 1 и 3) - http://darikfinance.bg/***/116481#commentsЗапочва се със забрана на офшорките ,данък върху лихвите по държ.дългове и ''данък Тобин'' с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща за да се избегне петролната катастрофа и глобалното затопляне обяснил съм кои са основните стратегии - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558Китай са досетливи - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/ - за ''новият път на коприната'' ,и ''трета индустриална революция'' и съм коментирал подробно под статията тук - http://avtorski.pogled.info/article/65495/Kitai-politikata-na-Novata-normalnost
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 5 rate down comment 0
misanthrope
преди 9 години
Кво си обяснил бе, кухар. Обяснил бил той. Ел. кола е създадена още през 60тте и.. мистериозно изчезва, дори тестовите модели биват едва ли не насила отнети от хората, на които са раздадени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 0 rate down comment 1
misanthrope
преди 9 години
А що се отнася до автобусите .. абе вие тролей не сте ли виждали? Има ги от 50 год
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 1 rate down comment 2
misanthrope
преди 9 години
Не съм съгласен ама хич. ДВГто в момента има КПД МАКС около 50% така че има мноооого още къде да се развива а ако акумулатора е направил епохален скок, то следва и да отбележиш, че в момента ДВГта с по 150 коня, харчат двойно по-малко от такива с 90 коня преди 15 год и .. предвид че КПДто все още е под 50% значи има мегдан да падне разхода още на половина. За мен има хляб в горивните клетки, но като че не се работи много в тази посока. Освен това, екологичността на производство на тези акумулатори в силно под въпрос. Да не излезе накрая че цапат повече от ДВГто
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 1 rate down comment 0
fairfax
преди 9 години
Работи се и по автобуси: https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_electric_bushttp://cleantechnica.com/2015/09/17/byd-wins-huge-electric-bus-contract-in-washington/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 3
Атанасио
преди 9 години
Трябва да се мисли столетия напред в смисъл колко са енергийните ресурси като запаси и при 32млрд. барела годишно потребление за колко време ще ни стигне петрола ,и съм обяснил - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Ако не се вземат мерки до няколко години да се почне да се трансформира енергетиката ,транспорта и селското стопанство за функциониране без петрол ще има хаос и войни - милиарди жертви И съм обяснил какво трябва да се направи за да не стане хаос и войни(коментар 1 и 3) - http://darikfinance.bg/***/116481#commentsЗапочва се със забрана на офшорките ,данък върху лихвите по държ.дългове и ''данък Тобин'' с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща за да се избегне петролната катастрофа и глобалното затопляне
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 9 години
не разбирам защо в темата "Tesla и светът на електрическите автомобили " постоянно говорите за автобуси и камиони . Да към момента НЯМА решение за камионите и автобусите . Но в същото време има доста добри ел. колелета , ел мотопеди , ел коли в доста страни по света . Въпреки това аз не смятам че електро мобилете ще бъдат решение в скоро време ( ако разбира се не се направи някой много бърз пробив в технологията на батериите ) . НО в същото време Тойота продава доста успешно хибридите си , Форд в щатите също .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 0
data
преди 9 години
Да се твърди че последното десетилетие акумулаторите не направиха епохален скок е леко казано малоумно . А дали ел. колите са балон или не предстой да разберем :) НО явно и MB , Audi , BMW са прихванали от лудостта на Tesla щот и трите разработват луксозни ел автомобили в момента А и се очаква енергийната плътност на литиевите батерии да се удвой през следващите 5 г. - ако това се случи ДВГ-то ще има сериозен проблем .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 6
Атанасио
преди 9 години
Въпроса е защо 1996год. убиха ел.колата - http://***.emic-bg.org/news/item/663Обяснил съм всичко - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231BMW за първи път в своята история прави кола с предно предаване а в задният мост електрически двигателноТОВА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ НЕЩА И ТРЯБВАШЕ ДА СА ФАКТ ПРЕДИ 10-20год.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още