Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.
Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.
ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.
преди 1 месец До: Tikva007----мРЪСЕННАЦИСТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Tikva007/// ***, МНОГО СИ *** НАИСТИНА! 220 МИЛИАРДА ДОТАЦИИ Е ДАЛ ДР. сИ САМО НА КИТАЙСКИТЕ ЕЛЕКТРИЧКИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец АБСОЛЮТНО Е ПРАВ! немското анто требва да се страхуна от сащ. за да си направат место направиха скандала с въглеуродните емисии на волфа, недвижимите имоти на дойчебавката и сега последно - санкциите и газът. така де, е ли германия военна база на сащ или не? Почнаха да прават такива коли, че човек да иска да си купи, но да нема желания. електрокари с 3 годишен хоризонт? не, мерси, ше си земем БИД! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец *Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото* - Издържала е, защото Германия тагава се управляваше от сериозни мъже като Хелмут Кол е Герхард Шрьодер, а не от Лудото Ленче и един сплескан лебервурст, както нарече Шолц посланикът на така обгрижваната от Германия украйна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец БМВ обаче цепят здраво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар