IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шолц: Германските автопроизводители не бива да се страхуват от китайската конкуренция

Той посочи, че в миналото индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС

15:19 | 21.10.24 г. 26
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.

Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.

„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.

Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.

„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.

ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.

Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.

Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.

Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.

Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.

Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.

По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 21.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 2 rate down comment 10
гъбко
преди 6 дни
И аз мисля, че нема кво да се косят на поднебесните, нито имат сервиз, нито имат престиж, нито имат качество. Тукамрънкащитевечнозавсичко по принцип си немат коли та камо ли да купуват китайски таблети на колела. Освен това митата са с нас ... :))) ... Френските електрички и теслата в момента къртят фаянса и с качество и с продажби. На поднебесните само пушилката около тех е голема и боята лъскава в магазина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 11
рускиблата
преди 6 дни
До: Tikva007----мРЪСЕННАЦИСТ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 8
рускиблата
преди 6 дни
До: Tikva007/// ***, МНОГО СИ *** НАИСТИНА! 220 МИЛИАРДА ДОТАЦИИ Е ДАЛ ДР. сИ САМО НА КИТАЙСКИТЕ ЕЛЕКТРИЧКИ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 7
scott
преди 6 дни
АБСОЛЮТНО Е ПРАВ! немското анто требва да се страхуна от сащ. за да си направат место направиха скандала с въглеуродните емисии на волфа, недвижимите имоти на дойчебавката и сега последно - санкциите и газът. така де, е ли германия военна база на сащ или не? Почнаха да прават такива коли, че човек да иска да си купи, но да нема желания. електрокари с 3 годишен хоризонт? не, мерси, ше си земем БИД!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 19 rate down comment 6
Tikva007
преди 6 дни
*Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото* - Издържала е, защото Германия тагава се управляваше от сериозни мъже като Хелмут Кол е Герхард Шрьодер, а не от Лудото Ленче и един сплескан лебервурст, както нарече Шолц посланикът на така обгрижваната от Германия украйна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 8
рускиблата
преди 6 дни
БМВ обаче цепят здраво!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още