IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шолц: Германските автопроизводители не бива да се страхуват от китайската конкуренция

Той посочи, че в миналото индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС

15:19 | 21.10.24 г. 26
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.

Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.

„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.

Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.

„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.

ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.

Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.

Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.

Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.

Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.

Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.

По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 21.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 5 rate down comment 12
рускиблата
преди 1 месец
До: Tikva007----мРЪСЕННАЦИСТ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 9
рускиблата
преди 1 месец
До: Tikva007/// ***, МНОГО СИ *** НАИСТИНА! 220 МИЛИАРДА ДОТАЦИИ Е ДАЛ ДР. сИ САМО НА КИТАЙСКИТЕ ЕЛЕКТРИЧКИ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 7
scott
преди 1 месец
АБСОЛЮТНО Е ПРАВ! немското анто требва да се страхуна от сащ. за да си направат место направиха скандала с въглеуродните емисии на волфа, недвижимите имоти на дойчебавката и сега последно - санкциите и газът. така де, е ли германия военна база на сащ или не? Почнаха да прават такива коли, че човек да иска да си купи, но да нема желания. електрокари с 3 годишен хоризонт? не, мерси, ше си земем БИД!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 19 rate down comment 6
Tikva007
преди 1 месец
*Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото* - Издържала е, защото Германия тагава се управляваше от сериозни мъже като Хелмут Кол е Герхард Шрьодер, а не от Лудото Ленче и един сплескан лебервурст, както нарече Шолц посланикът на така обгрижваната от Германия украйна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 8
рускиблата
преди 1 месец
БМВ обаче цепят здраво!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още