IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шолц: Германските автопроизводители не бива да се страхуват от китайската конкуренция

Той посочи, че в миналото индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС

15:19 | 21.10.24 г. 26
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.

Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.

„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.

Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.

„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.

ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.

Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.

Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.

Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.

Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.

Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.

По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 21.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

25
rate up comment 5 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
До: кръпко: Хлорпромазин, дълбоко мускулно. Спешно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 5 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
До: пръдко: Вчера започна деня с лекция по минно-обогатителни процеси и химико-физични свойства на урана, а си го завършила с обширно експозе по индустриални компютри, графични станции и видове интерфейс. Днес започваш с анализ на ракетно-бомбените удари в украйна, аспекти на нефтапреработката в Русия и снабдяването с бои на АвтоВАЗ и предполагам, като минеш през специфика на есенната мелиорация, в късна доба, на бутилка гуава ще ни просветиш с лекция по инвазивна кардиология и ноктопластика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 0 rate down comment 8
гъбко
преди 1 месец
До: khao Но за Педро скъзито, що е то индустриален и/или персонален компютър му е тъмна Индия и ги бръщолеви както за камионите и пр. Цъкнал я тубата я уикито и вече е проф. М/у другото това да имаш техническо и софтуерно решение от един доставчик, в много случаи не е никак лошо нещо, пести ти много главоболия! А Simens са били, и продължават да са, лидер в индустриалните решения. Аз съм правил за тях едни неща. Едно успях, други не! Не пасат трева ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 0 rate down comment 8
гъбко
преди 1 месец
До: khao Но са един от лидерите при доставката на индустриални компютри. И преди беше така и сега е така. Там системите имат изисквания за непрекъсваемост и устойчивост на данните над масовите потребителски. Имат и собствена операционна система, която обединява информационните масиви, сертифицира вход/изход на различни контролери и приложения. Но всички големи си правят такива системи, веднъж създават сигурност на техните решения, и второ, ти продават допълнителни услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 0 rate down comment 9
гъбко
преди 1 месец
До: khao Хаха, днеска си го захапал Педро скъзито. Уикизавъра ги бръщолеви некви едно помни, друго си припомня с гугъла, трето не разбира ич, праи се на знайко. Simens нивгаш не са били лидер в персоналните компютри. Никога! Нито в топ 5 по продажби нито в топ 10 по продажби в цялата си история. Дори и в колаборацията с Fujitsu. Кляфка за IBM и DELL, ама нищо за Qompaq(че от 5 компютъра 2 беха Qompaq), Packard Bell, NEC ... Хаха, нема ти казвам кога беше, първите ми графични станции беха с SCSI
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 8 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
От #20: Единственото, което не ти казах и сега ти го казвам, е да си вземаш битовата електроника под мишница и да си емешбайката. Останалото си го знаеш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 7 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 месец
До: бомбашка: Ето какво написа: *До: Tikva007 Баси лъжеца, фулл оф шит, некадърник!... Сименс никога не са били лидер при компютрите, але па световен.. и нямат собсвена ОС.* Аз ти показах и компютрите, и операционните системи, с които 30 години работиха по целия развит свят огромни мрежи на военни, полиция и спецслужби, космос и авиация, заводи, болници, издателствата и печатниците на световни медии, телевизии и видеообработка, транспорт и спедиция, митници и университети.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 1 rate down comment 9
khao
преди 1 месец
До: Tikva007 едиснтвеното което доказа е, че си много глууупав, но това си го доказвал многократно... ако трябва да обобщя, каза че са спекли 90-те защото фондер е дошла на власт 2020...а и заради глобалистите....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 11 rate down comment 2
Gna
преди 1 месец
Няма две мнения, че Китай е номер 1. Германия няма шанс нито при колите, нито където и да е. Същото се отнася и за пенсионерите от САЩ. Сащ е една западаща *** пълна с бездомници, наркомани и пенсионери. Пратете им памперси на тия осраняци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 5 rate down comment 2
Tikva007
преди 1 месец
От #15: Това, което работиш и мислиш че е нещо кой-знае какво, го прави мой приятел за колегите си, докато проектира МОЛ-ове. Уважавам дълголетието ти тук като дежурен ллайнномет и факта, ча заради теб и другите наташки като пантологът с ланда-сондата, тук сериозни хора не пишат отдавна. Е, не пропускам и заслугата на новия собственик на сайта - едно време беше място за кинтаджии, а сега - за скъсани ккоммунета. Но за едно си прав - не сме и няма да говорим за компютри - ти не си подготвена
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още